Elikkä tuossa 300TE on ollut becker mankka ja 6 kaijuttimen järjestelmä! joku juusto on repinyt mankan pois ja laittanut clarionin tilalle Siis jäljellä on kaijuttimet jota on yritetty kytkeä mutta huonolla menestyksellä!! takakontista on revitty joko cd boksi tai joku vahvistin pois ja kytketty etuovien kajarit sieltä. Kojelaudan kajarit on kytketty mankan takaa ja takaovien kajarit on pois pelistä kokonaan Olen tämänpäivää yrittäny etsiä taka kaijuttimien piuhoja mutta huonolla menestyksellä katsoin ovista kaijuttimista värit ja takakontista löytyy samat värit mutta ei ala toimia vaikka kytkee kontista !! Onko ovissa jakosuotimet? kun tuntuu että takaovista ei tulisi samoja värejä ulos mitkä on tinattu kajareihin !!! onko auton lattiamaton alla muita kaijutin järjestelmän rasioita mistä johdot voisi haaroittua? Kiitos jo etukäteen ainahan täältä on asiantuntevaa tietoa saanut
Mit diesem speziell entwickeltem System erreicht die Tonwiedergabe Spitzenqualität. Die Anlage ist spezifisch auf den Innenraum und auf die Bedingungen des Fahrbetriebs zugeschnitten. Das Radio mit automatischer Lautstärken-Anhebung - je nach Geschwindigkeit. Zwei Doppel-PDM-Verstärker mit 4 x 25 Watt Leistung. Vier Lautsprechergruppen mit zwei Basslautsprechern in den vorderen Türen.
Exzellente Stereo-Wiedergabe für alle Passagiere, angenehme und unverfälschte Musikwiedergabe, ausgezeichnet verständliche Sprachwiedergabe, hohe Lautstärke ohne Verzerrung."
Mitä ilmeisimmin kyseessä on saattanut olla Becker Mexico 2000 yhdistettynä SA 810:aan eli Sound-Systemiin. Mexico 2000 koostuu kahdesta yksiköstä ja niiden välisestä DIN-kaapelista. Keskikonsolissa on kasettipesä ja normaali etulevy, lähes kaikki muu on tavaratilaan tms. asennetussa viritinvahvistinyksikössä. Minusta kaikkien kaiuttimien kytkentä tapahtuu tuon kakkosyksikön kautta. Saksankielisen tekstin mukaan olisi vielä kaksi "tupla-PDM-vahvistinta" (?). Ihan kuin olisin jostain täältä foorumilta lukenut Sound-Systemin sisällöstä...
Voin tsekkailla illemmalla, kertooko WIS mitään SA 810:sta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joo penkkien välissä on se rulla mutta ei toimi! takakontissa on piuhaa niin paljon et vaikuttais siltä että sieltä ne on kytketty! muistaakseni siinä oli juuri ollut tuo mankka olihan ne ohjeet tallella mutta mankkaa ei!! repsikan jalkatilasta löytyi joku 10x20 pieni laatikko missä luki becker mutta vaikka otin piuhat irti niin ei kyllä vaikuttanut mihinkään... ihme juttu vaikka kontissa oli samat värit kun takaovissa niin ei ala toimia vaikka niihin kytkee johdot vai johtuikose siitä konsolin säätimen asennosta enpä huomannu katsoa mihin suuntaan se oli ruuvvattu täytyypä viikonvaihteessa testata se vielä
Sami.A kirjoitti:Joo penkkien välissä on se rulla mutta ei toimi! takakontissa on piuhaa niin paljon et vaikuttais siltä että sieltä ne on kytketty! muistaakseni siinä oli juuri ollut tuo mankka olihan ne ohjeet tallella mutta mankkaa ei!! repsikan jalkatilasta löytyi joku 10x20 pieni laatikko missä luki becker mutta vaikka otin piuhat irti niin ei kyllä vaikuttanut mihinkään... ihme juttu vaikka kontissa oli samat värit kun takaovissa niin ei ala toimia vaikka niihin kytkee johdot vai johtuikose siitä konsolin säätimen asennosta enpä huomannu katsoa mihin suuntaan se oli ruuvvattu täytyypä viikonvaihteessa testata se vielä
Se repsikan jalkatilan boksi ei muistaakseni liity tuohon sound systemiin, taisi olla varashälyttimeen (tällainen muistikuva on, en ole varma).
Voisin laittaa huomenillalla kytkentäkaavion tuosta sound systemistä, en nyt yhtäkkiä muista miten tuossa johdotukset meni.
Joo selailin noita ryssän mb clubin sivuja ja löysin sieltä jonkunlaisia kaavioita ja näyttihän se repsikan jalkatilan laatikko kuuluvan orkkis hälyttimeen. En kyllä tiedä nyt miten tässä lähtis kytkemään näitä? Kun takakontista on lyöty piuhat poikki ja mankan takaa ei löytynyt kuin kojelaudan kaijuttimen johdot Pitäiskö sieltä löytyä lisää piuhoja vai onko se harmaa iso piuha mikä menee konttiin ollu jotenkin kajari johto onhan siinä monta napaa?
Se paksu harmaa johto menee siltä kojelaudan mankalta taakse viritinvahvistimelle. Kuten Timo L. tuossa edellä sanoi, vanhassa Becker Mexicossa pelkkä ohjainlaite kasettisoittimineen oli kojelaudassa, viritinvahvistin sijaitsi peräkontissa. Tuolla paksulla kaapelilla ne oli yhteydessä.
Peräkontin viritinvahvistimelta lähti sitten johdot fader-säätimelle joka on kojelaudassa. Faderpotikalta vedettiin piuhat takaisin peräkonttiin kahdelle erillisvahvistimelle (vasemmalle ja oikealle oma boksinsa) joista sitten varsinaiset kaiutinjohdot lähtivät. Takakajareille lähti omat piuhat, etu- ja ovikajarit haaroitettiin samasta.
Jo perusmallin mankan kytkentä (yksiosaisen) johdotus tuon fader-potikan kautta tuottaa päänvaivaa... Juuri ja juuri tajuaa kaksiosaisen, ilman sound systemiä olevan järjestelmän kytkennän, mutta annas ko lisätään se sound systeemi ja cd-vaihtaja pahimmassa tapauksessa, niin jo alkaa olla autossa 25 kilometriä edestakaisin vedettyä piuhaa!
Helpointa tietysti on vetää uudet piuhat ja laittaa uusi mankka, mutta jos nuo vahvistinboksit ovat kaikki tallessa peräkontissa, niin kannattaa yrittää hommata se Mexico kojelautayksikkö ja koota tuo systeemi kuntoon.
Becker radio Mexico 2000 vk
active bass loudspeaker system
Elikkä tommoset on ollu mutta edellinen omistaja on repiny pois mankan ja sen vahvarin kontista
Jäljellä kajarit ja uudempi mankka mutta kytketty sillee että taka ovista ei kuulunu mitään!!
Harmittavaa, mielestäni yksi mielenkiintoisimmasta W124-varusteista, ja harvinaisehko. Yleensä voi päätellä, että jos autossa on Sound-System tai sähköinen takalasinverho, siinä on paljon muutakin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi