Pakoputkisto 290 TD:hen
Pakoputkisto 290 TD:hen
Mistäs sais hyvän putkiston kyseiseen autoon? Alkaa olla entinen putkisto aika lailla uusissa. Ei kiinnostaisi oikein vakioputkistoakaan laittaa, eli jokin vähän vapaammin virtaava tilalle. Supersprintiltä näyttäisi ainakin takapönttö löytyvän, on vaan vähän turhan kallis. Elikkäs kannataako kasata itse simonssin osista, vai tiedättekö jonkun joka tekisi hyvän putkiston suhteellisen edullisesti?
Eli tilalle semmoinen jota ei tarvitse neljää kertaa vuodessa hitsata.
Eli tilalle semmoinen jota ei tarvitse neljää kertaa vuodessa hitsata.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Asia kiinnostaa täälläkin, uusiminen on ajankohtaista. Vakioputkien (tarvike) saatavuus on ollut aika rajallinen ainakin farkkumalliin. Etupäätä, eli kattia ei taida saada ollenkaan tarvikkeena.
Ajelin taannoin kolme viikkoa ilman takapönttöä. Meteli ei ollut vallan paha, varsinkaan auton sisään. Ulospäin ääni oli lähinnä sellaista laimeaa mörinää.
Uskoisin kokemukseni perusteella että melkein mikä vaan riittävän suuri pönttö riittäisi pitämään mölyt kurissa.

Ajelin taannoin kolme viikkoa ilman takapönttöä. Meteli ei ollut vallan paha, varsinkaan auton sisään. Ulospäin ääni oli lähinnä sellaista laimeaa mörinää.
Uskoisin kokemukseni perusteella että melkein mikä vaan riittävän suuri pönttö riittäisi pitämään mölyt kurissa.

W210 290TD T
Mitäs takapönttöjä olette dieseli mersuihinne laittaneet kun olette putkistoja rakentaneet? Varmaankin jotain 2,5 tuumainen sisäänmeno tarvitsisi olla, ehkä jopa kolmonen. Entäs mitäs kannattaisi katalysaattorille tehdä, paljonko luulette että uusi vakio katalysaattori vähentää tehoja? Onko dieseleihin jotain vapaammin virtaavia malleja? Vai kannattaako jättää katalysaattori kokonaan pois, onko mahdollista saada katsastuksesta läpi?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Pakosputki
.
Mulla taitaa olla takapönttö marteliuksen valmiste. "Katuautoihin" tarkoitettu "turbo"-malli, mitä se sitten tarkoittaakin. Äänet on niin lähellä vakiota, ettei ilman vertailukohtaa kyllä erota.
Katista voi sisukset poistaa, voi olla halvin keino. On niitä kilpakäyttöönkin tarkoitettuja. Mutta taitaa mennä vaan rahat hukkaan niissä.
~2,5 tuumainen putki kyllä suunnilleen 200 tehoille vielä hyvin riittää.
Mulla taitaa olla takapönttö marteliuksen valmiste. "Katuautoihin" tarkoitettu "turbo"-malli, mitä se sitten tarkoittaakin. Äänet on niin lähellä vakiota, ettei ilman vertailukohtaa kyllä erota.
Katista voi sisukset poistaa, voi olla halvin keino. On niitä kilpakäyttöönkin tarkoitettuja. Mutta taitaa mennä vaan rahat hukkaan niissä.
~2,5 tuumainen putki kyllä suunnilleen 200 tehoille vielä hyvin riittää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mä värkkäsin tollaseen farkku Meseen 3" rosteriputkiston, ja tällänen siitä tuli...
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6607.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6620.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6615.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6616.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 5_6562.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6605.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6607.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6620.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6615.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6616.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 5_6562.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6605.jpg
Viimeksi muokannut lakesteel, To 08.09.2005 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lakeweld kirjoitti:Mä värkkäsin tollaseen farkku Meseen 3" rosteriputkiston, ja tällänen siitä tuli...
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6607.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6620.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6615.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6616.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 5_6562.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6605.jpg
Komian putken oot väsänny,pitää kyllä hattua nostaa.

203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
ex.c220d -95.
Joo, meni taas tuo putkisto iloisesti poikki. Onneksi ei kuitenkaan ihan tielle asti tipahtanut. Nyt on aika mukavat äänet kun on 1.5 metrinen putki enää jäljellä.
On kyllä tuo lakeweldin putkisto aika hienon näköinen, mistähän sitä itsellekin tuommoisen taikoisi, kun ei taida tuo hitsipilli ihan nuin hyvin käsissä pysyä.
Tuliko lakeweld muuten osat tuohon putkistoon kalliiksi, mistä ostit?
On kyllä tuo lakeweldin putkisto aika hienon näköinen, mistähän sitä itsellekin tuommoisen taikoisi, kun ei taida tuo hitsipilli ihan nuin hyvin käsissä pysyä.
Tuliko lakeweld muuten osat tuohon putkistoon kalliiksi, mistä ostit?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Voi jösses et on SIISTI!!!!!lakeweld kirjoitti:Mä värkkäsin tollaseen farkku Meseen 3" rosteriputkiston, ja tällänen siitä tuli...
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6607.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6620.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6615.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6616.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 5_6562.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6605.jpg
Tuollasta ois tarkotus alkaa itekki väsäileen...
MIstä nuo vaimentimet ja paljonko tuli maksaan??
Onko tuo lähtö turbolta 3 tuumasta vai paksumpaa..??
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Vaimentimet on Simonssin rosterivaimentimia, keskipönttö maksaa n.90e ja tuo takapönttö n.150e.KOS kirjoitti:Voi jösses et on SIISTI!!!!!lakeweld kirjoitti:Mä värkkäsin tollaseen farkku Meseen 3" rosteriputkiston, ja tällänen siitä tuli...
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6607.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6620.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6615.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6616.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 5_6562.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 6_6605.jpg
Tuollasta ois tarkotus alkaa itekki väsäileen...
MIstä nuo vaimentimet ja paljonko tuli maksaan??
Onko tuo lähtö turbolta 3 tuumasta vai paksumpaa..??
~KOS~
Tuo on kolme tuumaista alusta loppuun, olisin tehnyt 3.5" mutta tuo riitti auton omistajalle...
Tuosta koko putkistosta velotin 700e, alle laitettuna...
Aloin kattoon vähän tarkemmin tota konehuonetta. Ei oo ihan vakio pakosarja ja turbo. Onko jossain lisäätietoo tosta autosta. Onko olleet kuinka tarkkoja leimalla. Tuohan erottuu jo vakiosta vai eivätkö ole huomanneet?
Itellä en tohi tehä uutta pakosarjaa noin, ku se erottuu vakiosta niin paljon. Aattelin enemmän tommasta Tuikku lookkia
Itellä en tohi tehä uutta pakosarjaa noin, ku se erottuu vakiosta niin paljon. Aattelin enemmän tommasta Tuikku lookkia

-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
höh, ahdin ja pakosarja vaihdetaan aina katsastukseen, joka 1,5 vuoden välein... 

Lisää tietoa: www.skg.fi