Juusomt kirjoitti:
Miten se latauksen merkkivalo vaikuttais ongelmaan??
Latauksen merkkivalon kautta laturi saa herätteen, jos siinä johdossa on hapettumaa ja toimii silloin tällöin niin ne valotkin vilkkuu silloin tällöin ja lataa silloin tällöin.
Esim. hieman tehokkaamman lampun vaihtaminen latausvaloksi auttaa asiaa, mutta minä en tätä sit neuvonut.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
tarkista se ohut johto joka lähtee laturilta, jossain autossa sininen. ettei vaan ota maihin jossain ja ne maadoitukset. Sen merkkilampun ei pitäis vaikuttaa lataukseen ainakaan kaikissa boschin latureissa, koska yleensä lataus alkaa kun laittaapi reilusti kierroksia (vaikka heräte puuttuu). myös laturilta akulle menevä paksumpi johto kannattaa tarkistaa. ja sit viä tuli semmonen mieleen et latauksen ei pitäis loppua vaikka heräte johto irtois käynnissä! paksumpi ei saa irrota. otappa se ohut johto irti laturista....mitä tekee.
Eli kun ottaa sen ohuen johdon irti laturin takaa ja laittaa auton käytön ekaksi lataa 11.2(eli ei olenkaan) ja kun antaa vähän kaasua lataa 13.9, mutta kaikki merkkivalot palaa...sitten kun on hetken käynyt ja tökkää tuon ohuen johdon takaisin kiinni niin valot sammuu... Olisko joku rele mikä jumiutuu vain mikä???
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)
Mainitsit tuolla aikaisemmin, että hihnan kiristin oli rikki, joten hihna on ollut löysällä ja kulutnut sivuista ja nyt vaikka kuinka kiristät niin hihna pohjaa hihnapyörään ja luistaa kunnes on lämmennyt niin paljon, että ottaa kiinni. Se hihna ei vingu silloin kun luistaa jos se ottaa uran pohjaan kiinni eikä sivuille. Kun hihna otta uran sivuun kiinni niin se kiristyy uraan itsestää. Joten vaihda hihna.
Jos hihna on urahihna niin edellinen sepustus oli turhaa.
Tossa edellisessä jutussasi kysyit releestä. Ei kytkennässä ole relettä.
Laita jännitemittari laturin ohuen johdon ja maan väliin ja auto käyntiin, pitää ohuen johdon liittimessä ( D+ ) olla 12 volttia ( latausjännite ). Laturin herätejännite tulee latauksen merkkilampun kautta ja laturin pitää ladata akkua jo tyhjäkäynnillä, etenkin jos on startannut useamman kerran peräkkäin kokeilujen takia.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
ajeleppa se johto irti muutama päivä ja laita voltti mittari kiinni johonkin plussaan. toimiiko lataus kokoajan.? jos lataa hyvin sun täytyy tutkia ettei se herätejohto maadoita jostain. se vois häiritä mittarivaloja. täytyy tutkia sähkökaaviosta mikä ohjaa mittarivalojen toimintaa siis sytyttää ne virta päällä ennen käynnistystä. voit kytkeä sen herätejohdon vaikka sulakkeen kautta plussaan jos häirittee ajamista.
Juusomt kirjoitti:Miten se latauksen merkkivalo vaikuttais ongelmaan?? :shock:
No yksi on vielä se että sieltä on johto poikki tai paha hapettuma jossain... Vai mitä mieltä muut fiksummat on?? :roll: :roll:
laturissa ei ole pysyvää mangetointia vaan se muodostetaan käämeillä ja alku mangetointi virta tulee latausvalon kautta
jos latausvalo on kaput niin laturi voi vaatia melko kovat kierrokset ennen kuin lähtee lataamaan(edellyttäen että siinä on edes hitusen jäännös mangetointia)
no juu. nyt selveni. ei oo tullut sillai tutkittua mittarin kytkentöjä. sit sen taytyy vaan saada jostain maata joka häirittee sekä valoja että latausta.
Elikkä ongelmaa tutkittu sen että sille laturin pienelle johdolle ei
tule jostain syystä virtaa, johto vaihdettu akkulle asti, mutta ei auttanut... miten onko loppu vaikeaa vaihtaa, mitä kautta menee ja minne...
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)
Pitäiskö nyt leikkiä tyhmää vastata kysymyksellä kysymykseen... :)
ELI jos kaikki muut merkki valot palaa mittaristossa paitsi SRS, niin mitäs luulette että palaako??
Siis mittaristossa palaa kaikki merkki valot asr, lataus, polttoaine, jäähdytin neste, lasinpesuneste, (käsijarru), jarrupalojen kulumisen merkki valo, siis kaikki merkki valot, paitsi se SRS, mitä tuosta autosta löytyy....
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)
Ahonen V kirjoitti:Mulla on autossa päinvastanen onkelma. Nimittäin merkkivalot ei syty ollenkaan kun kääntää virrat päälle (paitsi ABS). Toimii kyllä esim. kun öljy on vähissä.
Et maininnut, että viallisen polttimen merkkivalo palaa, palaako sekin? Oletko kokeillut ottaa valojen valvontayksikköä irti testauksen ajaksi.
Tarkista mittariston kaikki kuvan mukaiset diodit, ettei mikään ole oikosulussa.
Jos jokin diodi on oikosulussa niin saattaa olla, että sinulla on kaksi vikaa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
auto sammuksissa virta päällä sammuuko latausvalo kun ottaa sen pienemmän johdon irti laturista
laturin pieneen liittimeen kun yhdistää esim. virtakynallä akun plus navalta auton ollessa sammuksissa pitäisi virtakynässä palaa valo auto käyntiin niin valon pitäisi sammua jos laturi on kunnossa ja kaikki tämä ilman että auton omaa ohutta laturin johtoa on kytketty
latausvalon johdon irroitus(auto sammuksissa) ei pitäisi merkki lamppujen palaa kytkettäessä johto laturin runkoon pitäisi merkkivalojen palaa jos sen johdon kytkee esim. akun plus napaan pitäisi merkkilamppujen sammua
jos jokin noista viidestä diodista jotka ovat samassa virtapiirissä on oikoisessa niin kaikki merkkivalot syttyvät (jäävät palamaan)mutta vain siinä tapauksessa että jotain öjyä tai nestettä on liian vähän tai jarrupalaa