Näihin päiviin asti auton hyvässä kunnossa pysymisen ovat taanneet:
- Ohjetta lyhyemmät huoltovälit
- Kaikkien nesteiden, eli moottori-, vaihteisto-, perä- ja ohjaustehostimen öljyjen sekä jarru- ja jäähdytysnesteiden vaihtaminen riittävän usein
- Ilma- ja nestesuotimien vaihto riittävän usein
- Kuluvien jarruosien vaihtaminen ajoissa
- Alustan ruostesuojaus muutaman vuoden välein
- Korin säännöllinen peseminen ja vahaus
Miten uuden C-sarjan Mersun saa pysymään ollenkaan kunnossa kun sen moottorissa ei ole edes öljytikkua eikä perän ja vaihdelaatikon öljyjä tarvitse vaihtaa muka koskaan. Ruostumattomuustakuukin raukeaa jos koria tai alustaa suojauttaa itse jälkeenpäin.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=42129
Sopiiko auto ollenkaan sellaiselle, joka haluaa pitää autoa pitkään ja tehdä sen perushuollot itse?
Pystyykö uuteen autoon tekemään mitään ilman vikatesteriä? Onko sellaisia saatavissa jo harrastajatalliin? Saako huoltotarpeesta ilmoittavaa matkamittarin ilmaisinta edes nollattua ilman erikoislaitteita?
W203 tee se itse
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Kyllä kaiken voi tehdä itse niinkuin tähänkin asti. Itse en ole joutunut vehon testereihin turvautumaan koskaan, foorumeilla kyllä tiedetään aika kivasti mistä vikaa kannattaa alkaa etsimään, no joskus se veholla käyntikin vielä eteen tulee. Jos ei muuten niin auton vaihdossa 
Öljytikkua ei tosiaankaan ole, rasvan määrä selviää mittaristosta. Huoltovälinäytön voi nollata itse. vaihteisto ja peräöljyjä ei muka tarttis tosiaankaan vaihtaa, mutta tottakai kannattaa. Onnistuu niinkuin kaikkiin muihinkin. Vaihteistossakaan ei mittatikkua ole, mutta sen saa veholta tai sitten kattelee mitat tältä foorumilta. Vikadiagnooseja helpottas tuollainen läppäriin liitettävä yleismallinen obd2-testeri, sillä saa lähes kaikki vikakoodit auki.
Niin että sopiiko omatoimihuoltajalle? Riipuu siitä onko perushommat hanskassa, vai ei. Joissakin asioissa nykytekniikan ymmärtäminen on tarpeen, tai ainakin helpottaa. Olen tässä kohta kolme vuotta ja 200tkm ajellut näillä sähkömersuilla ja kuten sanottu veholla ei ole käyty muuta kuin auton vaihdossa ja toisinaan varaosatiskillä.

Öljytikkua ei tosiaankaan ole, rasvan määrä selviää mittaristosta. Huoltovälinäytön voi nollata itse. vaihteisto ja peräöljyjä ei muka tarttis tosiaankaan vaihtaa, mutta tottakai kannattaa. Onnistuu niinkuin kaikkiin muihinkin. Vaihteistossakaan ei mittatikkua ole, mutta sen saa veholta tai sitten kattelee mitat tältä foorumilta. Vikadiagnooseja helpottas tuollainen läppäriin liitettävä yleismallinen obd2-testeri, sillä saa lähes kaikki vikakoodit auki.
Niin että sopiiko omatoimihuoltajalle? Riipuu siitä onko perushommat hanskassa, vai ei. Joissakin asioissa nykytekniikan ymmärtäminen on tarpeen, tai ainakin helpottaa. Olen tässä kohta kolme vuotta ja 200tkm ajellut näillä sähkömersuilla ja kuten sanottu veholla ei ole käyty muuta kuin auton vaihdossa ja toisinaan varaosatiskillä.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]