
W124: Paljonko olet maksanut omasta autostasi?
Ostin syyskesästä 300TDT automaatin, vs.-89, Saksasta tuotu pari vuotta sitten, maksoin 16000 euroa,mielestäni oli aika kallis. mittarissa oli silloin 260000km. Varusteena mm. sähk. kattoluukku, ortopediset etuistuimet. Toimii hyvin muuten, mut heti alkuun tomaatti hajos ja vaihdatin siihen uudet sisuskalut, muuten olen ollut tyytyväinen autooni. Moottori ei syö öljyä, paineet pitää katossa ja liikkuu turbon voimin tosi iloisesti, pintakaasulla näillä nopeusrajoituksilla. kulutus sekalaisessa ajossa on n. 10litran tietämillä varsinkin näin talvikeleillä. Aikaisemmin olenkin kysellyt, mikä mittari mahtaa hansikaslokerossani olla, kukaan ei ole vielä antanut tyhjentävää vastausta, siis bar asteikko -1.5- +1.5.. näyttää 0.2+ftw kirjoitti:W124 200d vm.87.ei tietoa todellisesta kilometreistä...olisko"tyyppivika"? Hinta 2000e hyvä kulkuinen ei vuoda ja savuta ympäristöministerinkään mielestä liikaauskollinen palvelija aina valmiina tienpäälle.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Tokihan tässäkin abs., asd ynm. löytyytapve kirjoitti:Ostin syyskesästä 300TDT automaatin, vs.-89, Saksasta tuotu pari vuotta sitten, maksoin 16000 euroa,mielestäni oli aika kallis. mittarissa oli silloin 260000km. Varusteena mm. sähk. kattoluukku, ortopediset etuistuimet. Toimii hyvin muuten, mut heti alkuun tomaatti hajos ja vaihdatin siihen uudet sisuskalut, muuten olen ollut tyytyväinen autooni. Moottori ei syö öljyä, paineet pitää katossa ja liikkuu turbon voimin tosi iloisesti, pintakaasulla näillä nopeusrajoituksilla. kulutus sekalaisessa ajossa on n. 10litran tietämillä varsinkin näin talvikeleillä. Aikaisemmin olenkin kysellyt, mikä mittari mahtaa hansikaslokerossani olla, kukaan ei ole vielä antanut tyhjentävää vastausta, siis bar asteikko -1.5- +1.5.. näyttää 0.2+ftw kirjoitti:W124 200d vm.87.ei tietoa todellisesta kilometreistä...olisko"tyyppivika"? Hinta 2000e hyvä kulkuinen ei vuoda ja savuta ympäristöministerinkään mielestä liikaauskollinen palvelija aina valmiina tienpäälle.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Re: W124: Paljonko olet maksanut omasta autostasi?
Maksoin 200d w124:sta -86 marraskuussa 1500e, osia olen joutunut ostaa 500 e:llä, ja nyt enää tarvii kaksi uutta puslaa taakse (16,5e/kpl) niin saan leimaan jatkoa.
Kun tarvitsin diesel-autoa ja budjetti oli 1000 - 2500e ni eipä tuolla rahalla paljon parempakaan saa.
Ja jos haluaa ostaa mersun tai bmw:n eikä halua sen arvon tippuvan kovin paljoa niin kannattaa katsoa n. 20 vuotta vanha auto, ja nehän ovat parempia kuin monet muut 10 vuotta vanhat.
Kun tarvitsin diesel-autoa ja budjetti oli 1000 - 2500e ni eipä tuolla rahalla paljon parempakaan saa.
Ja jos haluaa ostaa mersun tai bmw:n eikä halua sen arvon tippuvan kovin paljoa niin kannattaa katsoa n. 20 vuotta vanha auto, ja nehän ovat parempia kuin monet muut 10 vuotta vanhat.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Olet muuten ihan oikeassa, olen samaa mieltä kanssasi.geoman kirjoitti:Etelä-Suomen suolassa ajettua autoa ei voi verrata Etelä-Saksan autoon korin kunnon suhteen. Minulla on vahva käsitys, että Etelä-Saksan hyväkorinen auto käyttöarvoltaan arvokkaampi ja silmälle mukavampi katsella (katsellaanhan sitä taidettakin).
Saksan tuontiautot on järjeästäen paremmassa kunnossa kuin orkkis Suomi Mebet.
Parikymmnetävuotta vanhalla autolla ei enää kilometrit ole ratkaiseva tekijä.
Kuitenkin moni uskottelee itselleen ajavansa monta sataatuhatta pienemällä kilometrimäärällä kuin todellisuudessa autossa on takana.
Itse maksoin noin 13 kk sitten tosta 93, 200D 6400€ (oli muuten sillon suomen halvin muovikylki 5-vaihteinen) ajettu sillon 734tkm, no mittarissa oli vain puolet 367tkm, mutta silti erittäin hyvässä ryhdissä ja sisältä todella siisti, ja rollen huoltohistorialla, myyjä hyvitti hyvin 86.vm 190 kaasarista yli 3000€.
Vähän meinas vaihto alkaa sillon kaduttaa kun kilometrit selvis jälkikäteen, kun ei tyhmänä niitä heti selvittänyt, no ei kaduta enään koska auto on toiminut todella hienosti ja varmasti toimii tulevaisuudessakin.
Vähän meinas vaihto alkaa sillon kaduttaa kun kilometrit selvis jälkikäteen, kun ei tyhmänä niitä heti selvittänyt, no ei kaduta enään koska auto on toiminut todella hienosti ja varmasti toimii tulevaisuudessakin.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Tuli viime syksynä hommattua perheeseen ensimmäinen mersu ja siitä voisi todeta vaikka seuraavaa:jartuo kirjoitti:Aika vähän ajettuja näyttäisi olevan teidän vehkeet![]()
Ettei vain olisi sama juttu kuin kaverilla jolla ei ikinä ole ollut autoa joka kuluttaisi yli 8l/100km...Oli se sitten mikä tahansa.
-ei ole alle 300tkm ajettu, ei edes alle 400tkm.
-ei ole täysin ruosteeton, eikä sisusta virheetön.
-ei kuluta alle 8l/100km, ei edes alle 9l/100km.
-ei ole täysin ehjä, vaikka korjattu/huollettu jo parilla tontulla.
-ei ole original Suomi-auto, tuotu Luxenburista 17v sitten.
-eikä ollut alihinnoiteltu.

Pete
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
2002 syksyllä ostin 124 E200d automaatin vm 94 415000 ajettu maksoin 11000 euroa pyynti 12800. Nyt autolla ajettu 527000tkm mutta pidetty hyvin, uudet renkaat ja paljon muuta uutta osaa, mulle tarjottiin autoliikkeessä siitä 3000 ei kettu mä olen ittekin jo laitanut osiin ja maalaukseen ym tuon 3000euroa. joo en mä tota ilmaseks anna pidetään ittellä ja ostetaan toiseks autoks joku muu.
RED POWER IHC DT-358
Seuraavaksi sopii oman vehkeen historiaa:
Belgiasta tuotu syksyllä 2003 avatarissa näkyvä auto (vm. 1995)
Tulli arvio auton markkina-arvo hinnaksi 18 000 €
Laitoin auton käyttökuntoon: toiset renkaat vanteineen,
ilmastoinnin höyrystimen korjaus, (http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9739& ),
suuttimien ja ketjun vaihdon (http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 622#144622)
jälkeen yritin autoa myydäkkin.
Hintapyyntönä pidin reilusti alle tullin (viisaiden viranomaisten) arvioimaa markkina-arvo hintaa. Kaupassa pitää olla aina tinkivaraa, saa ostajankin hyvälle mielelle. Ajatuksella: "Tuli tehtyä hyvät kaupat!"
Asiaa puitiin foorumillakkin http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=114381& ja todettiin aivan ylihintaiseksi, kaameenväriseksi, kauheilla vanteilla, väärällä vaihdelaatikollaja tehottomalla koneella varustetuksi autoksi. Tuntui siltä, että kymppitonnikin olisi jo siinä vaiheessa liikaa.
Joten päätin ottaa auton myynnistä pois ja ajatella tullimiehen silmin: Ajelen nyt laatuautolla, josta pitää maksaa.
Ja tosiasiassa, jos nyt myisin sen, mitä saisi tilalle sillä rahalla. Aloita kaikki rempat alusta.
Nyt voi laittaa vakkarin päälle ajella sitten 70 km/h tai enemmän automaatti-ilmastoidussa autossa, nauttia ajosta, jossa ei kuulu mitään ylimääräisiä nitinöitä ja natinoita. Lähtee käyntiin kunnon pakkasistakin ja tarkenee sisällä ilman turkkiakin
Belgiasta tuotu syksyllä 2003 avatarissa näkyvä auto (vm. 1995)
Tulli arvio auton markkina-arvo hinnaksi 18 000 €
Laitoin auton käyttökuntoon: toiset renkaat vanteineen,
ilmastoinnin höyrystimen korjaus, (http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9739& ),
suuttimien ja ketjun vaihdon (http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 622#144622)
jälkeen yritin autoa myydäkkin.
Hintapyyntönä pidin reilusti alle tullin (viisaiden viranomaisten) arvioimaa markkina-arvo hintaa. Kaupassa pitää olla aina tinkivaraa, saa ostajankin hyvälle mielelle. Ajatuksella: "Tuli tehtyä hyvät kaupat!"
Asiaa puitiin foorumillakkin http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=114381& ja todettiin aivan ylihintaiseksi, kaameenväriseksi, kauheilla vanteilla, väärällä vaihdelaatikollaja tehottomalla koneella varustetuksi autoksi. Tuntui siltä, että kymppitonnikin olisi jo siinä vaiheessa liikaa.
Joten päätin ottaa auton myynnistä pois ja ajatella tullimiehen silmin: Ajelen nyt laatuautolla, josta pitää maksaa.
Ja tosiasiassa, jos nyt myisin sen, mitä saisi tilalle sillä rahalla. Aloita kaikki rempat alusta.
Nyt voi laittaa vakkarin päälle ajella sitten 70 km/h tai enemmän automaatti-ilmastoidussa autossa, nauttia ajosta, jossa ei kuulu mitään ylimääräisiä nitinöitä ja natinoita. Lähtee käyntiin kunnon pakkasistakin ja tarkenee sisällä ilman turkkiakin

autodidakti
Eiks nyt vihdoin vois todeta, että ihan sama mikä km-lukema on 15-20 vanhoissa autoissa. Missä kunnossa auto muuten on, yleisilme, verhoilut konehuone,kori jne. Ihan sama mitä sillä on ajettu jos sitä on huollettu ja korjattu.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
- Paikkakunta: varisto city
ostettiin vuonna 2005 syyskuussa 190b -90 ajettu 160.000km.. suomiauto siisti kun sika pienenä... mökkiautoksi
hintaan : sopiva. tässä ei erikoisia varusteita. täysin orkkis
ostin tammikuussa 2006 124b -85 ajettu 330.000km suomiauto.. kukkaa on siellä täällä ja muutakin vikaa näyttää olevan.. työmatkakulkineksi lähinnä
hintaan 1000€
harrastusta pitää olla ja kun kypsyttää ajan cevyllä



ostin tammikuussa 2006 124b -85 ajettu 330.000km suomiauto.. kukkaa on siellä täällä ja muutakin vikaa näyttää olevan.. työmatkakulkineksi lähinnä

hintaan 1000€
harrastusta pitää olla ja kun kypsyttää ajan cevyllä


Viimeksi muokannut dollarihymy, Su 05.03.2006 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
- Paikkakunta: varisto city
tää on hyvä bointti.. toisilla sitä on millä mällätä ..toiset taas kerää noita vanhoja mummonaikasia pelejädieselflosse kirjoitti:Höh, näyttämään tietysti kenellä on täpäkkää niin, ettei pas.... eikun kengännauhoja sitomaan meinaa taipua.JuMu S kirjoitti:Mihinkähän tälläkin gallupilla pyritään?![]()

pääasia että on harrastusta

MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
2002 ostin hyvän 31.12.1990 käyttöönotetun 250D:n.
Auto oli pirun hyvässä kunnossa ja ajettu vain 230tkm
Ruosteettomaan tuontiautoon laitettiin kardaanin nivelet, hydr. nostimet, uusi tuulilasi ja täydellinen ruostesuojaus suomisisälokarein.
Kauppahinta 16800.
Varusteisiin laitettu mukavuutta ja täydellistä ajettavuutta hakiessa pumpun säätö(270), webasto kellolla (1000), H&R jouset (300), Bilstein Sprint (600), peräpään tukitangot(265), jarruosapaketti (133), ohjausosapaketti (159), 17" alupyörät(1000), avantgardemaski (149), jalopuu/nahkaratti(420), 70 A:N laturi(149), 100Ah akku (99) webaston ja poppivehkeiden takia, soittimet asennustarvikkeineen (1800).
Eli varusteita ja osia noin 6300€:lla, huomioimatta asennuskuluja.
Nykyhinta noin 8 K€, joten elämä on.
Lähtöhinta 16800+varustelu 6300=23100€
Ajetut kilometrit 289740 - 230000=59740km
Empä jatka enää laskelmaa kilometrin hinnasta. Ja kuka ylipedantista laitteluinnostuksesta lopulta hyötyy?
Seuraava omistaja. Nettiautossa ajoneuvon Id: 615449
Auto oli pirun hyvässä kunnossa ja ajettu vain 230tkm
Ruosteettomaan tuontiautoon laitettiin kardaanin nivelet, hydr. nostimet, uusi tuulilasi ja täydellinen ruostesuojaus suomisisälokarein.
Kauppahinta 16800.
Varusteisiin laitettu mukavuutta ja täydellistä ajettavuutta hakiessa pumpun säätö(270), webasto kellolla (1000), H&R jouset (300), Bilstein Sprint (600), peräpään tukitangot(265), jarruosapaketti (133), ohjausosapaketti (159), 17" alupyörät(1000), avantgardemaski (149), jalopuu/nahkaratti(420), 70 A:N laturi(149), 100Ah akku (99) webaston ja poppivehkeiden takia, soittimet asennustarvikkeineen (1800).
Eli varusteita ja osia noin 6300€:lla, huomioimatta asennuskuluja.
Nykyhinta noin 8 K€, joten elämä on.
Lähtöhinta 16800+varustelu 6300=23100€
Ajetut kilometrit 289740 - 230000=59740km
Empä jatka enää laskelmaa kilometrin hinnasta. Ja kuka ylipedantista laitteluinnostuksesta lopulta hyötyy?
Seuraava omistaja. Nettiautossa ajoneuvon Id: 615449
123 240d 12/-82 ajettu 405 tkm maksoin 4/ 98 30t markkaa myin 10/05 ajettu 650 tkm sain 850 euroa hyvä ja halpa pitoinen auto
9/05 ostin suomi auton s124 250 diesel 8/ -91 ajettu 283 tkm hyvä, ( siisti ainaki liikkessä) , kunnossa oleva yhdellä omistajalla ollu farkku 10t euroa uusilla talvirenkailla ja joulukortilla


s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
- Nikkelimarkka
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 24.05.2003 15:09
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Maksoin
124 260 EA -86 kesällä 2005 3900 ecua. Nyt saisi jo tonnia halvemmalla mutta oonhan tuolla nyt jo ehtinyt ajella useamman tuhat km.
ML 320 cdi
Meinasit löydä kerralla rahoiksilefa42 kirjoitti:Ostin 123:n tuossa kuukausi sitten (noin). Vaihdossa annoin '90 Saab 900 i16 ja toimistotuolin, joista olin aikaisemmin kärsinyt rahallisesti 650e.



Viime syksynä Italiasta tuotu SL 500 vm. -98, ml. 62 th, h-kirja, 38 500 eukkoa sisältäen kovan katon, originaalivanteet ja kahdet renkaat (toiset uudet). Ei mielestäni paha hinta R129:stä, joka lienee Suomen uusimpia?
Ei siis mikään loppuun rällätty 90-luvun alun 500 SL !!
Ei siis mikään loppuun rällätty 90-luvun alun 500 SL !!

MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Jos nyt pidettäisiin tämä keskustelu otsikon mukaan W124:n hintoja koskevana.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi