W124 200D kansi halki - yleistäkö?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
karelin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 22.08.2004 18:23
Paikkakunta: Tupos

W124 200D kansi halki - yleistäkö?

Viesti Kirjoittaja karelin »

Moro,

Löysin kyllä keskustelua kansi aiheesta mutta en vastausta tähän kysymykseen, eli:

Miten yleistä tai todennäköistä on sen lisäksi että 200D kannentiiviste vuotaa niin kansikin olisi vielä halki?

Kysyn koska käytin omaani korjaamolla tänään ja laitettiin öljyn sekaan vuodon ilmaisuneste. Sieltä paljastui öljyvuodon kohdaksi kannentiiviste 2-sylinterin etukammion kohalta. Oireita on ettei lämmöt nouse enää kunnolla ja sitte tuo öljyvuoto ulospäin. Öljyt ja nesteet on vielä erilleen toisistaan. Ja voi vissiin tuo tuleva ja menevä säksätyskin liittyä siihen kansipahvivikaan?

Asentaja epäili kannen halkeamaa juuri tuon vuotokohdan perusteella ja asia jäi vaivaamaan. Pitäs nyt sitten tuon tiedon varassa päättää että vaihdatanko pelkästään kannetiivisteen ja yläpään tiivistesarjan ja luotan siihen että kansi on ok vai laitanko halvalla muuten hyvän pelin myyntiin...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

elä hyvä mies mee mersua myymään. ei ole kauheen yleistä, jotta mersussa menis kansi halki, ei ainakaan mun korviin oo kantautunu sellasta tiatoo. sensijaan volkkareissa ja audeissa kannen halkeilu taitaa olla yleistä. ei se meno siihen lopu, vaikka kansi nyt oliskin halki, melkein saman remontin joudut tekeen, oli se kansi sitten halki tai ei. eli irrottaan kannen ja vaihtaan tiivisteen ja oikaseen sen kannen.yks vaihtoehto on, että otat pörssin käteen ja etit siältä: vanhoja kansia tai koko koneita myydään 200D:hen aika halpaan hintaan. toinen vaihtoehto on, että kyselet missä hitsataan kansia ja mihin hintaan, koska sekin on mahdollista. tammerdiiselistä saa kansia ilman venttiileitä ja muita osia, mutta hinta on aika sualanen, joskus kysyin siältä, kun oma meni rikki. tais olla hintaa jotain 700€. ehdotan, että avaat sen koneen ekana ja katot, että mikä vaivaa, viä sen kannen koeponnistettavaks ja oikastavaks, jos ehjä. ei kuitenkaan tuu mahottoman kalliiks, jos itte tekee.
W201 250DT 20V
w201 190E
marsai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: To 03.06.2004 22:41

odotas

Viesti Kirjoittaja marsai »

soitapa kuopion venttiilipajalle siellä laittavat kannen kuntoon halvalla. Jos halki, niin hitsaus noin 130 euroa.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

tuskin on halki, ei ne niitä syö kuin leipää. Uusi tiiviste, plaanaus ja matka jatkuu. 8)
RED POWER IHC DT-358
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Harvoin mersun kansi tosiaan halkeaa, ellet ole keittänyt konetta oikein kunnolla. Ja vaikka halkeaakin, niin eihän nuo 200d koneet enää kovin kalliita ole kokonaisenakaan.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Säksätys voi johtua siitä että koneen etupäässä on öljykanava nostimille ja kun kannentiiviste alkaa puhaltamaan niin ilma menee nostimille ja öljy johonkin muualle esim pyttyyn tai nesteen sekaan.Meillä meni omas 1 pyttyyn jolloin tuprutti sinistä tyhjäkäynnillä.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jos innostut kannen avaamaan niin suosittelen käyttämään sen Simossa. Liiten Jouko. puh.0400691875

Oulun seudun kansivelho. Ei tee työkseen mitään muuta kuin kansi töitä. esim ralliautoihin, työkoneisiin jne jne. Kaverin 300D.n kansi käytettiin siellä. Hyvä tuli ja yli puolet halvemmalla kuin torniossa. :shock:
karelin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 22.08.2004 18:23
Paikkakunta: Tupos

Viesti Kirjoittaja karelin »

ei se tyhjäkäynnillä sinistä puske mutta kiihdyttäessä kyllä. sekin on niin vähäistä ettei sitä aina edes huomaa kuin kirkkaimmalla aurigonpaisteella tai takapuskurissa roikkuvan ajoneuvon valossa.

ite oon niin laiska(lue: puusilimä) etten taida alkaa omatoimisesti ees kantta irrottamaan kun ei oo kokemusta. oulussa ad-korjaamolla homman arvioitiin maksavan 750 euroa sis. tiiviste, kannen oikaisu, venttilinvarrenkumit, uudet kansipultit ja työ.
karelin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 22.08.2004 18:23
Paikkakunta: Tupos

Viesti Kirjoittaja karelin »

Jeps, ei ollu kansi halki mutta koneistamolla olivat ihmeissään kun oli niin kierossa että miten se vielä niinkin "hyvin" on pitänyt öljyt sisällään.

Samalla vaihettiin yläpään tiivistesarja, venttilivarren kumit, venttilikopan tiiviste ja uudet kansipultit. Säksätys loppui siihen eli aina ei suinpäin kannata mennä nostajia vaihtamaan sen takia...

Mutta pettymykseksi on sanottava että vaikka nyt on uudet suuttimet(Diesel-Turusen "säädöillä") ja tuo kansiremppa tehty niin eipä ainakaan vähentynyt savuttaminen. Käry ja suutinäänet on järkyttävät.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kansirempan jälkeen käynti on aina terävää, ennenkuin paikat nokeentuvat ja käynti pehmenee. Onkohan ajoitukset varmasti kohdallaan?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo, kolisee hullunlailla jonkin aikaa rempan jälkeen. ite kun läväytin ekan kerran kansiremontin jälkeen käymään luulin, että hajoo koko vehjes. siinä se aikansa kalkutti ja kolisti, mutta lopulta hiljeni ja alko käymään hiljaa ja nätisti.

kummallista, että niinkin kolisee, vaikka en vaihtanu mitään osia, muutakun sen pahvin ja muut tiivisteet. pumppu tosin tuli samaan aikaan PP:ltä "huallosta".
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin