W/S 210 300 Turbon piristys
W/S 210 300 Turbon piristys
Ajattelin että tässä topicissa voitais käsitellä näitä alkuperäisiä KUNINGASTurbojen ja miksei muidenkin 210:n piristystä.
Oman olen aloittanut nyt välijäähdyttimen päivityksellä. Alkuperäinen peltihässäkkä oli revennyt ja se on korvattu Viialalaisella mallilla.
http://img355.imageshack.us/my.php?image=pic3912yv.jpg
Oman olen aloittanut nyt välijäähdyttimen päivityksellä. Alkuperäinen peltihässäkkä oli revennyt ja se on korvattu Viialalaisella mallilla.
http://img355.imageshack.us/my.php?image=pic3912yv.jpg
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Pakopaineilla varmaan tarkoitat pakoputkessa olevaa painetta, etkä pakosarjassa olevaa painetta.mike69 kirjoitti:Seuraavana tulee tuo pakopuoli. Jos pakopaineet on alunperin esim 0,4 bar, ja siitä saa ne alaspäin, niin eiks siitä tuu hummia lisää?
Yleensä vapaammin hengittävä putkisto lisää tehoa, nostaa ahtopainetta ja pienentää lämpökuormaa.
Mitään ihmeellisiä tehonlisäyksiä on kuitenkin turha odottaa jollei ohjelmaa muuteta samalla että saa myös syöttöä lisää..
Isompi pakoputkisto kannattaa ehdottomasti - tulevia virityksiä silmällä pitäen...
Kolmituumasestako aattelit putkiston tehdä..??
Itellä kans sama aikomus. 6 metrin kanki 3" rosteria tallissa ja viimeviikolla tilasin 10 kpl 90 asteisia rosteri mutkia. Äänenvaimennin on vielä vähän harkinassa et teenkö ite vai ostasko valmiin...
~KOS~
Itellä kans sama aikomus. 6 metrin kanki 3" rosteria tallissa ja viimeviikolla tilasin 10 kpl 90 asteisia rosteri mutkia. Äänenvaimennin on vielä vähän harkinassa et teenkö ite vai ostasko valmiin...
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Re: W/S 210 300 Turbon piristys
Oliko tosta välijäähdyttimen asentamisesta mitään huomattavaa hyötyä?mike69 kirjoitti:Ajattelin että tässä topicissa voitais käsitellä näitä alkuperäisiä KUNINGASTurbojen ja miksei muidenkin 210:n piristystä.
Oman olen aloittanut nyt välijäähdyttimen päivityksellä. Alkuperäinen peltihässäkkä oli revennyt ja se on korvattu Viialalaisella mallilla.
http://img355.imageshack.us/my.php?image=pic3912yv.jpg
[url=http://i4.photobucket.com/albums/y112/miigu/lahtokohta/mersu.jpg]projekti / ajossa 1984 - W123 300DT[/url]
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
Rikkinäiseen verrattuna oli. Ehjään verrattuna ei pitäisi olla eroa vakio autossa.Oliko tosta välijäähdyttimen asentamisesta mitään huomattavaa hyötyä?
Onko kukaan kokeillut tai tullut mieleen, jos vaihtais isomman turbon + ahtopaineiden bleedaus ja esim. säädettävä PSI-yksikkö. Tällähän tavalla pystyy säätämään syöttöä ja ahtopainetta itse, vai..?
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Kyllä mielessä on käynyt vaikka mitä, mutta onhan? tuossa sitten vielä ilmamassamittari (MAF) ja pitää hetki pohtia mitä sen näyttämän muutos aiheuttaa koneen säätöjärjestelmälle. Nimimerkin tuikku mukaan cdi koneissa MAF:n näyttäessä eri lukemia kuin painetiedosta päätelty ilmamäärä, tämä ei kuitenkaan johtaisi vikatilaan, mutta miten on tämän, sähköllä ohjatun? rivipumppukoneen kohdalla.mike69 kirjoitti:Onko kukaan kokeillut tai tullut mieleen, jos vaihtais isomman turbon + ahtopaineiden bleedaus ja esim. säädettävä PSI-yksikkö. Tällähän tavalla pystyy säätämään syöttöä ja ahtopainetta itse, vai..?
Toisaalta tarvitseeko painetta edes muuttaa mikäli pumppua ja/tai suuttimia ei samalla muuteta, riittääkö siis pumpun säätövara...suurempi ahdin jo itsessään antaa paremman happitilanteen palotapahtumaan samalla ahtopaineella. En usko että vakioelementeillä on kovasti tarvettaa paineen nostoon, mutta ahdin kyllä käynee pieneksi, tehoa alentavaksi elementiksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
MAFFi löytyy joo. Jotain tietoa se antaa ku meni vikatilaan välijäähdyttimen ollessa särki. Eli ilmaa meni koneeseen vähemmän mitä MAFFI ilmoitti.Kyllä mielessä on käynyt vaikka mitä, mutta onhan? tuossa sitten vielä ilmamassamittari (MAF) ja pitää hetki pohtia mitä sen näyttämän muutos aiheuttaa koneen säätöjärjestelmälle. Nimimerkin tuikku mukaan cdi koneissa MAF:n näyttäessä eri lukemia kuin painetiedosta päätelty ilmamäärä, tämä ei kuitenkaan johtaisi vikatilaan, mutta miten on tämän, sähköllä ohjatun? rivipumppukoneen kohdalla.
Toisaalta tarvitseeko painetta edes muuttaa mikäli pumppua ja/tai suuttimia ei samalla muuteta, riittääkö siis pumpun säätövara...suurempi ahdin jo itsessään antaa paremman happitilanteen palotapahtumaan samalla ahtopaineella. En usko että vakioelementeillä on kovasti tarvettaa paineen nostoon, mutta ahdin kyllä käynee pieneksi, tehoa alentavaksi elementiksi.
Tossa pumpussa on vakiona 6mm:n elementit ja aattelin että niin sanotulla Tuningboxilla (säädettävä) saa syöttöä lisää isomman turbon heräämiseen. Silloinhan sitä pystyisi säätämään ikäänkuin mekaanista pumppua. Taasen jos syöttöä saisi lisättyä savuttamiseen asti, niin silloinhan pitäisi taasen nostaa vähän ahtopainetta (bleedaus).
Tuolla menetelmällä jos toimisi, voisi itse säädellä syöttöa ja ahtopainetta. Tuntuuko yhtään järkevältä?
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Omat piristysmietteet hautasin tuon laatikon kestävyyden vuoksi.
Jos tehoa nostais niin mielestäni sitä pitäisi nostaa vähintään sen verran että 300 heppaa mennee rikki ja väännötkin karkaisi sitten jonnekkin 500nm tuntumaan tai yli, jota ei laatikko välttämättä kauan kestä... Laatikkoa ei voida käsittääkseni vahvistaa tuossa mallissa riittävästi. Taas pienemmät tehon nostot ei ole riittäviä. Näin sen omalta osaltani mietin.
Jos tehoa nostais niin mielestäni sitä pitäisi nostaa vähintään sen verran että 300 heppaa mennee rikki ja väännötkin karkaisi sitten jonnekkin 500nm tuntumaan tai yli, jota ei laatikko välttämättä kauan kestä... Laatikkoa ei voida käsittääkseni vahvistaa tuossa mallissa riittävästi. Taas pienemmät tehon nostot ei ole riittäviä. Näin sen omalta osaltani mietin.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Eikös toi sama laatikko ole uudessa Chrysler 300 dieselissä? Siinä on ainakin Mersun 5 vaihteinen automaatti, joten luulis että se on samaa sarjaa. Entäs E 55 AMG? Luulis että tossa 5 lovisessa sähkölaatikossa on varaa vahvistaa enemmän kuin 4 lovisessa.Laatikkoa ei voida käsittääkseni vahvistaa tuossa mallissa riittävästi. Taas pienemmät tehon nostot ei ole riittäviä. Näin sen omalta osaltani mietin.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Tuntuu, juuri tuolla tavalla itse lähtisin kokeilemaan, ilmeisesti noita ei kukaan tunnusta vielä tehneensä, mutta ei se juuri tuon kummempaa ole. Pioneerityötä on juuri hakea ne rajat millä ohjainsofta ei vielä mene vikatilaan ja kun menee niin sitten keksiä kiertotie sen estämiseksi.mike69 kirjoitti:Tuolla menetelmällä jos toimisi, voisi itse säädellä syöttöa ja ahtopainetta. Tuntuuko yhtään järkevältä?
6 mm elementiellä saanee noin 200 hv neljästä sylinteristä, eli 300 hv kuudesta...korjatkaa jos olen väärässä...
Laatikon lovisuus ei vaikauta vahvistusvaraan, ilmeisesti noita laatikoita ei ole (vielä) Siekkinen vahvistanut, tosin voin olla taas väärässä, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Mestarit vahvistivat jopa Viton ZF laatikon, joten eikähän ne vahvista laatikon kuin laatikon, toimitusaika ja hinta taas ovat erijuttu. Perus superturbon laatikon, siis semmoisen vanhanaikaisen, vahvistus kun sujuu jo liukuhihnatyönä.
Sähköohjattujen laatikoiden muutosten ja autojen virityksen kanssa kannattaa olla varauksellinen eli jotain lieveilmiöitä saattaa tulla esiin...
Tarvittaessa alavääntö pitää/pitänee rajoittaa jotenkin turvalliselle tasolle...
Lisää tietoa: www.skg.fi