w124 takaluukun nappi
w124 takaluukun nappi
Eli tarkoitus olis irrottaa 124 sedanin takaluukun lukkopesä pientä huoltoa varten. Lukko systeemi on näköjään kiinni kolmella pultilla ja siitä menee tanko alipaine sydeemiin. Kysymys on että miten saan otettua nämä osat pois sieltä?
MB 230E '92
En juuri nyt muista tarkasti W124 sedanin takapellin rakennetta, mutta muistaakseni siellä sisäseinässä pitäisi olla n. neliön mallinen aukko peitettynä mustalla muovikannella. Kampea tämä kansi irti, sieltä saat pujotettua pesän ja vaikka alipainerasiankin pois. Näin ainakin W123:ssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Purin koko muovin pois edestä pois. Pesä on kiinni takaluukun lukkoviritelmässä. Kaikki ovat metalliseinän takana jossa on kylläkin aukkoja. Pitäisi ensimmäiseksi saada lukolta tuleva tanko joka on kiinni alipaine hommelissa irti. siinä on kyllä jotkun kierteet mutta enpä keksi millai se siitä irtoaisi. Jos sen tangon saisi irti niin sitte saisi vedettyä ulos koko lukko systeemin.
MB 230E '92
Vedä siinä alipainekalvossa olevaa holkkia taaksepäin niin tanko irtoaa sen sisältä. Irroita koko alipaine systeemi ja siirrä edestä pois. Ota siempi lukko-osa pois edestä, joskus tarkka ottaa , mutta lähtee kyllä ja joskus vaatinut yhden niiden kiinnikemuttereiden irroituksen. Nyt voit ottaa loput lukkosysteemistä pois reiästä joka on oikealla auton keskiviivasta.
...jos oikein muistan ne ei ole varsinaiset kierteet vaan säätöhammastus
tuon hammastetun tangon päällä olevan " Klunssin" saa pientä vähän isommalla voimalla liukumaan pois taas muistaakseni sinne alipainevimpaimeen päin.
Kannattaa ottaa mitta talteen mihin kohti tuo sydeemi oli lukittu niin saa kokoonpannessa nipistettyä samaan kohtaan ja lukko toimii vielä rempan jälkeenkin... toki tuo pituus löytynee kokeilemallakin.
onnea yritykseen
mulla taitaa olla tuollainen systeemi jossain tallessa
tuon hammastetun tangon päällä olevan " Klunssin" saa pientä vähän isommalla voimalla liukumaan pois taas muistaakseni sinne alipainevimpaimeen päin.
Kannattaa ottaa mitta talteen mihin kohti tuo sydeemi oli lukittu niin saa kokoonpannessa nipistettyä samaan kohtaan ja lukko toimii vielä rempan jälkeenkin... toki tuo pituus löytynee kokeilemallakin.
onnea yritykseen
mulla taitaa olla tuollainen systeemi jossain tallessa
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.