Hei. Autoni on 190 diiseli mersu jossa ongelmana on resonanssi eli valtava tärinä joka ilmenee kovimmin suurella vaihteella ja pienillä kierroksilla jolloin auto hiukan nytkyttää ja kiihdyttäessä nykiminen katoaa mutta silloin alkaa räminä. Ääni ei tule perämurikasta eikä pakoputkistosta. Tasakaasulla ajettaessa esim. 100kmh ääntä ei synny. Pahin ääni syntyy kun 5vaihteella ja vauhtia 60-70kmh ja alkaa nostaa vauhtia noin puolella kaasulla, mutta kun kaasun polkasee pohjaan ääni vaimenee. Hiukan hankala selittää.
Vaihdettu moottorin kannatintyynyt ja taka-akseli puslitettu.
Resonanssia koriin.
5-vaihde on pienissä dieseleissä tarkoitettu käytettäväksi n. 80 km/h ja siitä ylöspäin. Tärinä johtuu vain liian pienillä kierroksilla vedättämisestä. Kierroksista moottorikin tykkää.
Isän 250 D on uudesta lähtien "äännellyt" samalla tavalla.
Isän 250 D on uudesta lähtien "äännellyt" samalla tavalla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ääni ilmenee pienemmilläkin vaihteilla, eli ei ole kyse liian isolla vaihteella ajamisesta. etummaisessa rättinivelessä on hiukan välystä. Ääni on kuulunut koko ajan kun auto on ollut minulla. Tarkastan tuon kardaanin. Niin ja kardaanin etupäässä ei ole sellaista kehää siinä ympärillä (värinän vaimenninta)