2,3 16V kysymyksiä
2,3 16V kysymyksiä
Minkälainen kyseinen moottori on kestävyydeltään?
Tehojahan siinä on se 136kw ja vääntöä 230nm, mutta kuinka nuo tehoalueet ja jaksaako tuo liikuttaa 124 mihinkään päin?
Lähteekö matalalta vääntämään vai pitääkö huudattaa?
Itsellä tällä hetkellä 124 kiinni 230 8 tappinen automaatti ja ajattelin, että minkälainen homma olisi vaihtaa tuohon tilalle 16 venttiilinen kone?
Pitäisiköhän jarruja päivittää isompiin?
Tehojahan siinä on se 136kw ja vääntöä 230nm, mutta kuinka nuo tehoalueet ja jaksaako tuo liikuttaa 124 mihinkään päin?
Lähteekö matalalta vääntämään vai pitääkö huudattaa?
Itsellä tällä hetkellä 124 kiinni 230 8 tappinen automaatti ja ajattelin, että minkälainen homma olisi vaihtaa tuohon tilalle 16 venttiilinen kone?
Pitäisiköhän jarruja päivittää isompiin?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: 2,3 16V kysymyksiä
Tuskinpa jarruja tarttee ainakaan päivitellä parempiin.Rumaherne kirjoitti:Minkälainen kyseinen moottori on kestävyydeltään?
Tehojahan siinä on se 136kw ja vääntöä 230nm, mutta kuinka nuo tehoalueet ja jaksaako tuo liikuttaa 124 mihinkään päin?
Lähteekö matalalta vääntämään vai pitääkö huudattaa?
Itsellä tällä hetkellä 124 kiinni 230 8 tappinen automaatti ja ajattelin, että minkälainen homma olisi vaihtaa tuohon tilalle 16 venttiilinen kone?
Pitäisiköhän jarruja päivittää isompiin?
Eiköhän ne omat jarrut riitä tuonne kolme litraseen asti ihan hyvin.
Ei ole tuosta kone tyypistä tietoo mutta luulisin että se on kierroskone eikä niinkään vääntö mylly.
Vaatii noi 16-tappiset sen 4500 jenkaa ennenku liikkuu 

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Kannattanee samalla laittaa tuo kova Getragin laatikko, mikä 16-tappisissa on vakiona. Menee heittämällä varmaan...Rumaherne kirjoitti:Mut minkähänlainen homma on vahtaa se tuon 8 tappisen tilalle?

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Näissä taitaa olla vielä kaikki mikä liittyy sytytykseen tai ruiskuun täysin omansa, elikkä vaihdettava ilmeisesti myös.........piuhojen kanssa voi tulla
ongelmia? itse koneen ja lootan kanssa ei varmaan ongelmia??
ja onhan tuo kierroskone mutta liikkuu "normaali" ajossa kuitenkin myös pienemmillä kierroksilla, vääntöä on aivan tarpeeksi....... se paras kulku alkaa tietenkin vasta tuon neljän tonnin jälkeen
omalla ajettu nyt 345000 eikä....ainakaan vielä merkkejä isomman remontin tarpeesta. Jakopää vaihdettu tähän mennessä
en tiedä kuinka paljon painavampi 124 0n kuin 190 mutta tuskin kuitenkaan niin paljon että se kulkuun juuri vaikuttaisi. Välitykset voimansiirrossa vaikuttavat tietysti myös......
ongelmia? itse koneen ja lootan kanssa ei varmaan ongelmia??
ja onhan tuo kierroskone mutta liikkuu "normaali" ajossa kuitenkin myös pienemmillä kierroksilla, vääntöä on aivan tarpeeksi....... se paras kulku alkaa tietenkin vasta tuon neljän tonnin jälkeen
omalla ajettu nyt 345000 eikä....ainakaan vielä merkkejä isomman remontin tarpeesta. Jakopää vaihdettu tähän mennessä
en tiedä kuinka paljon painavampi 124 0n kuin 190 mutta tuskin kuitenkaan niin paljon että se kulkuun juuri vaikuttaisi. Välitykset voimansiirrossa vaikuttavat tietysti myös......
Re: 2,3 16V kysymyksiä
Taitaa olla aika harvinaisia nuo 10,5 puristuksella olevat 136kW yksilöt. 9,7 puristeisia on sitten enemmän ja niissä on 125 tai 130 kW. Jos viritystä on suunnitelmissa niin kannatta ehkä etsiä vanhempi kuin 6/86, koska tuolloin kampiakselin runkolaakerikauloja kavennettiin vastaamaan 2.5-16 mallin kapeampia kauloja.Rumaherne kirjoitti: Tehojahan siinä on se 136kw ja vääntöä 230nm
Viimeiset 10,5 puristeiset on tehty muistaakseni 8/85, tuosta en ole ihan varma.
Myynti-ilmoituksissahan jokaikinen 16V-malli on tietysti AMG ja +200hp ja ties mitä muuta...

Viimeksi muokannut jesse, Ke 15.03.2006 22:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Mut tykkään kyl enemmän automaatista, eihän tuossa nyt niin paljoa enempää ole tehoja etteikö se kestäisi?Tomi S. kirjoitti:Kannattanee samalla laittaa tuo kova Getragin laatikko, mikä 16-tappisissa on vakiona. Menee heittämällä varmaan...Rumaherne kirjoitti:Mut minkähänlainen homma on vahtaa se tuon 8 tappisen tilalle?Kiinnikkeet uusiks ja jotain pientä...
[quote="juhnu"]Näissä taitaa olla vielä kaikki mikä liittyy sytytykseen tai ruiskuun täysin omansa, elikkä vaihdettava ilmeisesti myös.........piuhojen kanssa voi tulla
ongelmia? itse koneen ja lootan kanssa ei varmaan ongelmia??
Mikäs ruisku tuossa onkaan? Ei kai sama kun tuossa 8 tappisessa? Ei taida olla sitten paljon virityspotentiaalia vakioruiskulla?
ongelmia? itse koneen ja lootan kanssa ei varmaan ongelmia??
Mikäs ruisku tuossa onkaan? Ei kai sama kun tuossa 8 tappisessa? Ei taida olla sitten paljon virityspotentiaalia vakioruiskulla?
Ruisku on sama kuin 8V-moottrissa eli KE-Jetronic ja sytytys MB:n EZL. Monet ruiskun osat on 8V- ja 16V-koneessa täysin samoja, mutta esim. ohjainboksit tietysti eri.
Ja juhnulle:
Tuo että amerikan vientimallit ainoastaan olisivat 9,7 puristussuhteella on täyttyä potaskaa. Olen itsekin törmännyt samaan väitteeseen monesti netissä.
Amerikan vientimallit olivat kyllä 9,7 puristeisia mutta niin olivat monet muutkin.
Ja juhnulle:
Tuo että amerikan vientimallit ainoastaan olisivat 9,7 puristussuhteella on täyttyä potaskaa. Olen itsekin törmännyt samaan väitteeseen monesti netissä.
Amerikan vientimallit olivat kyllä 9,7 puristeisia mutta niin olivat monet muutkin.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Ei liiku mihinkään nyt kun on projekti kesken ja koko tekniikka levällään tallissa. En ole tuolla itse asiassa paljoa edes ajanut, ja tuota kulkupuolta on muutenkin vaikea kuvailla kun riippuu ihan mitä kokemuksia on pohjalla ja mihin vertaa.
Mutta kyllä se vakionakin mielestäni ihan ripeä auto on mutta ei mikään tykki.
Mutta kyllä se vakionakin mielestäni ihan ripeä auto on mutta ei mikään tykki.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
[/quote]
Mut tykkään kyl enemmän automaatista, eihän tuossa nyt niin paljoa enempää ole tehoja etteikö se kestäisi?[/quote]
Ajoin koe ajon tuollaisella automaatilla noin 15v sitten ja se kyllä sopi siihen maukkaasti, ei noi kierroskoneet ole tuolla ruuhkassa niitä kaikista miellyttävämpiä. kulkimia, mutta maantiellä ... maukas.
Jarruista joku hurja sanoi että siinä on samat levyt edessä kuin 300.ssa tiedä sitten, halusko se vaan perustella laskuansa.
kestävyyden kanssa ei ollut mitään ongelmia, KUNHAN muistaa vaihtaa nokkaketjun ajoissa, jos ei muista niin kalliiksi tulee, unohdin itse kaksi kertaa
Se taitaa olla niin että 2.3-16 mallissa on yksirivinen ketju ja 2.5-16 kaksirivinen
nimimerkki: 120.000km itse em masiinalla ajanut ja vaimo loput yht: 370.000
Mut tykkään kyl enemmän automaatista, eihän tuossa nyt niin paljoa enempää ole tehoja etteikö se kestäisi?[/quote]
Ajoin koe ajon tuollaisella automaatilla noin 15v sitten ja se kyllä sopi siihen maukkaasti, ei noi kierroskoneet ole tuolla ruuhkassa niitä kaikista miellyttävämpiä. kulkimia, mutta maantiellä ... maukas.
Jarruista joku hurja sanoi että siinä on samat levyt edessä kuin 300.ssa tiedä sitten, halusko se vaan perustella laskuansa.
kestävyyden kanssa ei ollut mitään ongelmia, KUNHAN muistaa vaihtaa nokkaketjun ajoissa, jos ei muista niin kalliiksi tulee, unohdin itse kaksi kertaa

Se taitaa olla niin että 2.3-16 mallissa on yksirivinen ketju ja 2.5-16 kaksirivinen
nimimerkki: 120.000km itse em masiinalla ajanut ja vaimo loput yht: 370.000
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-