Pakoputkisto 290 TD:hen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Pakoputkisto 290 TD:hen

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mistäs sais hyvän putkiston kyseiseen autoon? Alkaa olla entinen putkisto aika lailla uusissa. Ei kiinnostaisi oikein vakioputkistoakaan laittaa, eli jokin vähän vapaammin virtaava tilalle. Supersprintiltä näyttäisi ainakin takapönttö löytyvän, on vaan vähän turhan kallis. Elikkäs kannataako kasata itse simonssin osista, vai tiedättekö jonkun joka tekisi hyvän putkiston suhteellisen edullisesti?
Eli tilalle semmoinen jota ei tarvitse neljää kertaa vuodessa hitsata.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Asia kiinnostaa täälläkin, uusiminen on ajankohtaista. Vakioputkien (tarvike) saatavuus on ollut aika rajallinen ainakin farkkumalliin. Etupäätä, eli kattia ei taida saada ollenkaan tarvikkeena. :?:
Ajelin taannoin kolme viikkoa ilman takapönttöä. Meteli ei ollut vallan paha, varsinkaan auton sisään. Ulospäin ääni oli lähinnä sellaista laimeaa mörinää.

Uskoisin kokemukseni perusteella että melkein mikä vaan riittävän suuri pönttö riittäisi pitämään mölyt kurissa. :roll:
W210 290TD T
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mitäs takapönttöjä olette dieseli mersuihinne laittaneet kun olette putkistoja rakentaneet? Varmaankin jotain 2,5 tuumainen sisäänmeno tarvitsisi olla, ehkä jopa kolmonen. Entäs mitäs kannattaisi katalysaattorille tehdä, paljonko luulette että uusi vakio katalysaattori vähentää tehoja? Onko dieseleihin jotain vapaammin virtaavia malleja? Vai kannattaako jättää katalysaattori kokonaan pois, onko mahdollista saada katsastuksesta läpi?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Pakosputki

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Mulla taitaa olla takapönttö marteliuksen valmiste. "Katuautoihin" tarkoitettu "turbo"-malli, mitä se sitten tarkoittaakin. Äänet on niin lähellä vakiota, ettei ilman vertailukohtaa kyllä erota.
Katista voi sisukset poistaa, voi olla halvin keino. On niitä kilpakäyttöönkin tarkoitettuja. Mutta taitaa mennä vaan rahat hukkaan niissä.
~2,5 tuumainen putki kyllä suunnilleen 200 tehoille vielä hyvin riittää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Kannelmäen ostarilla Raatikainen tekee putket hitsaamalla.
Hinnat kohtuulliset. Työnjäljesta on kahta koulukuntaa, hyvää ja huonoa.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
lakesteel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 08.09.2005 23:07
Paikkakunta: mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lakesteel »

Viimeksi muokannut lakesteel, To 08.09.2005 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

:o Upea putkisto! Mites tuo tärinänkesto mahtaa olla? Tuolla töissä on painittu murtumien kanssa kun rosteri on hiukan altista? :roll:
250TD -86, 260E LANG -90
lakesteel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 08.09.2005 23:07
Paikkakunta: mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lakesteel »

romu kirjoitti::o Upea putkisto! Mites tuo tärinänkesto mahtaa olla? Tuolla töissä on painittu murtumien kanssa kun rosteri on hiukan altista? :roll:
vanhimmat putkistot mitä mä olen tehny ovat 4vuotta vanhoja eikä ykskään ole hajonnu...eli kyl ne aika hyvin kestää... :D
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
lakesteel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 08.09.2005 23:07
Paikkakunta: mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lakesteel »

Tossakin toi katti on mallia "vapaastivirtaava", eli 3" putki menee suoraan läpi...
Olihan siinäkin aika homma, mut ei siitä oikeen mistään huomaa että sitä olis koskaan edes avattu... :D
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Joo, meni taas tuo putkisto iloisesti poikki. Onneksi ei kuitenkaan ihan tielle asti tipahtanut. Nyt on aika mukavat äänet kun on 1.5 metrinen putki enää jäljellä.
On kyllä tuo lakeweldin putkisto aika hienon näköinen, mistähän sitä itsellekin tuommoisen taikoisi, kun ei taida tuo hitsipilli ihan nuin hyvin käsissä pysyä.
Tuliko lakeweld muuten osat tuohon putkistoon kalliiksi, mistä ostit?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Voi jösses et on SIISTI!!!!!
Tuollasta ois tarkotus alkaa itekki väsäileen...

MIstä nuo vaimentimet ja paljonko tuli maksaan??

Onko tuo lähtö turbolta 3 tuumasta vai paksumpaa..??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
lakesteel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 08.09.2005 23:07
Paikkakunta: mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lakesteel »

KOS kirjoitti:
Voi jösses et on SIISTI!!!!!
Tuollasta ois tarkotus alkaa itekki väsäileen...

MIstä nuo vaimentimet ja paljonko tuli maksaan??

Onko tuo lähtö turbolta 3 tuumasta vai paksumpaa..??

~KOS~
Vaimentimet on Simonssin rosterivaimentimia, keskipönttö maksaa n.90e ja tuo takapönttö n.150e.
Tuo on kolme tuumaista alusta loppuun, olisin tehnyt 3.5" mutta tuo riitti auton omistajalle...
Tuosta koko putkistosta velotin 700e, alle laitettuna...
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Sanos jotain hinta-arvioo 4" putkelle saman kokoiseen autoon.

Taka-akselin alitus, yksi jousto, noin 5 pikku mutkaa.

Kiinnitys kohdat tarvii tehdä uudelleen vaikka sellaisilla kumeilla missä on 8mm kierteet päissä
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Aloin kattoon vähän tarkemmin tota konehuonetta. Ei oo ihan vakio pakosarja ja turbo. Onko jossain lisäätietoo tosta autosta. Onko olleet kuinka tarkkoja leimalla. Tuohan erottuu jo vakiosta vai eivätkö ole huomanneet?
Itellä en tohi tehä uutta pakosarjaa noin, ku se erottuu vakiosta niin paljon. Aattelin enemmän tommasta Tuikku lookkia 8)
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

höh, ahdin ja pakosarja vaihdetaan aina katsastukseen, joka 1,5 vuoden välein... 8)
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

veskola kirjoitti:höh, ahdin ja pakosarja vaihdetaan aina katsastukseen, joka 1,5 vuoden välein... 8)
Joo, ei ole mesen ahtimet kovin kestäviä.
Mullakin on jo kolmas menossa, eikä ole vielä keretty edes katsastaa. :lol:
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin