Tarvitsee tietoa ruiskusta.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
v.kauppinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.08.2005 16:38
Paikkakunta: Suolahti

Tarvitsee tietoa ruiskusta.

Viesti Kirjoittaja v.kauppinen »

Oisikohan kellään tietoa mersun mekaanisen ruiskun perus säädöistä seosruuvi sekä tyhjäkäynti.Ja myös ihan toisesta asiasta onko kukaan rakentanu itse vikakoodin lukia 6 ja 9 pinnisiin purkkeihin?
Mersun mies nyt ja aina!!
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Tarvitsee tietoa ruiskusta.

Viesti Kirjoittaja Aku P »

v.kauppinen kirjoitti:Oisikohan kellään tietoa mersun mekaanisen ruiskun perus säädöistä seosruuvi sekä tyhjäkäynti.Ja myös ihan toisesta asiasta onko kukaan rakentanu itse vikakoodin lukia 6 ja 9 pinnisiin purkkeihin?
Moron. Onhan täällä tietoa (en tarkoita itseäni).
Aletaisiinko kuitenkin kysymällä, mistä autosta on kyse, niin tiedetään että mistä ruiskusta on kyse? K- jetti, KE-jetti vai mikä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Olisin itekkin kiinnostunut noista vikakoodeista.
Jos jollain vaan niitä löytyy.
rokka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 04.11.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja rokka »

Ke.jetissä tyhjäkäynti ei säädettävissä.K-jetissäkin tarvitset pakokaasumittaria co:n säätöön.
Avatar
v.kauppinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.08.2005 16:38
Paikkakunta: Suolahti

Tietoa

Viesti Kirjoittaja v.kauppinen »

No auto on 87vuosimallia ja kahden litran bensakone siis se ihan mekaaninen ruisku malli jossa on tyhjäkäynti ja seosruuvi siis onko kenelläkään tietoa perus asetuksista.Siitä vikakoodi hommasta lista löytyy mutta autodatan mukaan ledillä voi lukea vain siitä kaikkein laajemmasta purkista vikakoodit nämä 6 ja 9 pinniset tarvitsee jonkon ihme komponentin joka ilmoittaa vikakoodit numeroina eli siinä komponentissä on ihan perus pini näyttö johon tulee lukema.Autodata käyttää nimitystä happitunnistin testeri jolla saadaan näkymään näiden suppeampien purkkien vikakoodit eli niin sanotut "prosenttikoodit".
Mersun mies nyt ja aina!!
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

tahi niihin vikakoodeihin liittyen menet ja ostat pikkasen tuhdimman sähkärin yleismittarin missä on dwell angle mittari samassa,eli olikos suomeks kosketuskulma mittari vai nokkakulma mittari.Esim biltemassa n.50 egee,ja ainahan niitä mittareita muuhunki tarttee :lol:
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
v.kauppinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.08.2005 16:38
Paikkakunta: Suolahti

Kiitos tiedosta.

Viesti Kirjoittaja v.kauppinen »

Autodatassa oli juuri mainittu juutri tuo kyseinen kulma mittari myös.
Mersun mies nyt ja aina!!
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

rokka kirjoitti:Ke.jetissä tyhjäkäynti ei säädettävissä.K-jetissäkin tarvitset pakokaasumittaria co:n säätöön.
Tyhjäkäynti säätyy venttiilikopan ja ilmanputsarin välistä pilkottavasta messinkiruuvista lattapäämeiiselillä (säätää ilmamäärää).

Seos säädetään ilmanputsarin keskellä olevasta reijästä n. 3-4mm kuusiololoavaimella, mutta tähän juurikin tarvitsee pakokaasuanturia.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
v.kauppinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.08.2005 16:38
Paikkakunta: Suolahti

Päivää

Viesti Kirjoittaja v.kauppinen »

Niin kyllä on tiedossa mistä säädetään miten säädetään mutta soitteli tuossa yksi jätkä oli itse ruuvannut ruiskua ja mersu ei lähde enää käyntiin...Saisi jostain vähän suuntia saisi käyntiin sen ensin pakokaasu mittari löytyy kyllä.Kun se seosruuvi on tosi tarkka käännettävä omasta kun säädettiin ruisku meni tosi kauvan ennen kuin saatiin co asettumaan hyppi korkeelle sitten pikkusen takas meni heti laihalla se milli peliä...
Mersun mies nyt ja aina!!
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Päivää

Viesti Kirjoittaja AK47 »

v.kauppinen kirjoitti:Niin kyllä on tiedossa mistä säädetään miten säädetään mutta soitteli tuossa yksi jätkä oli itse ruuvannut ruiskua ja mersu ei lähde enää käyntiin...Saisi jostain vähän suuntia saisi käyntiin sen ensin pakokaasu mittari löytyy kyllä.Kun se seosruuvi on tosi tarkka käännettävä omasta kun säädettiin ruisku meni tosi kauvan ennen kuin saatiin co asettumaan hyppi korkeelle sitten pikkusen takas meni heti laihalla se milli peliä...

No, olikos tämä w201, w124 vai mikä? Moottori kai kuitenkin M102.961 tai M102.962?

Jos seosruuvi on pielessä esimerkiksi 1/4 kierroksen verran, niin silloin se on ihan päin pe***ttä (voi silti hyvinkin käydä mutta päästöt mitä sattuu). Ei muuta kun kokeilemaan 1/8 kierroksen verran milloin starttaa.

Jos voi startata ja säätää lämpimässä tilassa, niin voisi kokeilla ottaa ecun (kyllä, siellä pitäisi olla ecu akun takana muovilärvän alla) sulake pois ja säätää pelkkää ruuvia ilman että ecu yrittää hämmentää mitään ylimääräisiä kuvioita. M102 ruiskussa se ruisku on KE-jetti eli toimii ilman ECU:akin.

Kannattaa myös kääntää tyhjäkäyntiruuvi isommalle (aukipäin) niin ei jää siitä starttaaminen kiinni (joskus ruuvi voi ryömiä kiinnipäin ja starttaaminen heikentyy jos ei anna kaasupolkimella apua). Tietty jos jaksaa painella kaasupoljinta niin sitten ei tarvitse tyhjäkäyntiruuvia miettiä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin