Uusi hattuhylly!
Uusi hattuhylly!
Noniin..sitten tällaista. Tarkoitus olis tehdä uusi hattuhylly 190 mersuun, josta tulisi läpi 2 refleksi putkea. Mutta kaiuttimille ei tule paikkaa. Onko kukaan tehnyt tällaista aikasemmin? Kaipailisin mittoja vähän valmiiksi, ja mistä materiaalista tehty?
MB 190E 2.0i vm.90
MDF Levyy vaan ja siihen pirusti bitumimattoo eristykseks ja uretaanii jolla muotoilee... ja nahka päälle 

VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viesti:
Kiva siellä takana sit istuu ku ei oo muuta ku basson jytinää... Mdf levyy on omassa autossa hattuhylly ja siinä vanu ja nahka päällä. 2 refleksi putkee menee suoraan koteloon siitä. sit on kaiuittimina spl dynamics pron 6.5" midit ja saman valmistajan s-sarjalaiset diskantit.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
- MasaMbW124
- Mersumies
minä tykkään että takana piisaa ihan 2 tie kajarit jotka toistaa vaan diskantin ja keskiäänen/midin suht hyvä laatuiset tietty..kaks komponenti uretaanilla minä tekisin pullistukset ja kallistuksen eteen päin ..helppo vuolla puukolla ja hioa hiomapaperilla mutta kestää sitten verhoilla päälle kankaan tai nahkan..mulla oli 190:sessä 6" refleksi putket takakajarien reijistä(mahtuu ku vähä sovittelee) ja paine subbarilta koppiin ensiapulaukun reijästä ..ainut vaa että liian pieni reikä..ei pääse paine kunnolla sisälle tykkää takaluukku vähä venyä kovaa soitettaessa..mulla oli 18" stroker tuplapuhekelalla. lasikuidulla muotoilin vararengas tilaan 140 litran kotelon tulee 10cm korkea takaluukun pohjasta ylöspäin..ja kansi vaneeria..ja hyvä tuenta.. kotelo venyy aikalailla ilman kunnon tuentaa (tuli testattua kiireissään )..mut kyllä sillä johtotähtikin alkaa rämisemään ja tuulilasi alkaa liikehtimään kivasti basson tahtiin
hubahaba kirjoitti:vanua vaan kotelo täyteen ei se kumise.ja riittävä tuenta,ettei kotelo anna periksi
jeps tulipas tos viime viikolla vähän hifistettyä mesee..lasikuidusta tein refleksi kotelelon vararenkaan tilalle 15" cervinvegalle ja eteen laitoin dls r4a 2tie sarjan vielä midejä pitäs johonkin sovitella niin alkas olee ihan kuunneltava paketetti kasassa..orkkis hattuhylly on vielä turhan umpinainen ja rämisevä se pitäs vielä tehdä paremmaksi..projekti kuvia löytyy tuolta cardomainin 2 sivulta
<----kiiihtyyy
www.lakesteel.org
www.lakesteel.org
tuli täs itse tehtyä väliaikanen ratkasu... otin hattuhyllyn irti ja revin alkuperäisen verhoilun siitä irti. Ja laitoin uuden suht saman värisen kankaan tilalle. Nyt on kaiutin paikat ummessa ja keskeltä hattuhyllyä missä on ensiapulaukun kotelo, vedin siitä dls:n refleksi putket läpi ja kankaaseen tietysti reiät! Tuli kyl ihan siistin näköinen... 

MB 190E 2.0i vm.90
itse myös ajattelen tehdä samoin tosin jos sitä hieman jotenkin jäykistäs.MeZe190 kirjoitti:tuli täs itse tehtyä väliaikanen ratkasu... otin hattuhyllyn irti ja revin alkuperäisen verhoilun siitä irti. Ja laitoin uuden suht saman värisen kankaan tilalle. Nyt on kaiutin paikat ummessa ja keskeltä hattuhyllyä missä on ensiapulaukun kotelo, vedin siitä dls:n refleksi putket läpi ja kankaaseen tietysti reiät! Tuli kyl ihan siistin näköinen...
<----kiiihtyyy
www.lakesteel.org
www.lakesteel.org
joo...tarkoituksena olis itselläki tehdä koko hylly uusiks 8-10mm paksusta vanerista/lastulevystä. Sillai että en tekis siihen ollenkaa kaiuttimille paikkoja. Takakontissa vielä aika paljon painetta, boxista ku tulee putket läpi niin täytyis tiivistää siit putken juuresta silikoonin kaa ni ei puskis sieltä läpi. 

MB 190E 2.0i vm.90