Tuulilasi puhtaaksi
Tuulilasi puhtaaksi
Mikäs on yleensä pyyhkijänsulan kestoikä? Eihän vajaan vuoden/30tkm käytössä ollut Boschin sulka voi vielä olla tiensä päässä? Pesunestekin taitaa olla tyyristä boschilaista. Siis olisiko lasiin pinttynyt p**kaa oiken kunnolla ja se pitäisi pestä jollain kunnon kamalla?
Nimimerkillä elämää (vielä toistaiseksi) harmaan kalvon läpi.
Edit: Jossain topicissa oli puhetta lasivillastakin..
Nimimerkillä elämää (vielä toistaiseksi) harmaan kalvon läpi.
Edit: Jossain topicissa oli puhetta lasivillastakin..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: Tuulilasi puhtaaksi
[quote="Esa H."]Mikäs on yleensä pyyhkijänsulan kestoikä? Eihän vajaan vuoden/30tkm käytössä ollut Boschin sulka voi vielä olla tiensä päässä? Pesunestekin taitaa olla tyyristä boschilaista. Siis olisiko lasiin pinttynyt p**kaa oiken kunnolla ja se pitäisi pestä jollain kunnon kamalla?
Nimimerkillä elämää (vielä toistaiseksi) harmaan kalvon läpi.
Edit: Jossain topicissa oli puhetta lasivillastakin..[/quote]
Moi !
Kyllä se sulka vaihdetaan joka vuosi oli Boschilainen tai ei.....ainakin jos haluat nähdä lasista ulos....
t jone
Nimimerkillä elämää (vielä toistaiseksi) harmaan kalvon läpi.
Edit: Jossain topicissa oli puhetta lasivillastakin..[/quote]
Moi !
Kyllä se sulka vaihdetaan joka vuosi oli Boschilainen tai ei.....ainakin jos haluat nähdä lasista ulos....
t jone
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Tuulilasi puhtaaksi
Jep.jone2 kirjoitti: Kyllä se sulka vaihdetaan joka vuosi oli Boschilainen tai ei.....ainakin jos haluat nähdä lasista ulos....
Kesän aurinko ja talven pakkaset tekevät tehtävänsä, pyyhkijöiden sulillekin.
Eilenpä vaihdoin vielä iltamyöhällä takalasille uuden sulan.
Nyt näkee peruuttaakin

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: Tuulilasi puhtaaksi
Itselläni oli autoliikkeen jäljiltä tuulilasissa kunnon kerros jotain vahaa ja pyyhkimen jälki omituisen viiruinen. Pesin kaikki lasit jollain vahanpoistolitkulla ja hyvin näkee taas.Esa H. kirjoitti:Mikäs on yleensä pyyhkijänsulan kestoikä? Eihän vajaan vuoden/30tkm käytössä ollut Boschin sulka voi vielä olla tiensä päässä? Pesunestekin taitaa olla tyyristä boschilaista. Siis olisiko lasiin pinttynyt p**kaa oiken kunnolla ja se pitäisi pestä jollain kunnon kamalla?
Nimimerkillä elämää (vielä toistaiseksi) harmaan kalvon läpi.
Edit: Jossain topicissa oli puhetta lasivillastakin..
Tuo lasivilla saattaa olla kallis kokeilu.
Re: Tuulilasi puhtaaksi
Itse kun pesen aina kunnolla lasin otan pyyhkijän irti ja puhdistan sen kunnolla paperilla ja vaikka koskenkorvalla, ei millään missä on öljyä, pirtu on hyvä siihen hommaan.
sillain sen saa ainakin puhtaaksi tietty ne joskus on syytä vaihtaakkin mutta ei tule ainakaan itellä vuodenvälein vaihdettua, edellisessä koslassa kesti kolmisen vuotta hyvä sulka.
sillain sen saa ainakin puhtaaksi tietty ne joskus on syytä vaihtaakkin mutta ei tule ainakaan itellä vuodenvälein vaihdettua, edellisessä koslassa kesti kolmisen vuotta hyvä sulka.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ja myydäänpä niitä oikein sulkapyyhkeitäkin.
Alkusyksystä bongasin sellaisia Carlaken valmistamia Teboilin rihkamahyllystä, 20 senttiä kappale.
Alkusyksystä bongasin sellaisia Carlaken valmistamia Teboilin rihkamahyllystä, 20 senttiä kappale.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *

tässä ilmainen vinkki tuulilasin syväpuhdistamiseksi .
Tuulilasin pintaan muodostuu kalvo kuumavahasta , tuulilasin pesuaineesta yms., joka on suht. vaikea poistaa ja näin loppukesän aamulla aamukaste lähtee huonosti pois pyyhkijöillä ja uusi sumukavo tulee heti perään ennenkuin lasi lämpenee.....koettu totuus, eikös vaan.
Seuraavaa vinkkiä ei epäluuloisten (, eikä värisokeiden) kannata kokeilla, itse olen käyttänyt sitä yli 20 vuotta.
Tuo sitkeä kalvo lähtee pois KELTAISELLA karhuntaljalla.
Kastele ensin tuulilasi ja käytä vettä myös hangatessasi tuolla PEHMEÄLLÄ villalla lasia . Huuhtele hyvin.
Hangatessa huomaa kuinka lasin pinta muuttuu liukkaaksi ja todella syväpuhtaaksi.
... että sellainen vinkki
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
tapioh kirjoitti:![]()
tässä ilmainen vinkki tuulilasin syväpuhdistamiseksi .
Tuulilasin pintaan muodostuu kalvo kuumavahasta , tuulilasin pesuaineesta yms., joka on suht. vaikea poistaa ja näin loppukesän aamulla aamukaste lähtee huonosti pois pyyhkijöillä ja uusi sumukavo tulee heti perään ennenkuin lasi lämpenee.....koettu totuus, eikös vaan.
Seuraavaa vinkkiä ei epäluuloisten (, eikä värisokeiden) kannata kokeilla, itse olen käyttänyt sitä yli 20 vuotta.
Tuo sitkeä kalvo lähtee pois KELTAISELLA karhuntaljalla.
Kastele ensin tuulilasi ja käytä vettä myös hangatessasi tuolla PEHMEÄLLÄ villalla lasia . Huuhtele hyvin.
Hangatessa huomaa kuinka lasin pinta muuttuu liukkaaksi ja todella syväpuhtaaksi.
... että sellainen vinkki
Toimii, vettä paljon.
Pitää paikkansa - sanoi hammaslääkäri.tapioh kirjoitti:![]()
Tuulilasin pintaan muodostuu kalvo kuumavahasta , tuulilasin pesuaineesta yms., joka on suht. vaikea poistaa
Autoglymin sininen Car Glass Polish ottaa nuo(kin) kalvot pois. Ei heijastumia eikä vesikalvoja tihkupyyhkimilläkään. Pari kolme "pesukertaa" kesässä on riittänyt, joten ei tule hirveän kalliiksikaan.
Lasien sisäpuolellekin kertyy lämppärin kautta tulevasta noesta, piestä yms. kalvo. Tupakkamiehillä paksu ruskea töhnä. Sitäkään ei tarvitse hinkata...
Posetiivinen yllätys oli, kun täytyi poistaa tarrakalvon liimajäämät laseista. Nekin "suli" purukumimaiseksi kalvoksi ja lähti ilman hinkkaamista.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[quote="tapioh"]:wink:
tässä ilmainen vinkki tuulilasin syväpuhdistamiseksi .
Tuo sitkeä kalvo lähtee pois KELTAISELLA karhuntaljalla.
Kastele ensin tuulilasi ja käytä vettä myös hangatessasi tuolla PEHMEÄLLÄ villalla lasia . Huuhtele hyvin.
Hangatessa huomaa kuinka lasin pinta muuttuu liukkaaksi ja todella syväpuhtaaksi.
... että sellainen vinkki[/quote]
Moi !
Hurjat on vinkit, lasivillalla hangataan lasia..... hmm.... Voipi ennenpitkää muuttua tuulilasi mattapintaiseks... jos ei heti matalle mene niin ainakin
vastaantulevan valot tuijaa pimeässä silmään tosi mukavasti.
Kaikkeahan sitä on nähty, javeri säästi kerran 50:n sulissa ja osti hetken päästä tonnin lasin kun oli tuulilasi orkosilla, näin mummon markka aikaan...
t jone
tässä ilmainen vinkki tuulilasin syväpuhdistamiseksi .
Tuo sitkeä kalvo lähtee pois KELTAISELLA karhuntaljalla.
Kastele ensin tuulilasi ja käytä vettä myös hangatessasi tuolla PEHMEÄLLÄ villalla lasia . Huuhtele hyvin.
Hangatessa huomaa kuinka lasin pinta muuttuu liukkaaksi ja todella syväpuhtaaksi.
... että sellainen vinkki[/quote]
Moi !
Hurjat on vinkit, lasivillalla hangataan lasia..... hmm.... Voipi ennenpitkää muuttua tuulilasi mattapintaiseks... jos ei heti matalle mene niin ainakin
vastaantulevan valot tuijaa pimeässä silmään tosi mukavasti.
Kaikkeahan sitä on nähty, javeri säästi kerran 50:n sulissa ja osti hetken päästä tonnin lasin kun oli tuulilasi orkosilla, näin mummon markka aikaan...
t jone
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 12.01.2004 18:35
- Paikkakunta: Saarijärvi
uskokaa tai älkää...
Vaihdatin Tampereen lähellä W124:ni tuulilasin ja kysäisin samalla lasin vaihtaneelta asentajalta, olisko hänellä myydä uutta sulkaa , kun entinen alkaa olla jo finaalissa...ensin en uskonut korviani, mutta näin hän sanoi :"Olen käyttänyt konstia jo toistakymmentä vuotta ja on toiminut; ota sulka irti , voitele se kunnolla JARRUNESTEELLÄ (puhtaalla) , anna olla yön yli, puhdista sitten huolellisesti lämpimällä vedellä ja astianpesuaineella ja kas.pehmeys ja notkeus ja puhdistuskyky ovat uudenveroiset !"
Kysyin mihin perustuu, hän sanoi jarrunesteen pehmentävän kumia mutta ei pilaavan sitä, yleensä kuulema pyyhkijänsulat ovat vain kovettuneet (vrt.yli 5v. vanhat renkaat) ja pehmentyessään alkavat taas toimia hyvin !
Kokeilin konstia ja , ei se kaveri höpöjä puhunut. Lasi tulee HUOMATTAVASTI puhtaammaksi kuin ennen jarrunestekäsittelyä, toki olen ottanut huomioon senkin, että uusi lasi toki puhdistuu helpommin huonolakin sulalla...
Muuten vaihtotöineen yläreunasta sinertävä tuulilasi 180 egee ei ollut mielestäni paha hinta....
Kirkkaita näkemisiä kaikille pimeiden mustien asfalttikelien aikaan kaikille Teille !
Kysyin mihin perustuu, hän sanoi jarrunesteen pehmentävän kumia mutta ei pilaavan sitä, yleensä kuulema pyyhkijänsulat ovat vain kovettuneet (vrt.yli 5v. vanhat renkaat) ja pehmentyessään alkavat taas toimia hyvin !
Kokeilin konstia ja , ei se kaveri höpöjä puhunut. Lasi tulee HUOMATTAVASTI puhtaammaksi kuin ennen jarrunestekäsittelyä, toki olen ottanut huomioon senkin, että uusi lasi toki puhdistuu helpommin huonolakin sulalla...
Muuten vaihtotöineen yläreunasta sinertävä tuulilasi 180 egee ei ollut mielestäni paha hinta....
Kirkkaita näkemisiä kaikille pimeiden mustien asfalttikelien aikaan kaikille Teille !
Tuulilasi puhtaaksi
Tuulilasin puhdistusongelmiin löytyy hyvä ratkaisu!
Omassa autossani on uusi tuulilasi ja uusi sulka, molemmat laatukamaa.
Pesin auton ja seuraavan kerran kun käytin pesunestettä ja pyyhkijää jäi lasiin jokin ihmeen kalvo, joka pysyi pitkään ja haittasi varsinkin pimeällä ajaessa.
Ei kun tutkimaan asiaa ja löytyihän se vika viimein halvasta vahaa sisältävästä pesuaineesta, joka sitten reagoi lasinpesunesteen kanssa ja jätti kalvon. Pesuainekin oli ja on laatukamaa, ei mitään markettilitkua. Lasin peseminen ohentamattomalla lasinpesuaineella ei auttanut yhtään, vaan sama ongelma toistui. Sitten hain tuulilasifirmasta Ceriumoksidia (jauhetta). Sitä sitten vähän vedellä kostutettuun rättiin ja hankaamaan lasia. Lasi jää harmaaksi ja sen voi pyyhkiä puhtaaksi paperilla tai pestä lasinpesuaineella. Omassa autossani nuo temput auttoivat. Eräs ongelma voi tulla jos lasi on naarmuinen, nimittäin ko. aine putsaa nekin tehokkaasti. Eli ei muuta kuin halvat markettipesuaineet ja lasinpesuaineet roskiin ja kunnon kamaa tilalle. Auton pesuun sopii hyvin Wurthin Pineline pesuaine Ph 10,7 ja samalla aineella voi pestä esim. kaakelilattiat, VC-pytyn, emännän matot jne.
Moni on varmaan huomannut kuinka hyvä sanomalehdellä on kuivata lasit niin autosta kuin kotoakin, mutta se painomuste. No eipä hätää. Kävin noutamassa kirjapainosta sanomalehtipaperirullan lopun, eikä edes maksanut mitään. Eikä jää edes nukkaa laseihin.
Omassa autossani on uusi tuulilasi ja uusi sulka, molemmat laatukamaa.
Pesin auton ja seuraavan kerran kun käytin pesunestettä ja pyyhkijää jäi lasiin jokin ihmeen kalvo, joka pysyi pitkään ja haittasi varsinkin pimeällä ajaessa.
Ei kun tutkimaan asiaa ja löytyihän se vika viimein halvasta vahaa sisältävästä pesuaineesta, joka sitten reagoi lasinpesunesteen kanssa ja jätti kalvon. Pesuainekin oli ja on laatukamaa, ei mitään markettilitkua. Lasin peseminen ohentamattomalla lasinpesuaineella ei auttanut yhtään, vaan sama ongelma toistui. Sitten hain tuulilasifirmasta Ceriumoksidia (jauhetta). Sitä sitten vähän vedellä kostutettuun rättiin ja hankaamaan lasia. Lasi jää harmaaksi ja sen voi pyyhkiä puhtaaksi paperilla tai pestä lasinpesuaineella. Omassa autossani nuo temput auttoivat. Eräs ongelma voi tulla jos lasi on naarmuinen, nimittäin ko. aine putsaa nekin tehokkaasti. Eli ei muuta kuin halvat markettipesuaineet ja lasinpesuaineet roskiin ja kunnon kamaa tilalle. Auton pesuun sopii hyvin Wurthin Pineline pesuaine Ph 10,7 ja samalla aineella voi pestä esim. kaakelilattiat, VC-pytyn, emännän matot jne.
Moni on varmaan huomannut kuinka hyvä sanomalehdellä on kuivata lasit niin autosta kuin kotoakin, mutta se painomuste. No eipä hätää. Kävin noutamassa kirjapainosta sanomalehtipaperirullan lopun, eikä edes maksanut mitään. Eikä jää edes nukkaa laseihin.
Lasitehtaassa (Mersun lasien)
putsaamiseen ja viimeistelyyn käytetään teräsvillaa, ei kuitenkaan mitään Patapataa, vaan parhainta ja hienointa laatua, siis ei-karkeaa. Muttei silläkään saa kuitenkaan naarmuja tai muita lasin virheitä poistettua.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]