Nopeuksista???
Nopeuksista???
kukaan kokeillut M102 200 tai 230:llä et ottaako ne kolmosvaihteella mittariin merkittyyn rajaan asti? Mitä huippunopeuksia on saavutettu moisilla koneilla?? Muistaisin et joku joskus suoli24:ssa kertoi että jossain saksan takamailla joku oli päästellyt 200:lla mittarin mukaan 190km/h.. Mahtaa olla mittarivirhe, vai olisiko???
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Joop.
Kolmosen huipuista en tiedä, mutta kyllä ainakin W124-koppaisen kaksisatasen luulisi ottavan tuon 190 km/h mittarinopeutta tosi vaivattomasti. T-mallille luvataan 175 huippua käyttöohjekirjassa (jostain tuntemattomasta syystä se on tässä meikäläisen työpöydällä) joten eiköhän tuo sedani hyvin sisäänajettuna ota todellisiakin huippuja 18x km/h.
Kulkeehan tuo W123 200 mittarin mukaan tosivaivattomasti sekin 170 km/h...
Kulkeehan tuo W123 200 mittarin mukaan tosivaivattomasti sekin 170 km/h...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jeps
En ole 230E:llä päästellyt kuin sen 160 km/h. Voisi koettaa tässä joskus lähiaikoina motarilla, jahka saan kesäkiekot alle. Kirja taisi luvata jotain 175 km/h automaatilla... saanee siis varautua mittarin mukaan ainakin 190 km/h lukemiin
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Eli siis..
saa varautua ainakin 20km/h mittarivirheeseen siinä vauhdissa??
Noop, suomessa ny muutenkaan ei saa ajaa lujaa, niin eiköhän se 170km/h riitä..
Noop, suomessa ny muutenkaan ei saa ajaa lujaa, niin eiköhän se 170km/h riitä..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Eli siis..
No helkkeri. Kyllä mulla näyttää satakakskolmosen mittari ainakin talvigummeilla jo satasen nopeudessa balttiarallaa 10 km/h liikaa... mutta niinpä suorituskyvyn tuntu onkin hillitön!JKL kirjoitti:saa varautua ainakin 20km/h mittarivirheeseen siinä vauhdissa??
Noop, suomessa ny muutenkaan ei saa ajaa lujaa, niin eiköhän se 170km/h riitä..
Kerran olen ollut lisäksi W123 200D:n kyydissä, jossa neljä (vai viisikö meitä oli) äijää päällä saatiin vielä "lasi täyteen". Siinä on sitten jo miittarivirhettä konsanaan, jos huipuiksi luvataan 135, ja konekin oli puolellamiljoonalla kilometrillään ehkä vasta sisäänajon alussa...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
123:n mittari
Voihan se mittarivirhe pienentyäkkin vauhdin kasvaessa... 80 vauhdissa mittari heittää n.10km/h, mutta:
Muutama vuosi takaperin ajelin 123 200D:llä semmosta viisari suoraan länteen vauhtia (130km/h), voitte varmaan ymmärtää että tuo ei kovin iloisesti enää kiihdy tuossa vauhdissa, joten oletettavasti nopeuteni oli melko vakio.
No eipä matkaa kauan kestänyt kun tuli mittarin tarkastus ja 134,4 km/h oli kuulemman todellinen lukema.
Tuli melko kallis tarkastus ja kuulemman oli parempi pitää myös pientä taukoa autoilussa, rajoitus oli 80km/h...
Muutama vuosi takaperin ajelin 123 200D:llä semmosta viisari suoraan länteen vauhtia (130km/h), voitte varmaan ymmärtää että tuo ei kovin iloisesti enää kiihdy tuossa vauhdissa, joten oletettavasti nopeuteni oli melko vakio.
No eipä matkaa kauan kestänyt kun tuli mittarin tarkastus ja 134,4 km/h oli kuulemman todellinen lukema.
Tuli melko kallis tarkastus ja kuulemman oli parempi pitää myös pientä taukoa autoilussa, rajoitus oli 80km/h...
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
123D
Kyllä se näiden 123D-koneiden kanssa saa olla tarkkana. On ne niin kovia menijöitä. Varsinkin nelipyttyisinä
Noh, ajelinpa omallani täällä Kirkkonummella näyttölaitteen ohi ja heitto 60-100 vauhdeissa oli tyypillisesti tuollaiset + 10-15%. Aikas hujari tuo mittari ainakin minulla on, joten aika turvallisesti voi tuollaiset 15-20km/t yli rajoituksen ajella.
Nuo näyttölaitteet on aika kätevä ja halpa tapa tarkistaa mittarin näyttämä. Näyttimiä vain on hieman harvassa.
Tuosta tulikin mieleeni, jotta voisitte hihkaista kaikki, jotka tietävät jonkin näyttimen paikan. Tuo Kirkkonummen paikkeilla Länsiväylällä Helsinkiin päin ajettaessa oleva mittari on siis mainittu.
Tiedättekö muita?
Noh, ajelinpa omallani täällä Kirkkonummella näyttölaitteen ohi ja heitto 60-100 vauhdeissa oli tyypillisesti tuollaiset + 10-15%. Aikas hujari tuo mittari ainakin minulla on, joten aika turvallisesti voi tuollaiset 15-20km/t yli rajoituksen ajella.
Nuo näyttölaitteet on aika kätevä ja halpa tapa tarkistaa mittarin näyttämä. Näyttimiä vain on hieman harvassa.
Tuosta tulikin mieleeni, jotta voisitte hihkaista kaikki, jotka tietävät jonkin näyttimen paikan. Tuo Kirkkonummen paikkeilla Länsiväylällä Helsinkiin päin ajettaessa oleva mittari on siis mainittu.
Tiedättekö muita?
Terveisin
Tero
Tero
O.
Ykköstiellä muutama kilsa Salosta turkuun päin, mittaa Turusta tultaessa. Muistaakseni on 80 km/h alueella.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mittareita
-Savonlinnaan Parikkalasta päin saavuttaessa Kovilin kohdallaflosse kirjoitti:Tiedättekö muita?
-Mikkelissä 5-tiellä eteläänpäin mennessä, Länsi-Savon painon kohdalla ohitustiellä
-Lappeenrannan ohitustiellä "noin" pohjoispuolella, kumpaankin suuntaan. Näistä ajoin viimeksi tänään.. pohjoiseen päin mentäessä mittarinopeus noin 100, taulu sanoi 88...
Eli en tiedä, itse suhtaudun varauksella noihin näyttöihin, niissäkin tuntuu olevan eroja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 123:n mittari
Ei ole hauska asia , mutta eikö poliisi tuumannu, että 200D... no menköön nyt tämän kerran jos se noin kovaa kulkee, mutta lupaatko ettet enää koskaa hölmöile...Janne M kirjoitti:
Muutama vuosi takaperin ajelin 123 200D:llä semmosta viisari suoraan länteen vauhtia (130km/h)...
No eipä matkaa kauan kestänyt kun tuli mittarin tarkastus ja 134,4 km/h oli kuulemman todellinen lukema.
Tuli melko kallis tarkastus ja kuulemman oli parempi pitää myös pientä taukoa autoilussa, rajoitus oli 80km/h...
nimimerkillä "tehtaan ilmoitus 134km/h, mutta kyllä se tarpeen vaatiessa kulkee paljon kovempaa alamäkeen myötätuulessa"
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: Mittareita
Samaa vikaa siis kuin Savonlinnassa. Toimi milloin ja miten sattui, ja taisi olla yhden talven huputettuna. Nyt pelittää jälleen.Matti N kirjoitti: Kun se siihen aikanaan tuli, se oli korjauksessa ja pois käytöstä pitkiä aikoja:
Monessa paikassa ei näe missä kohti mittauspiste itse tiessä on. Lappeenrannassa tähän kohtaan on laitettu sininen kyltti, jossa lukee "Mittauspiste". Siis en tarkoita sitä keltaista lätkää, jossa kerrotaan nopeudennäyttötaulusta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ei poliisi tainnut olla perillä auton voimavaroista... Itse kyllä ihmettelin, koska tehtaan ilmoitus on tosiaan 135km/h ja mittaushetkellä mittari pyöri noissa lukemissa... Ja hyvinhän tuo 150km/h kelaa mittariin, siis tasaisella.Ei ole hauska asia , mutta eikö poliisi tuumannu, että 200D... no menköön nyt tämän kerran jos se noin kovaa kulkee, mutta lupaatko ettet enää koskaa hölmöile...
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Pari lisää
10-tien varrelta löytyy pari näyttötaulua:
- Liedossa heti keskustan jälkeen Turkuun päin mentäessä 70km/h rajoitusalueella
- Forssassa heti forssan jälkeen Hämeenlinnaan päin mentäessä 100 km/h alueella (kesäraj.), tämä on uudempaa mallia.
Ainakin tuo liedon näyttölaite on ollut kyllä usein hävyttömän pitkiä aikoja pois toiminnasta ja samaa kuulee muualtakin; lieneekö vanhemmassa mallissa jotakin suunnitteluvirhettä/tyyppivikaa reippaamminkin?
Koska tuohan mittaa asfaltin alle piiloitetuilla antureilla (2 kpl joiden yliajoon kuluvan ajan se mittaa) nopeuden, mietin että voisko siellä tulla antureihin häikkää ja joutuvat kaivamaan tien auki saadakseen sen takaisin toimintaan - ja SIKSI ne olisivat niin pitkiä aikoja pois toiminnasta???
Henk. koht. tykkään että nämä nopeudennäyttötaulut ovat todella turvallisuustekijöiden kärkikaartia vähentäen tarvetta ohituksille omalta osaltaan. Siksi toivoisi että ne pidettäisiin kunnossa tai ainakin korjattaisiin pika pikaa eikä 6kk sisällä hajoamisesta.
Henkka
110 mittarissa -> 103 tod. nop.
- Liedossa heti keskustan jälkeen Turkuun päin mentäessä 70km/h rajoitusalueella
- Forssassa heti forssan jälkeen Hämeenlinnaan päin mentäessä 100 km/h alueella (kesäraj.), tämä on uudempaa mallia.
Ainakin tuo liedon näyttölaite on ollut kyllä usein hävyttömän pitkiä aikoja pois toiminnasta ja samaa kuulee muualtakin; lieneekö vanhemmassa mallissa jotakin suunnitteluvirhettä/tyyppivikaa reippaamminkin?
Koska tuohan mittaa asfaltin alle piiloitetuilla antureilla (2 kpl joiden yliajoon kuluvan ajan se mittaa) nopeuden, mietin että voisko siellä tulla antureihin häikkää ja joutuvat kaivamaan tien auki saadakseen sen takaisin toimintaan - ja SIKSI ne olisivat niin pitkiä aikoja pois toiminnasta???
Henk. koht. tykkään että nämä nopeudennäyttötaulut ovat todella turvallisuustekijöiden kärkikaartia vähentäen tarvetta ohituksille omalta osaltaan. Siksi toivoisi että ne pidettäisiin kunnossa tai ainakin korjattaisiin pika pikaa eikä 6kk sisällä hajoamisesta.
Henkka
110 mittarissa -> 103 tod. nop.
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
kasitie
Rauman kohdalla turkuunpäin mennessä, ennen uutta ABC- kahviota on 80- alueella mittauslaite. Max näyttö luullakseni 85 km/h.
OT: Mikähän on yleensä suurin ylitys mitä mittauspisteet näyttää. Jos en väärin muista niin olen jossain ajanut 80 km/h mitauspisteeseen 89/kmh ja mittari antaa tuloksen, ja 100 km/h alueella 109 km/h. Kun taas jotkut kuten Rauman mittari herjaa ylinopeudesta/näyttää pelkkää viivaa jo 6 km/h ylityksestä.
OT: Mikähän on yleensä suurin ylitys mitä mittauspisteet näyttää. Jos en väärin muista niin olen jossain ajanut 80 km/h mitauspisteeseen 89/kmh ja mittari antaa tuloksen, ja 100 km/h alueella 109 km/h. Kun taas jotkut kuten Rauman mittari herjaa ylinopeudesta/näyttää pelkkää viivaa jo 6 km/h ylityksestä.
Re: 123:n mittari
saul kirjoitti:Ei ole hauska asia , mutta eikö poliisi tuumannu, että 200D... no menköön nyt tämän kerran jos se noin kovaa kulkee, mutta lupaatko ettet enää koskaa hölmöile...Janne M kirjoitti:
Muutama vuosi takaperin ajelin 123 200D:llä semmosta viisari suoraan länteen vauhtia (130km/h)...
No eipä matkaa kauan kestänyt kun tuli mittarin tarkastus ja 134,4 km/h oli kuulemman todellinen lukema.
Tuli melko kallis tarkastus ja kuulemman oli parempi pitää myös pientä taukoa autoilussa, rajoitus oli 80km/h...
nimimerkillä "tehtaan ilmoitus 134km/h, mutta kyllä se tarpeen vaatiessa kulkee paljon kovempaa alamäkeen myötätuulessa"
Heh!! Kyllähän se kulkee juu..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06