
Tomaatti vaihtaa kovasti.
Tomaatti vaihtaa kovasti.
Mitähän voisi tehrä kun (250 d automaatti) vaihtaessaan pykälää, nykäisee sangen epämieluisasti. Onko mahdollista että loodan säädöt menee päin prinkkalaa 70tkm:n jälkeen säädöstä? Vaihdatin pari kuukautta sitten oilit, ja käskin samalla tarkistaa mahdolliset alipainesysteemin vuodot, mutta huoltamo ei saanut minua läheskään vakuuttuneeksi taidoistaan. Korjaaja jätti hölmöyksissään vaihtamatta alatiivisteen ja yritti samalla vakuutta ettei vuotoja näkynyt
No.. sinne en erehdy autoani viemään enää koskaan... Mutta siis.... pitääkö alkaa sääteleen?? Nykäisy on samaa luokkaa kuin vaihtaisi manuaalilla ilman kytkintä. Mitään kolinoita ei kuulu.... Kiitti etukäteen!

Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Vaikuttaa siltä, että paineet laatikossa on päin P:tä. Tarkista alipaine kellon toimivuus ja mahdolliset vuodot letkuissa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Re: Tomaatti vaihtaa kovasti.
Kerrotko mikä huoltamo vaihtoi öljyt. Kun olisi sama homma edessä ja ettei vie samaan paikkaanmattipi kirjoitti:Mitähän voisi tehrä kun (250 d automaatti) vaihtaessaan pykälää, nykäisee sangen epämieluisasti. Onko mahdollista että loodan säädöt menee päin prinkkalaa 70tkm:n jälkeen säädöstä? Vaihdatin pari kuukautta sitten oilit, ja käskin samalla tarkistaa mahdolliset alipainesysteemin vuodot, mutta huoltamo ei saanut minua läheskään vakuuttuneeksi taidoistaan. Korjaaja jätti hölmöyksissään vaihtamatta alatiivisteen ja yritti samalla vakuutta ettei vuotoja näkynytNo.. sinne en erehdy autoani viemään enää koskaan... Mutta siis.... pitääkö alkaa sääteleen?? Nykäisy on samaa luokkaa kuin vaihtaisi manuaalilla ilman kytkintä. Mitään kolinoita ei kuulu.... Kiitti etukäteen!

W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: Tomaatti vaihtaa kovasti.
Aikanaan laatikkoni korjaajalta kuulin että mersun automaatti kannattaa säätää kohtuu tiukalle, ni se ei syö automaatin kytkinlevyjä niin pahasti. Pehmeät vaihdot luistattaa niitä levyjä ja ne pitää sitten jossain vaiheessa vaihtaa.mattipi kirjoitti:Mitähän voisi tehrä kun (250 d automaatti) vaihtaessaan pykälää, nykäisee sangen epämieluisasti. Onko mahdollista että loodan säädöt menee päin prinkkalaa 70tkm:n jälkeen säädöstä? Vaihdatin pari kuukautta sitten oilit, ja käskin samalla tarkistaa mahdolliset alipainesysteemin vuodot, mutta huoltamo ei saanut minua läheskään vakuuttuneeksi taidoistaan. Korjaaja jätti hölmöyksissään vaihtamatta alatiivisteen ja yritti samalla vakuutta ettei vuotoja näkynytNo.. sinne en erehdy autoani viemään enää koskaan... Mutta siis.... pitääkö alkaa sääteleen?? Nykäisy on samaa luokkaa kuin vaihtaisi manuaalilla ilman kytkintä. Mitään kolinoita ei kuulu.... Kiitti etukäteen!
Niija ainaki silloisessa w116 280S:ssä siellä on semmonen valkonen tatikka laatikon vasemmassa reunassa. Siitä hattu pois ja vajaa puol kierrosta liparetta vastapäivään, ni alkaa vaihtopaineet tippumaan. Mä aattelin ite alkaa pitää vaihot kuitenki napakkana tossa uudemmassa norsussa.
Noitten laatikoitten säädöt kyllä kannattaa tehä vimpanpäälle, koska vinossa olevat säädöt syö laatikon kohtuu nopeesti. Omakohtaisia kokemuksia löytyy + parin työkaverin kokemukset.
CLS 320cdi -07
ex: E320cdi -99
ex: 500SEC -83
ex: C200cdi -97
ex: 280SE -82
ex: 240D -79
ex: E320cdi -99
ex: 500SEC -83
ex: C200cdi -97
ex: 280SE -82
ex: 240D -79
ei viitsi nimellä laittaa..
..mutta essoa vastapäätä on tarvikeliike, ja korjaamo on saman nimen alla.. Pakko on jotain tehä tässä viikonloppuna. Vaihdot on kuitenkin koventuneet aika tasaisesti, eikä öljynvaihdolla ollut mitään merkitystä. Ihmeellinen on maailma jos korjaamolta auto tulee viallisena, vaikka pyysin ja maksoin erikseen (20 egee
) siitä, että tarkistais tuon alipainehommelin. Voisko tuon pumpun toiminnan jotenkin varmistaa että se toimii oikein. Ei ole mitään erikoisvälineitä, eli tavan kotiautotohtorin neuvoja ottaisin vastaan..

Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Haiskahtaisi vähän siltä että sulla vetelee alipainepumppu viimeisiään.
Jos nimittäin ne vaihdot vähitellen ovat muuttuneet kovemmiksi.
Toinen mahdollisuus on se möykky pumpun kyljessä joka ohjaa laatikkoon menevää alipainetta, voi myös olla sökö.
Aivan ensimmäisenä pitäisi kyllä tarkistaa ettei ole vuotoa.
Käänny jonkun puoleen joka ymmärtää noista jotain,ei ole iso homma tarkistaa,vähän vaikea tässä neuvoa.
JariN
Jos nimittäin ne vaihdot vähitellen ovat muuttuneet kovemmiksi.
Toinen mahdollisuus on se möykky pumpun kyljessä joka ohjaa laatikkoon menevää alipainetta, voi myös olla sökö.
Aivan ensimmäisenä pitäisi kyllä tarkistaa ettei ole vuotoa.
Käänny jonkun puoleen joka ymmärtää noista jotain,ei ole iso homma tarkistaa,vähän vaikea tässä neuvoa.
JariN
ei pitäis olla pumppu sökö..
Pumppu on vaihdettu jossain vaiheessa, en muista ulkoa kilometrejä mutta huoltovihkosessa näkyi... Jos se kilometrien perusteella kestää, niin ei pitäis olla vielä läheskään finito.. Täytynee katella itse tuota vuotohommaa kun eivät korjaamolla osaa
Vois samalla kokeilla säätää laatikon kyljestä jos se auttais...

Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....