Moi, tuossa yhdessä '98 290TDT mersuun manuaaliaskissa öljynvaihtoa tekemässä, ja pois lirutetut öölit vaikuttivat ja haisivat aivan peräöljyltä, ei suinkaan ATF:ltä. Autodata ei kerro mitään vaihteiston öljytyypistä, mutta mobilin katalooki suosittelee atf:ää.
Omituista... mitä teitin katalookit kertoo laatikkoöljystä tähän. kiitti.
Tuskin se mb:n oma mitään avaruusöljyä on, mitä ei tavallisen hyllytavaran ominaisuudet täyttäisi, eli mikähän olisi lähinnä luokitus... pois valutettu oli mun mielestä viskoltaan ja hajultaan jotain 80w90 tavaraa onko tietoa tuosta mb-öljystä?
rocketman kirjoitti:Tuskin se mb:n oma mitään avaruusöljyä on, mitä ei tavallisen hyllytavaran ominaisuudet täyttäisi, eli mikähän olisi lähinnä luokitus... pois valutettu oli mun mielestä viskoltaan ja hajultaan jotain 80w90 tavaraa onko tietoa tuosta mb-öljystä?
Minulle on aiva sama mitä paskaa laatikoihinne laitatte, mutta tuota tehdas käskee käyttää muuttuneista tiiviteistä johtuen. Ja etkös alunperin kysynyt mikä öljy sinne kuuluu, ja vastasin siihen... Eli Gear oil MB 317.
Suomalaisilla autoilijoilla tuntuu olevan paljon enemmän tietoa ja "kokemusta" asioista, kun tehtaan insinööreillä.
rocketman kirjoitti:Se, että purkin kyljessä ei lue mb ei ole synonyymi paskalle - tämä voi herkimmille ja vannoutuneimmille mersufriikeille tulla yllätyksenä
Mutta kiitos vastauksesta jokatapauksessa. Jos jollakulla löytyy tietoa ko vuosimallin tahi em mb-pakatun öljytyypin luokituksesta niin tänx.
Tottakai tuon voi tarkistaa – tietääpähän sopivan öljyn seuraavalla vaihtokerralla. Voi kuitenkin olla että loppupelissä ei Vehon ja varaosapuljun välillä ole hirveitä hintaeroja – esim. hydrauliikkaöljy Z-HM Veholla noin 12 eypoa litra ja varaosaputkasta kympin. Tieten jos sitä litratolkulla joutuu ostamaan, niin tuntuuhan se. Manuaalilootaan menee ööliä yleensä vain se puolitoista litraa.