ylös aukeavat ovet.
ylös aukeavat ovet.
mitähän tulis maksamaan semmoset "lokinsiipi ovet" väykkyyn,eli niitten osien hinta ja asennus?semmonen mikä on jonkun foorumilaisen 190 mesessä.ihan mielenkiinosta kyselen....
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
w126 500sec kesä pirssi!
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Juu, tommosen 300e ne tuli maksaa ja kallein osa niistä on kaasujouset jotka ne ovet nostaa ja pitää ylhäällä. Eipä noi pahat oo tehä. Kuvia ei oo jos joku meinaa kysyy, oon maailman huonoin ihminen ottamaan kuvia kesken rakentamisen, siinä jouda 
ps. ne ei oo mitkää fakin lokinsiipi ovet ku lambot

ps. ne ei oo mitkää fakin lokinsiipi ovet ku lambot

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Suomalaiset firmat pyytävät 1500e => ja muualta löytyy varmaan samanlaatuisia sarannoita vähän halvemmalla esim. http://www.lambodoors.com
Järkyttäviä hintoja
Siis oven sarannoista!
Kyllähän noi kätevät pienikätiset "Lappalaiset" niitä tekee itsekin, jolle propsit yritteliäisyydestä.

Järkyttäviä hintoja

Kyllähän noi kätevät pienikätiset "Lappalaiset" niitä tekee itsekin, jolle propsit yritteliäisyydestä.

btw....simos kirjoitti:...tehkääs joku ne kaikkiin neljään oveen. Siin olis ihmettelemistä.

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Ahonen V kirjoitti:Meneekös auto leimasta läpi, jos saranat on itse tehty. Minun mielestä nekin pitäs olla e-hyväksytyt?
Kyllä tuo pohjosen pojan mersun ovet on leimattu et siellä ne saa ainakin leimattua..


MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
ei saranoissa tarvii olla hyväksyntää. SAa tehä kun ei vaan koske kantavaan rakenteeseen, ja ovea tukee kolaritilanteessa lukko, ja siihen ei saa koskee. Näin sanoo ake. Toista se on takaoven kahvojen poissa olon kans etelässä 

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Laki taas sanoo näin: ( lähde Finlex )
20 §
Ovimuutokset
1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton ovien ja kattopylväiden lukumäärän muuttaminen mallisarjan puitteissa. Tällöin kori sekä mahdollinen runko tai pohjalevy on vahvistettava vastaamaan mallisarjaan kuuluvaa esikuvana olevaa versiota. Versioiden eroista on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys.
2. Sivuovien lukkoja ja saranoita saa muuttaa seuraavasti:
a) lukkoja tai saranoita, joiden on oltava E-säännön, direktiivin tai FMVSS-standardin mukaisia, ei saa muuttaa siten, että sanotut vaatimukset eivät täyty;
b) upotettuja kahvoja ei saa muuttaa ulkoneviksi;
c) ulkonevat saranat saa muuttaa piilosaranoiksi edellyttäen, että saranoiden ja niiden kiinnitysten lujuudet ovat vähintään alkuperäistä vastaavat;
d) kielilukon saa muuttaa nykyaikaiseksi turvalukoksi edellyttäen, että sen kiinnityksen lujuus on vähintään alkuperäistä vastaava;
e) ovien kahvat saa vaihtaa toisiin ottaen huomioon mitä a ja b kohdissa on määrätty; ja
f) muutoksen jälkeen kuljettajan ja matkustajien käytettäviksi tarkoitetut ovet on voitava avata mekaanisesti auton sisä- ja ulkopuolelta.
3. M1-luokan ajoneuvon, jonka on ensi kertaa käyttöön otettaessa edellytetty täyttävän direktiivien 96/79/EY ja 96/27/EY etuja sivutörmäyslujuusvaatimukset, ovimuutokset ovat sallittuja vain edellyttäen, että auto muutoksen jälkeen täyttää etu- ja sivutörmäystestien vaatimukset.
Eli itse tulkiten:
Saranoiden on oltava E- hyväksyttyjä tai muun hyväksyttävän direktiivin/ standardin mukainen ja
Takaovissa oltava avaus mekanismi myös ulkopuolella
20 §
Ovimuutokset
1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton ovien ja kattopylväiden lukumäärän muuttaminen mallisarjan puitteissa. Tällöin kori sekä mahdollinen runko tai pohjalevy on vahvistettava vastaamaan mallisarjaan kuuluvaa esikuvana olevaa versiota. Versioiden eroista on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys.
2. Sivuovien lukkoja ja saranoita saa muuttaa seuraavasti:
a) lukkoja tai saranoita, joiden on oltava E-säännön, direktiivin tai FMVSS-standardin mukaisia, ei saa muuttaa siten, että sanotut vaatimukset eivät täyty;
b) upotettuja kahvoja ei saa muuttaa ulkoneviksi;
c) ulkonevat saranat saa muuttaa piilosaranoiksi edellyttäen, että saranoiden ja niiden kiinnitysten lujuudet ovat vähintään alkuperäistä vastaavat;
d) kielilukon saa muuttaa nykyaikaiseksi turvalukoksi edellyttäen, että sen kiinnityksen lujuus on vähintään alkuperäistä vastaava;
e) ovien kahvat saa vaihtaa toisiin ottaen huomioon mitä a ja b kohdissa on määrätty; ja
f) muutoksen jälkeen kuljettajan ja matkustajien käytettäviksi tarkoitetut ovet on voitava avata mekaanisesti auton sisä- ja ulkopuolelta.
3. M1-luokan ajoneuvon, jonka on ensi kertaa käyttöön otettaessa edellytetty täyttävän direktiivien 96/79/EY ja 96/27/EY etuja sivutörmäyslujuusvaatimukset, ovimuutokset ovat sallittuja vain edellyttäen, että auto muutoksen jälkeen täyttää etu- ja sivutörmäystestien vaatimukset.
Eli itse tulkiten:
Saranoiden on oltava E- hyväksyttyjä tai muun hyväksyttävän direktiivin/ standardin mukainen ja
Takaovissa oltava avaus mekanismi myös ulkopuolella
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Eli muutoksen jälkeen takaovissa oleva lapsilukko estää leiman saannin? Vaikka olisi alkuperäinen lukotus.adenauer300 kirjoitti: f) muutoksen jälkeen kuljettajan ja matkustajien käytettäviksi tarkoitetut ovet on voitava avata mekaanisesti auton sisä- ja ulkopuolelta.
Kaikkea ne herrat meille kiusaksi keksiikin.
Eikös nelioviseen sopisi paremmin ns. kaappariovet.
http://stlstreets.com/hello/426792/640/ ... .45.51.jpg
http://justin18466.tripod.com/suicidehome.jpg
http://stlstreets.com/hello/426792/640/ ... .45.51.jpg
http://justin18466.tripod.com/suicidehome.jpg
Mutta oven mekaanisesti avaavan kahvan ei tarvitse olla alkuperäinen, se voi olla esim. toteutettu tankolla peilistä lukkoon, mikä avaa oven kun kääntää peiliä taaksepäin tms.adenauer300 kirjoitti:f) muutoksen jälkeen kuljettajan ja matkustajien käytettäviksi tarkoitetut ovet on voitava avata mekaanisesti auton sisä- ja ulkopuolelta.

Eli tuossa ei sinänsä mitään uutta, ovenkahvat saa poistaa, mutta ovet on edelleen oltava avattavissa jotenkin mekaanisesti. En tiedä onko takaovien kohdalla katsastusinsinöörit sitten olleet niin tarkkoja tuon suhteen....Kauko-ohjatavilla sähkösolenoideillahan noita kuitenkin jokapäiväisessä käytössä avataan.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Koska olen jo pitkälti yli 3-kymppinen..elen siis ilmeisesti "vanha" tai ainakin kalkkis kun en ymmärrä....
Eli: miksi IHMEESSÄ autoon pitää saada lokinsiipi-/ ylöspäin aukevat ovet???
Kun auto on liikenteessä, ovet on kiinni..joten koko "hienous" on piilossa, kun taas auto on paikoillaan, harvoin silloinkaan ovet auki sitä seisotetaan, joten koko "hienous" on jälleen täysin piilossa!?
Lisäksi en ihan heti keksi mitään toimintaa helpottavaa ylöspäin aukeavissa ovissa verrattuna normaaleihin, joten mikä ihmeen idea niissä on?
Minulle saisi taatusti MAKSAA enemmän kuin moisten ovien hinta ennenkuin suostuisin sellaiset esim omaan Mersuuni laittamaan!
Ja vaikka jokainen saa ilman muuta tehdä omalleen mitä ikinä tahtoo ilman että se kuuluu kellekään yhtään mitään, niin sanon silti että minusta ylöspäin aukeavia ovia kannattaa autoonsa suunnitella vasta sitten kun siihen on ensin laitettu KAIKKI MUUT mahdolliset ulkönäköä ym parantavat jutut..tai jos kertakaikkiaan vaan ei ole mitään väliä sillä mihin rahaa käyttää.
Eli: miksi IHMEESSÄ autoon pitää saada lokinsiipi-/ ylöspäin aukevat ovet???
Kun auto on liikenteessä, ovet on kiinni..joten koko "hienous" on piilossa, kun taas auto on paikoillaan, harvoin silloinkaan ovet auki sitä seisotetaan, joten koko "hienous" on jälleen täysin piilossa!?
Lisäksi en ihan heti keksi mitään toimintaa helpottavaa ylöspäin aukeavissa ovissa verrattuna normaaleihin, joten mikä ihmeen idea niissä on?
Minulle saisi taatusti MAKSAA enemmän kuin moisten ovien hinta ennenkuin suostuisin sellaiset esim omaan Mersuuni laittamaan!
Ja vaikka jokainen saa ilman muuta tehdä omalleen mitä ikinä tahtoo ilman että se kuuluu kellekään yhtään mitään, niin sanon silti että minusta ylöspäin aukeavia ovia kannattaa autoonsa suunnitella vasta sitten kun siihen on ensin laitettu KAIKKI MUUT mahdolliset ulkönäköä ym parantavat jutut..tai jos kertakaikkiaan vaan ei ole mitään väliä sillä mihin rahaa käyttää.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Kyllä minuakin harmittaisi, jos pankki omistaisi "minun" auton.jva kirjoitti:Koska olen jo pitkälti yli 3-kymppinen..elen siis ilmeisesti "vanha" tai ainakin kalkkis kun en ymmärrä....

MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tätä samaa mietin minäkin, ennen kuin loppuun saakka viestiketjua pääsin.Petri K kirjoitti:Onhan noissa se hyvä puoli ettei tule vahingossa kolittua naapurin ovea parkkipaikalla.
Eli siinä on plussapuoli.
Vaan se ei vielä pelasta siltä, että omia ovia ei kolhittaisi....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *