Webasto meni hiljaiseksi
Webasto meni hiljaiseksi
Auto E320CDI ´00, Webasto ei lähde päälle, ei kellolla eikä muutenkaan. Söörtsasin ja löysin yhden sulakevinkin, mutta ei se ainakaan mulla toiminut, liekkö sitten väärät sulakkeet käytin pois (4, 7, 17). Ainakin ko. sulakkeet kun käytin irit, webaston kello nollaantui. Onko vinkkejä?
nimim. Ajanko suoraan Veholle?
nimim. Ajanko suoraan Veholle?
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Jos alkuperäis asennus Veholta saa mittaustuloksen mikä suonii.
jos jälkiasennus valtuutetto huolto mieluummin sama joka asentanut ,vetävät dignostiikat samaan pinniin.Eikä tarvi katella mihin tulee.Paikkakunnasta riippuen valtuutettu huolto(webasto) on edullisempi (~50e/h)
jos jälkiasennus valtuutetto huolto mieluummin sama joka asentanut ,vetävät dignostiikat samaan pinniin.Eikä tarvi katella mihin tulee.Paikkakunnasta riippuen valtuutettu huolto(webasto) on edullisempi (~50e/h)
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Hyvä muistaa että uusi varaosawebasto 2 vuoden takuulla on MB-organisaatiolla 420 eskobaaria ja sen vaihtaa itsekkin hätätilassa (plug and pray -asennus).
Korjaus tulee monessa tapauksessa kalliimmaksi; sytytystulppa 265 eskobaaria + parin tunnin työt, piirikortti 570 eskobaaria + parin tunnin työt puhumattakaan uudesta Webastosta valtuutetun kauppiaan kautta (luokkaa 1000 eskobaaria Kahalta
).
Korjaus tulee monessa tapauksessa kalliimmaksi; sytytystulppa 265 eskobaaria + parin tunnin työt, piirikortti 570 eskobaaria + parin tunnin työt puhumattakaan uudesta Webastosta valtuutetun kauppiaan kautta (luokkaa 1000 eskobaaria Kahalta

Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Käväsin iltapäivällä Veholla, aamulla pitää viedä auto sinne. Pitää kysellä, että löytyykö varaosana uutta laitetta. Tosiaan orggis-webasto kellolla. Jos laite maksaa vaan tuon 420, sama vaihdattaa koko roska.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Vastaava vika 220cdi.Vehon tuomio:uusi webasto.KUST:ARVIO 1000€ Mersu vietiin kuitenkin vielä autostartti nimiseen liikkeeseen jyväskylässä.Liike on erikoistunut autosähköön ja polttoainella toimiviin autonlisälämmittimiin.allu kirjoitti:Käväsin iltapäivällä Veholla, aamulla pitää viedä auto sinne. Pitää kysellä, että löytyykö varaosana uutta laitetta. Tosiaan orggis-webasto kellolla. Jos laite maksaa vaan tuon 420, sama vaihdattaa koko roska.
Vika löytyi!! Rele palannut,auto kuntoon ja lasku 53€..
Varmasti veholla löytyy asiantuntemusta,mutta suosittelen käymään muuallakin kun veholla ko.ongelmissa.
JKL.Autostartin kotisivut http://www.jas.fi/
No jaa,piirikortin ostaneena voin sanoa,éttä sun hinta arvio on hanurista,ovh 307e -alennus 245e netto, ja kuitti löytyyAvantgarde kirjoitti:Hyvä muistaa että uusi varaosawebasto 2 vuoden takuulla on MB-organisaatiolla 420 eskobaaria ja sen vaihtaa itsekkin hätätilassa (plug and pray -asennus).
Korjaus tulee monessa tapauksessa kalliimmaksi; sytytystulppa 265 eskobaaria + parin tunnin työt, piirikortti 570 eskobaaria + parin tunnin työt puhumattakaan uudesta Webastosta valtuutetun kauppiaan kautta (luokkaa 1000 eskobaaria Kahalta).
nooh, hinta vähän pompsahti. Soittelivat perjantai-iltapäivällä veholta, että laittoivat uuden webaston, mutta tämä perusmallihan ei pelaakkaan 320sessä. Siihen on oma webastonsa, hinta rapiat 1000...
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Vaihda firmaa,ovh niin kuin sanoin oli kun ostin 307e ja siihen kuului se alumiininen osa missä vesi lämpenee,pelkkää piirikorttia ei voi Prkle tämä pakkomyyntiä jos mikä.mopoAvantgarde kirjoitti:Ei hinta-arvio eikä hanurista. Webastohuollon hinta mikä minulle sanottiin!No jaa,piirikortin ostaneena voin sanoa,éttä sun hinta arvio on hanurista,ovh 307e -alennus 245e netto, ja kuitti löytyy
320 CDI:n "spesiaali" webasto
Oho, on hinta noista ajoista vielä noussu 500 € lisää, kyllä on häikäilemäntöntä!!!!!!!!!allu kirjoitti:nooh, hinta vähän pompsahti. Soittelivat perjantai-iltapäivällä veholta, että laittoivat uuden webaston, mutta tämä perusmallihan ei pelaakkaan 320sessä. Siihen on oma webastonsa, hinta rapiat 1000...
Tämä tuli kirjotettua jo toisellekin Mersu-henkiselle voorumille, mutta jaetaan tieto ihmeessä täälläkin:
On se nyt kyllä perkule, että on ollu kiven alla saada tuohon E320CDI:hin (vm.2000) toimivaa webaa tilalle. Code 228 Heating Unitista eli alkuperäisestä varusteesta - Thermo Top Z/C - oli vesipumppu rikki ja ei luonnollisesti lähtenyt puhallusta pidemmälle käymään. Noh uusittiin vesipumppu, jonka jälkeen lähtee polttamaan kyllä ihan normaalisti ja toimii hetken aikaa niin kuin pitääkin (pakoputkesta tulee kuumaa). Sen jälkeen liekkivahti huomaa, että ei muka palakaan ja sammuttaa polton (maksimissaan päästy jäähdytysnesteen lämpötilassa 65 asteeseen), minkä seurauksena on järkky savupilvi joka saa kateelliset naapuritkin hätääntymään

No Veho ja Bosch Car Service / Webasto"huollot" tarjoavat tietty Mersun vaihtolaitetta A2105003098 tai A2105003198, joista kumpikaan ei sovi suoraan heittämällä, koska on hieman erilainen (ei ole erillistä vesipumppua niinkuin tuossa mulla). Vaihtolaitteen hinta ois ollu 437 € joten ei paha, jos vaan sopis heittämällä. Heidän tietojen mukaan mulle pitää olla kuitenkin "spesiaalivaihtolaite" A2105003898, minkä hinta on Veholla 1500 €. KL-Varaosatkin haluavat tästä laitteesta 1600 €



Siis EI JUMALAUTA MIKÄ HINTA

Veholla puhutaan "joo toi on niin spesiaali kato ku se on Saksassa tehtaalla asennettu"... Ainoa ero lienee tuo 180 € arvoinen erillinen vesipumppu(+sen ohjaus) ja 1100 € hinnassa



Kaikkein surkuhupaisinta tässä on se, että tuota oikeaa Heating Unittia elikkä alkuperäisasennuswebastoa varustekoodilla 228 ja varaosakoodilla A 210 500 38 98 saa ulkomailta Suomeen tilattuna 375 € + postikulut. Kysynpähän vaan, että onko tässä pikkasen haiskahtavaa kartellin makua Suomessa, kun kaikki haluavat tuosta vähintään sen 1500 €? Aika härskiä vetää tuosta 1000 € katetta sillä perusteella, että se ei ole se juuri yleisin malli, jota Veho myy vaihtolaitteena halvalla.
Ollaanpa sitä nyt ovelia ja vaihdetaan seuraavaksi hehku/liekkivahti. Nuolkoot saatana näppejään ryövärit!!! Jos ei ala toimimaan tuolla hehkun/liekkivahdin vaihdolla, niin tilaan ulkomailta koko paskan uutena ja säästän silti 1200 €. Sen jälkeen voin roplata vanhasta elektroniikan kuntoon ja myydä sen jollekki vaikka tonnilla

Tää on niin järkky kusetusjuttu, että pakko avautua molemmilla foorumeilla tästä, ettei joku nyt vaan vahingossa joskus hamassa tulevaisuudessa mee tilaamaan Vehon / KL:n tjsp. kautta sitä 1500 € laitetta ja lahjoita myyjälle sitä reilua 1000 euroa.[/b]
Itse uusin täysin samanlaiseen pirssiin (320 cdi-00) viime syksynä täällä Kuopiossa Hira-autosähköllä vaihtowebaston 2 vuoden takuulla ja maksoi töineen 900 ekua (4-5h työtä). pelittää niinkuin pitää. Ks. www.hira.fi
Kertoivat lähtiessä, että alle 20 minuutin polttoja ei kannata koskaan tehdä. Minulla on lyhyet ajot kaupungissa ja siitä asti olen napsauttanut tuhkiksesta kytkimen punaiselle valolle kaupunkiajossa talvella päivisin.
Kertoivat lähtiessä, että alle 20 minuutin polttoja ei kannata koskaan tehdä. Minulla on lyhyet ajot kaupungissa ja siitä asti olen napsauttanut tuhkiksesta kytkimen punaiselle valolle kaupunkiajossa talvella päivisin.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta