myllytys
Tietyissä väreissä se on ihan mahdollista mutta ihmeisiin ei pysty
Eli sen jos sinun tapauksessa on kaksikerrosmaalista kysymys eli siinä on base-metallin päälle vedetty lakka....Ja se vanha maalipinta on kulunut tai kauhtunut ja hyvin naarmuilla, niin sen kiiltoaste pystytään palauttamaan joiltakin osin.
Ja sen base(beissin)n on oltava ehdottomasti samaa savyä jotta tulos on tarkin mahdollinen, ja eri lakoilla on erilaisia valon taittokuvioita eli saattaa esim kellertää maalin sävyä tai jotain muuta vastaavaa.
Mutta kannattaa kysyä paikallisten autoliikkeiden automeikkareilta, ne varmasti osaa kertoa sinun tapauksen tarkemmin.
Ja mukava autoa on vahatakin sen myllytyksen ohella näin kevään kynnyksellä jotta kelpaa esitellä äiteellekin
T:tyko h


Eli sen jos sinun tapauksessa on kaksikerrosmaalista kysymys eli siinä on base-metallin päälle vedetty lakka....Ja se vanha maalipinta on kulunut tai kauhtunut ja hyvin naarmuilla, niin sen kiiltoaste pystytään palauttamaan joiltakin osin.
Ja sen base(beissin)n on oltava ehdottomasti samaa savyä jotta tulos on tarkin mahdollinen, ja eri lakoilla on erilaisia valon taittokuvioita eli saattaa esim kellertää maalin sävyä tai jotain muuta vastaavaa.
Mutta kannattaa kysyä paikallisten autoliikkeiden automeikkareilta, ne varmasti osaa kertoa sinun tapauksen tarkemmin.

Ja mukava autoa on vahatakin sen myllytyksen ohella näin kevään kynnyksellä jotta kelpaa esitellä äiteellekin


T:tyko h
W903
V126
W203
V126
W203
Sävyeroja ei myllyllä pysty korjaamaan. Piste
Maalin väri ei sillä vaihdu, mutta jos muun auton pinta on jo menettänyt kiiltonsa ja sitten maalataan joitain osia uudelleen niin myllyllä voi palauttaa vanhan maalipinnan alkuperäisen kiillon...
Eli jos sävy on väärä niin se on väärä ja sitä ei oikeaksi saa muuten kuin maalaamalla oikealla sävyllä
Tämä tarina tuli selitettyä muutamalle kymmenelle asiakkaalle kun työskentelin automeikkaus alalla ja asiakkaista osa oli aivan kuin puulla päähän lyötyjä ku maalari oli sanonu että myllyttämällä voi suunnilleen mustan lokasuojan saada metallin harmaaksi kuten muukin auto

Maalin väri ei sillä vaihdu, mutta jos muun auton pinta on jo menettänyt kiiltonsa ja sitten maalataan joitain osia uudelleen niin myllyllä voi palauttaa vanhan maalipinnan alkuperäisen kiillon...
Eli jos sävy on väärä niin se on väärä ja sitä ei oikeaksi saa muuten kuin maalaamalla oikealla sävyllä

Tämä tarina tuli selitettyä muutamalle kymmenelle asiakkaalle kun työskentelin automeikkaus alalla ja asiakkaista osa oli aivan kuin puulla päähän lyötyjä ku maalari oli sanonu että myllyttämällä voi suunnilleen mustan lokasuojan saada metallin harmaaksi kuten muukin auto

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tuota, miten mahtaa myllytyksen kanssa autossa johon on todennäköisesti vedetty päälle samalla värillä. Jos menee se päällimmäinen pinta rikki niin miten kauhean näköinen on lopputulos?Jube kirjoitti:Sävyeroja ei myllyllä pysty korjaamaan. Piste![]()
Maalin väri ei sillä vaihdu, mutta jos muun auton pinta on jo menettänyt kiiltonsa ja sitten maalataan joitain osia uudelleen niin myllyllä voi palauttaa vanhan maalipinnan alkuperäisen kiillon...
Eli jos sävy on väärä niin se on väärä ja sitä ei oikeaksi saa muuten kuin maalaamalla oikealla sävyllä
Tämä tarina tuli selitettyä muutamalle kymmenelle asiakkaalle kun työskentelin automeikkaus alalla ja asiakkaista osa oli aivan kuin puulla päähän lyötyjä ku maalari oli sanonu että myllyttämällä voi suunnilleen mustan lokasuojan saada metallin harmaaksi kuten muukin auto
Mitä myllytys maksaa keskimäärin kun auto myllytetään kokonaan?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
ei sitä niin paljon hinkata, jotta pinta kuluu puhki. ei ainakaan ammattimyllärillä. ite jos menee räplään, niin voi mennäkki. enpäs osaa sanoa, varmaan näkyy sellanen laikku siinä kohtaa, mistä on menny puhki. kyllähän se näkyy, jos hioo ja on monta maalia päällekkäin, ainakin, jos on erikseen esim. maali ja lakka ja sitten taas maali ja lakka.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
EI koske varsinaista kysymystä, mutta myllytystä kumminkin.
Eli kuinkahan monta kertaa saman maalipinnan voi myllyttää.... siis noin pitemmällä aikavälillä?. Jos ei esim tiedä mahdollisista aiemmista myllytyksistä, niin voiko turvallisesti vaan viedä myllytykseen vai onko syytä tutkia maalipinta tarkemmin.... eikö niitä ole jotain mittareita, joilla voi maali(lakka)kerroksen paksuuden mitata??.
Eli kuinkahan monta kertaa saman maalipinnan voi myllyttää.... siis noin pitemmällä aikavälillä?. Jos ei esim tiedä mahdollisista aiemmista myllytyksistä, niin voiko turvallisesti vaan viedä myllytykseen vai onko syytä tutkia maalipinta tarkemmin.... eikö niitä ole jotain mittareita, joilla voi maali(lakka)kerroksen paksuuden mitata??.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi