Tarvitsee tietoa ruiskusta.
- v.kauppinen
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma 01.08.2005 16:38
- Paikkakunta: Suolahti
Tarvitsee tietoa ruiskusta.
Oisikohan kellään tietoa mersun mekaanisen ruiskun perus säädöistä seosruuvi sekä tyhjäkäynti.Ja myös ihan toisesta asiasta onko kukaan rakentanu itse vikakoodin lukia 6 ja 9 pinnisiin purkkeihin?
Mersun mies nyt ja aina!!
Re: Tarvitsee tietoa ruiskusta.
Moron. Onhan täällä tietoa (en tarkoita itseäni).v.kauppinen kirjoitti:Oisikohan kellään tietoa mersun mekaanisen ruiskun perus säädöistä seosruuvi sekä tyhjäkäynti.Ja myös ihan toisesta asiasta onko kukaan rakentanu itse vikakoodin lukia 6 ja 9 pinnisiin purkkeihin?
Aletaisiinko kuitenkin kysymällä, mistä autosta on kyse, niin tiedetään että mistä ruiskusta on kyse? K- jetti, KE-jetti vai mikä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- v.kauppinen
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma 01.08.2005 16:38
- Paikkakunta: Suolahti
Tietoa
No auto on 87vuosimallia ja kahden litran bensakone siis se ihan mekaaninen ruisku malli jossa on tyhjäkäynti ja seosruuvi siis onko kenelläkään tietoa perus asetuksista.Siitä vikakoodi hommasta lista löytyy mutta autodatan mukaan ledillä voi lukea vain siitä kaikkein laajemmasta purkista vikakoodit nämä 6 ja 9 pinniset tarvitsee jonkon ihme komponentin joka ilmoittaa vikakoodit numeroina eli siinä komponentissä on ihan perus pini näyttö johon tulee lukema.Autodata käyttää nimitystä happitunnistin testeri jolla saadaan näkymään näiden suppeampien purkkien vikakoodit eli niin sanotut "prosenttikoodit".
Mersun mies nyt ja aina!!
- v.kauppinen
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma 01.08.2005 16:38
- Paikkakunta: Suolahti
Kiitos tiedosta.
Autodatassa oli juuri mainittu juutri tuo kyseinen kulma mittari myös.
Mersun mies nyt ja aina!!
Tyhjäkäynti säätyy venttiilikopan ja ilmanputsarin välistä pilkottavasta messinkiruuvista lattapäämeiiselillä (säätää ilmamäärää).rokka kirjoitti:Ke.jetissä tyhjäkäynti ei säädettävissä.K-jetissäkin tarvitset pakokaasumittaria co:n säätöön.
Seos säädetään ilmanputsarin keskellä olevasta reijästä n. 3-4mm kuusiololoavaimella, mutta tähän juurikin tarvitsee pakokaasuanturia.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- v.kauppinen
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma 01.08.2005 16:38
- Paikkakunta: Suolahti
Päivää
Niin kyllä on tiedossa mistä säädetään miten säädetään mutta soitteli tuossa yksi jätkä oli itse ruuvannut ruiskua ja mersu ei lähde enää käyntiin...Saisi jostain vähän suuntia saisi käyntiin sen ensin pakokaasu mittari löytyy kyllä.Kun se seosruuvi on tosi tarkka käännettävä omasta kun säädettiin ruisku meni tosi kauvan ennen kuin saatiin co asettumaan hyppi korkeelle sitten pikkusen takas meni heti laihalla se milli peliä...
Mersun mies nyt ja aina!!
Re: Päivää
v.kauppinen kirjoitti:Niin kyllä on tiedossa mistä säädetään miten säädetään mutta soitteli tuossa yksi jätkä oli itse ruuvannut ruiskua ja mersu ei lähde enää käyntiin...Saisi jostain vähän suuntia saisi käyntiin sen ensin pakokaasu mittari löytyy kyllä.Kun se seosruuvi on tosi tarkka käännettävä omasta kun säädettiin ruisku meni tosi kauvan ennen kuin saatiin co asettumaan hyppi korkeelle sitten pikkusen takas meni heti laihalla se milli peliä...
No, olikos tämä w201, w124 vai mikä? Moottori kai kuitenkin M102.961 tai M102.962?
Jos seosruuvi on pielessä esimerkiksi 1/4 kierroksen verran, niin silloin se on ihan päin pe***ttä (voi silti hyvinkin käydä mutta päästöt mitä sattuu). Ei muuta kun kokeilemaan 1/8 kierroksen verran milloin starttaa.
Jos voi startata ja säätää lämpimässä tilassa, niin voisi kokeilla ottaa ecun (kyllä, siellä pitäisi olla ecu akun takana muovilärvän alla) sulake pois ja säätää pelkkää ruuvia ilman että ecu yrittää hämmentää mitään ylimääräisiä kuvioita. M102 ruiskussa se ruisku on KE-jetti eli toimii ilman ECU:akin.
Kannattaa myös kääntää tyhjäkäyntiruuvi isommalle (aukipäin) niin ei jää siitä starttaaminen kiinni (joskus ruuvi voi ryömiä kiinnipäin ja starttaaminen heikentyy jos ei anna kaasupolkimella apua). Tietty jos jaksaa painella kaasupoljinta niin sitten ei tarvitse tyhjäkäyntiruuvia miettiä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.