Terve, eka kysymys minulta tänne asiantuntevalle foorumille!
Auto on W124 200D -95 ajettu 670tkm
Eli ongelma on tyhjäkäynnissä. Ajelin tuossa viime perjantaina Helsingistä Ouluun, melkein koko matka sujui mukavasti, eikä auto pyrkiny sammumaan jos heitti vapaalle/vaihtoi vaihdetta. Käännyin liikenneympyrästä pohjantielle, moottoritie alkoi ja ajoin rajoitusten mukaan. Sitten, kun nousin rampille kohti kuusamontietä ja piti vaihtaa pienempää silmään, niin auto sammui samantien, kun laitto kytkimen pohjaan. Vaihoin kolmosen sisään ja nostin kytkintä-> auto käyntiin taas, vedot ihan normaalit. Ajoin laanilan nesteelle päin, jouduin pysähtymään valoihin. Joutokäynti seilas, ei ihan sammunut kuitenkaan, lähellä kuitenkin kävi. Kaasulla sai pidettyä joutokäynnin siinä 1000:ssa kiekassa, kävi tasaisesti, joskin tuntu ottavan kierroksia melko raskaasti.
Pirssi nesteen pihaan ja pällistelemään, joutokäynti seilas, alkoi kuitenkin tasoittumaan. Lähin sitte kämpille päin jääliin, matka noin 13km, reippaita kiihdytyksiä ja tasasta 80kmh vauhtia. Pihalle päästyäni auton joutokäynti normaali, ei mitään ongelmia.
Sama ilmiö tapahtui sunnuntaina, suunta vain toinen. Lahti-Helsinki väli motarilla ajoa noin 110kmh keskinopeudella. Hesan päässä alkoi sama show, tyhjäkäynti seilas ja meinas auto sammua, kaasulla piti käynnissä pitää.
Ite oon tuolla autolla nyt ajanu viiden kuukauden sisään 25tkm. Öljyjä on vaihdeltu, filttereitä uusittu ym.perushuoltoa. Edellisen omistajan toimesta pumppu on käyny PP-dieselissä. Itellä ei oo kokemuksia kun lähinnä bensavehkeiden korjaamisesta, tämä on eka dieseli mulla, eikä dieseltekniikka oo vielä niin tuttua. Tuntuu että kyseiset ongelmat tulee moottoritieajon jälkeen, kaupunki ja taajamapyörityksessä ei oo noin temppuillut. Ylijännitereleen sulakkeen tarkastin, ehjä. Mistähän vikaa lähtä etsimään?
Joutokäynti pätkii
Hyvät neuvot, mutta saako kaikella ystävyydellä pyytää: älä HUUDA.oilhand kirjoitti:ONKO MOLEMMAT POLTTOAINESUODATTIMET VAIHDETTU? MYÖS PUMPUN VIERESTÄ SE ESISUODATIN. AINEEN PUUTETTA JOSTAIN SYYSTÄ . OTA SAMMUTTIMEN KALVOLLE MENEVÄ ALIPAINEPUTKI IRTI KUN SEURAAVAN KERRAN TEKEE TEMPUT, NÄKEE ETTEI SAMMUTIN VALU PÄÄLLE.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Molemmat filtterit on Ruuskanen vaihtanut tammikuussa, myös sen esisuotimen. Missäs kohin tuo tankin huohotin sijaitsee? Pitää huomenna tutkia tarkemmin, kun täsä kuume vaan laskis
. Tankatessa oon huomannu, että välillä kun avaa korkin, suhahtaa melkosesti. Tuo ei tapahu aina, eikä oo merkitystä, että onko tankki ollu lähes tyhjillään tahi puolillaan. Pitää kahtoa, ku seuraavan kerran pätkäsee ja tutkia sitä sammutinjuttua.
