SLR on traktori verrattuna seksikkäisiin Ferrareihin. Ja mitenkähän SLR pärjää rata-ajossa vaikkapa vain uudelle F430:lle??MiQu kirjoitti:Tuota ääntä täytyy sen verran kommentoida, että IMHO Ferrarin vinkumiset jää kakkoseksi kun vertaa esim. SLR:n murinaan.
Mersun ylilyönnit!
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
No kun tuntuu vain olevan. Audin suunnitteleman Bugatti EB 16-4 Veyronin olisi pitänyt tulla myyntiin jo vuosia sitten, mutta kun kaksi _ammattitestikuskia_ ajoi tuon auton radalta ulos sen älyttömän voiman takia, niin autojen toimittamista asiakkaille ei ole vieläkään aloitettu ja on puhuttu tehon laskemisesta.stanger kirjoitti:minähän en mistää mitään tiiä, mutta sen sanon että tehoa ei ole KOSKAAN liikaa...
Veyronissahan on neljällä turbolla varustettu 8-litrainen V16, joka kehittää tehoa 1001 hv ja vääntöä pitkälti yli 1000 Nm. Mitä kun tällainen auto annetaan kokemattoman äkkimiljonäärin käsiin?
EDIT: Japanissahan on lailla säädetty, ettei autoissa saa olla tehoa muistaakseni yli 280 hv, muistaakseni. Yksi tehokas keino hillitä "ylitehokkaita" mottoreita Euroopassa olisi säätää laki, että autovero nousee suoraan hevosvoimien mukaan.
Ainakin USA:ssa tällainen pitäisi ehdottomasti olla, koska polttonesteen kulutus on siellä aivan tolkutonta älyttömien katumaastureiden ja olemattoman julkisen liikenteen takia - ja sitä myötä globaalit ympäristöuhat.
Vaikka olisi kuinka mobilisti hyvänsä, ainakin minä ajattelen myös ilmaston lämpenemisen tuomia suuria maailmanlaajuisia ymäristöuhkia, kuten napajäätiköiden sulaminen. Pahimmassa tapauksessa - ei ehkä vielä meidän elinaikana, mutta meidän lasten kyllä - meren pinta nousee vuoteen 2100 mennessä tätä vauhtia 7 metriä - ja jokainen jolla on vähänkin järkeä päässään tietää mitä se tarkoittaa. Esim. Miamin suurkaupunki jää kokonaan veden alle ja Helsingissäkin päästään uimaan ihan kantakaupungissa.
Viimeksi muokannut SL500A, Ti 28.03.2006 08:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Toi ei ihan pidä paikkaansa. Noin kolme viikkoa sitten olin Saksassa käymässä ja ajoin baanaa n 160 km/h, kun katsoin taustapeilistä tommoisen Veyronin lähestyvän. No senverran upea ilmestys se oli, että annoin sen saavuttaa mut, ennenkuin aloin etsimään paikkaa oikealta kaistalta. Siinä hänene edestä poistutta, teki se sen mitä odotin, eli kaasu pohjaan. Oli se aika saat.....moinen älämölö, kun se meistä ohi lähti. Ei se montaa sekunttia sitä kaasua pohjassa pitänyt, mutta vauhtia oli jo varmaan liki 300, kun se alkoi taas jarruttelee(nousi muuten se jarrusiipi tosi hätäsesti pystyyn). Ja mikä siinä eniten harmitti, oli se että, me kummatkin vain katsoimme ja ihailimme sitä, eikä missään nimessäkään voitu ottaa kameraa käyttöön
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Aijaa, se on sitten vihdoinkin tullut "sarjatuotantoon". Noita autojahan on tarkoitus valmistaa vain 50 kpl, joten aikamoinen säkä on sulla käynyt kun olet moisen nähnyt tien päällä!Antti V kirjoitti:Toi ei ihan pidä paikkaansa. Noin kolme viikkoa sitten olin Saksassa käymässä ja ajoin baanaa n 160 km/h, kun katsoin taustapeilistä tommoisen Veyronin lähestyvän. No senverran upea ilmestys se oli,
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Niinkuin sanoin, se että sain sen vielä yllytettyä näyttämään voimavaroja ja se, että siinä häkellyksessä ei huomattu ottaa kameraa esiin, jopa videokamera oli siinä ihan käsillä, mutta
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Tehot
Ottakaa asioista selvää ennenkuin arvaatte.
Veyronia tehään TILAUKSESTA! on ollut aina tarkoituskin.
Ja mitä mersun mallisarjan laajuuteen niin jos aikoo olla markkina johtaja jollakin alalla niin pitää olla kaikille autoja,
Kyllä esim B malli on loistava tulevaisuuden taksi.
Ei taksarit kaikki varmaan voi ostaa 80K€ työkaluja tulevaisuudessa.
Ja itse mielnkiinnolla odotan tulevaa pikku M citymaasturia BMW x3 tapaan
ja Audin A5 rinnalle.
Veyronia tehään TILAUKSESTA! on ollut aina tarkoituskin.
Ja mitä mersun mallisarjan laajuuteen niin jos aikoo olla markkina johtaja jollakin alalla niin pitää olla kaikille autoja,
Kyllä esim B malli on loistava tulevaisuuden taksi.
Ei taksarit kaikki varmaan voi ostaa 80K€ työkaluja tulevaisuudessa.
Ja itse mielnkiinnolla odotan tulevaa pikku M citymaasturia BMW x3 tapaan
ja Audin A5 rinnalle.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Heh - vinkkinä - jos ilmaston lämpenemisestä ja liikenteen vaikutuksesta siihen aikoo enemmälti saarnata niin SL 500 alla ei pahemmin lisää uskottavuuttaSL500A kirjoitti:Vaikka olisi kuinka mobilisti hyvänsä, ainakin minä ajattelen myös ilmaston lämpenemisen tuomia suuria maailmanlaajuisia ymäristöuhkia, kuten napajäätiköiden sulaminen. Pahimmassa tapauksessa - ei ehkä vielä meidän elinaikana, mutta meidän lasten kyllä - meren pinta nousee vuoteen 2100 mennessä tätä vauhtia 7 metriä - ja jokainen jolla on vähänkin järkeä päässään tietää mitä se tarkoittaa. Esim. Miamin suurkaupunki jää kokonaan veden alle ja Helsingissäkin päästään uimaan ihan kantakaupungissa.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Jos katsoo tarkemmin, niin ko. henkilön pääasiallinen käyttöauto taitaa olla hyvin pitkälti ekologisimmasta päästä. Harrastukset on sitten asia erikseen, jenkithän käyttää sen sijaan niitä veekaseja ruuhkassa istumiseen ja joka päivä kaupassa käymiseen.mikkop kirjoitti:Heh - vinkkinä - jos ilmaston lämpenemisestä ja liikenteen vaikutuksesta siihen aikoo enemmälti saarnata niin SL 500 alla ei pahemmin lisää uskottavuuttaSL500A kirjoitti:Vaikka olisi kuinka mobilisti hyvänsä, ainakin minä ajattelen myös ilmaston lämpenemisen tuomia suuria maailmanlaajuisia ymäristöuhkia, kuten napajäätiköiden sulaminen. Pahimmassa tapauksessa - ei ehkä vielä meidän elinaikana, mutta meidän lasten kyllä - meren pinta nousee vuoteen 2100 mennessä tätä vauhtia 7 metriä - ja jokainen jolla on vähänkin järkeä päässään tietää mitä se tarkoittaa. Esim. Miamin suurkaupunki jää kokonaan veden alle ja Helsingissäkin päästään uimaan ihan kantakaupungissa.
Muutaman tuhannen kilsan vuosittaiset harrasteajot aiheuttavat saman verran kasvihuoneilmiötä kuin yksi reissu etelään lentokoneella. Verrokkina voisi sanoa, että yksi lehmä aiheuttaa yhtä paljon kasvihuonepäästöjä (metaania) kuin henkilöauto keskimääräisen ajomäärän mukaan. Ei se maidon juonti siis niin kovin ekologista ole, ja jos minun pitäisi valita maito tai V8, niin kyllä se V8 olisi
Viimeksi muokannut Tuc, Ti 28.03.2006 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ne on vähän eri kategoriaa, vaikka "kaksiovilättänöitä" molemmat.SL500A kirjoitti: SLR on traktori verrattuna seksikkäisiin Ferrareihin. Ja mitenkähän SLR pärjää rata-ajossa vaikkapa vain uudelle F430:lle??
Tuskin on koskaan Ferrari ja urheilumersut kilpailleet samoista ostajista keskenään, arvaan ma.
Aika kova luku. Hemmetti. Jos tänään syntyy lapsi, se hyvässä lykyssä näkee vuoden 2100 -- ja sen lapset hyvinkin varmasti.Vaikka olisi kuinka mobilisti hyvänsä, ainakin minä ajattelen myös ilmaston lämpenemisen tuomia suuria maailmanlaajuisia ymäristöuhkia, kuten napajäätiköiden sulaminen. Pahimmassa tapauksessa - ei ehkä vielä meidän elinaikana, mutta meidän lasten kyllä - meren pinta nousee vuoteen 2100 mennessä tätä vauhtia 7 metriä
Totta kai tuota ympäristöpuolta tulee ajateltua. Ehkä oma osuus asiaan on siinä, että ajaa kohtuupuhtaalla vanhalla autolla, eikä tee sitä "antiekotekoa" että hankkii uuden -- se se vasta luonnonvaroja kuluttaa.
Se taas, että päristelee jollain kaasutinkoneisella autolla sen 3000 km vuodessa, on käytännössä aika plusmiinusnollaa, saman saa säästöä kun kääntää öljylämmitystalossa termareita vähän pienemmälle ja vetää villasukat jalkaan. Noin kärjistettynä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Totta.Tuc kirjoitti:Jos katsoo tarkemmin, niin ko. henkilön pääasiallinen käyttöauto taitaa olla hyvin pitkälti ekologisimmasta päästä. Harrastukset on sitten asia erikseen, jenkithän käyttää sen sijaan niitä veekaseja ruuhkassa istumiseen ja joka päivä kaupassa käymiseen.
Mutta häpeäkseni on sanottava, että viime syksystä tähän päivään mennessä on tullut ajettua tuolla SL500:lla n. 10 tkm.
Perhana, kun se on niin hieno auto ja jymäkkä ajaa!
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Meikäläisen mielipide, ja vain ja ainostaan minun, on se, että kyllä esim. kaikki Mersut, oli sitten kyse uudesta Eemelistä tai Aatamista, niin erottaa liikenteestä. Ja ei negatiivisessä mielessä konepelti taivasta kohden, vaan arvokkaana ja persoonallisena. En ole vielä yhtään autoa nähnyt joka olisi "samannäköinen" yhdenkään mersun kanssa. Ennemmin itse istuisin / ajaisin uudessa E-/ C- sarjalaisessa (kyllä, vaikka AMG-versioissa, vaikka ne niin raiskattuja ovatkin isoine tehoineen ja moottoreineen) kuin jossain japanilaisessa. Mutta, makuasioista ei voi kiistellä. Ja niiden perusteellahan autot hyvin pitkälti valitaan, eikä minkään muun. Ja ei sitten vedetä herneitä nenään.
Re: Tehot
Ei se B-sarjalainen ainakaan minun mielestäni ole sopivan kokoinen taksiksi.Petri.Kemppainen kirjoitti: Kyllä esim B malli on loistava tulevaisuuden taksi.
Ei taksarit kaikki varmaan voi ostaa 80K€ työkaluja tulevaisuudessa.
Joku toki voi olla sitä mieltä, että kyllä ne asiakkaat silläkin kulkee, mutta onneksi on valinnan varaa niin autoilijoilla kuin asiakkaillakin.
Mitä tuohon työkalujen hintaan tulee, niin kyllä ne varmaan halpenee. Harvapa sitä nykyäänkään 80 tuhatta taksiin laittaa.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Re: Tehot
Ja eikös 80 kiloeurolla saa jo aika raskaasti varustellun E-sarjan taksin? Karvalakkimallihan maksaa jotain rapiat 50 ke.Ekku kirjoitti:Ei se B-sarjalainen ainakaan minun mielestäni ole sopivan kokoinen taksiksi.Petri.Kemppainen kirjoitti: Kyllä esim B malli on loistava tulevaisuuden taksi.
Ei taksarit kaikki varmaan voi ostaa 80K€ työkaluja tulevaisuudessa.
Joku toki voi olla sitä mieltä, että kyllä ne asiakkaat silläkin kulkee, mutta onneksi on valinnan varaa niin autoilijoilla kuin asiakkaillakin.
Mitä tuohon työkalujen hintaan tulee, niin kyllä ne varmaan halpenee. Harvapa sitä nykyäänkään 80 tuhatta taksiin laittaa.
SLR:stä vielä: sen lisäksi että se on hävyttömän ruma auto, niin todellakin sen vähäinen teho/vääntö ihmetyttää, kun 65 AMG-malleissa on lähes saman verran hevosia ja tuhdisti enemmän vääntöä (1000 Nm).
Kilpailu näyttää muutenkin tuolla superurheiluautomarkkinoilla kyykyttävän aika pahasti SLR:n, uusi Porsche 911 Turbo, samoin kuin uusi Ferrari F599 Fiorano tempaisee molemmat nollasta sataan 3,7 sekunnissa - Ferrari vapaasti hengittävänä! Ja autot ovat tyylikkäitä supersportteja! Ja yhden SLR:n hinnalla saa ostettua nuo molemmat ja vielä jää rahaa bensaankin.
Minusta tuntuu siltä, että SLR on yksi Mersun viimeaikojen pahoista kämmeistä muiden joukossa. Ruma, kallis ja melko tehoton superurheiluautojen kategoriaan. En usko että jää kovin mainittavana autohistorian lehdille.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Re: Tehot
Viime viikolla olin B-mersun kyydissä noin 20km matkan pääkaupunkiseudulla ja olin erittäin tyytyväinen. Jalkatila oli takana reilusti enemmän kuin E-mallissa, ja sivusuunnassakin riitti tilaa kun yleensä taksilla yksin matkustellaan. Melutaso oli tosin korkeampi kuin eemelissä.Ekku kirjoitti:Ei se B-sarjalainen ainakaan minun mielestäni ole sopivan kokoinen taksiksi.Petri.Kemppainen kirjoitti: Kyllä esim B malli on loistava tulevaisuuden taksi.
Ei taksarit kaikki varmaan voi ostaa 80K€ työkaluja tulevaisuudessa.
Joku toki voi olla sitä mieltä, että kyllä ne asiakkaat silläkin kulkee, mutta onneksi on valinnan varaa niin autoilijoilla kuin asiakkaillakin.
Mitä tuohon työkalujen hintaan tulee, niin kyllä ne varmaan halpenee. Harvapa sitä nykyäänkään 80 tuhatta taksiin laittaa.
Ja minusta on mukavaa että A-malli on Mersulla tarjolla. Vaimolla on sellainen ja sopii kuin nyrkki silmään hänen tarpeisiinsa. Näppärä ajaa ja tilaa on riittävästi.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
No sitten ei kuulu SLR:kään, koska hitaammin liikahtaa. Ja empä lähtisi radalle edes Ferrari F430:n kanssa.Mariini kirjoitti:911 ei kuulu sarjaan "superurheiluautot,"
Muuten tuo uusi 911 Turbo kiihtyy nopeammin 0-100 km/h kuin Carrera GT (3,7 s vs. 3,9 s), vaikka maksaa vain murto-osan siitä.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Superauton määritelmä sisältää muitakin kriteereitä kuin osa tekniikasta, jokainen halukas voi ostaa perusferrarin tai 911 jos raha löytyy, vaikka heti Sports Car Centeriin ja tilaus vetämään, varmasti ei käännytetä pois. Superautoja tehdään murto-osa, eikä välttämättä riitäkään, että on se raha millä ostaa, pitää olla statusta. Tietysti 500-800k€ karsii jo, mutta on ne muut, "hyvän asiakkaan" kriteerit joilla ohitetaan ostajia ja nostetaan toisia ylemmäs.
911 on massatuote, vaikka millä mallillaan. Carrera GT:t on uniikkeja, samoin on 599 ja Enzon ero. Enzo tosin vielä enemmän, GT:tä tehdään ~~6000kpl:tta, Enzoa tehtiin 399.
Tietämykseni SLR ja SL eroista on erittäin rajallinen, mutta pellin alla on vähän muutakin kuin peruslohko samasta AMG:n veekasista. Hiilikuitu on kallis materiaali, pelkästään sillä vedetään erot SL ja SLR maailmojen välille. SL on aina vaan SL, samoin kuin 911 on aina 911, vaikka turbona, vaikka GT3:na kun vertaa "isoveljeensä," siitä ei koskaan tule Carrera GT:n tapaista, vaikka myllystä ottais sen 1400hv.
Nämä on mielikuvajuttuja tässä luokassa. Valmistusmäärän rajaus on yksi tärkeä osa sitä. Jos tuotetta on liikaa, siitä tulee "tavallinen." Jotka ostaa GT:n ei halua olla sitä samaa massaa kuin sinä ja minä, niitä ei haittaa se .3sekuntia kun heillä on tieto, että me emme tule ostamaan niitä autoja, kuten ei naapurin Mattikaan.
911 on massatuote, vaikka millä mallillaan. Carrera GT:t on uniikkeja, samoin on 599 ja Enzon ero. Enzo tosin vielä enemmän, GT:tä tehdään ~~6000kpl:tta, Enzoa tehtiin 399.
Tietämykseni SLR ja SL eroista on erittäin rajallinen, mutta pellin alla on vähän muutakin kuin peruslohko samasta AMG:n veekasista. Hiilikuitu on kallis materiaali, pelkästään sillä vedetään erot SL ja SLR maailmojen välille. SL on aina vaan SL, samoin kuin 911 on aina 911, vaikka turbona, vaikka GT3:na kun vertaa "isoveljeensä," siitä ei koskaan tule Carrera GT:n tapaista, vaikka myllystä ottais sen 1400hv.
Nämä on mielikuvajuttuja tässä luokassa. Valmistusmäärän rajaus on yksi tärkeä osa sitä. Jos tuotetta on liikaa, siitä tulee "tavallinen." Jotka ostaa GT:n ei halua olla sitä samaa massaa kuin sinä ja minä, niitä ei haittaa se .3sekuntia kun heillä on tieto, että me emme tule ostamaan niitä autoja, kuten ei naapurin Mattikaan.
Tiedät paikan, kokeile
Pikkasen vertausta:SL500A kirjoitti: Vaikka olisi kuinka mobilisti hyvänsä, ainakin minä ajattelen myös ilmaston lämpenemisen tuomia suuria maailmanlaajuisia ymäristöuhkia, kuten napajäätiköiden sulaminen. Pahimmassa tapauksessa - ei ehkä vielä meidän elinaikana, mutta meidän lasten kyllä - meren pinta nousee vuoteen 2100 mennessä tätä vauhtia 7 metriä - ja jokainen jolla on vähänkin järkeä päässään tietää mitä se tarkoittaa. Esim. Miamin suurkaupunki jää kokonaan veden alle ja Helsingissäkin päästään uimaan ihan kantakaupungissa.
Ruotsista yksi laiva vie volvon henkilöautoja amerikan markkinoille, n.~5000kpl volvoja on yhdessä lastissa. Tämä laiva tuottaa yhden matkan aikana enemmän päästöjä kuin kaikki laivan volvot koko elinikänään.
Tämmösen vertauksen kuulin yhdeltä päästö proffalta koulussa.
Ja mikä on vika höyrylaivoissa, kysyn vaan?Jarno.v kirjoitti: Ruotsista yksi laiva vie volvon henkilöautoja amerikan markkinoille, n.~5000kpl volvoja on yhdessä lastissa. Tämä laiva tuottaa yhden matkan aikana enemmän päästöjä kuin kaikki laivan volvot koko elinikänään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vaikka kyseessä onkin klassikko auto R129, ja omistajana Mersumies, niin olisikohan SL500A kuitenkin hieman katkera tästä uudemmasta SL:stä? Itse olen käynyt vierellä katsomassa uutta ja vanhaa SL:ää ja kyllähän tästä uudesta SL:stä kyllä saadaan klassikko, tosiasia on se että harvalla meistä siihen varaa on.
Sehän on vanha vitsi mersumiehillä tämä että edellinen malli oli parempi malli. Näin kävi aikanaan 124 aikoina, jolloin taksikopilla hehkutettiin 123 erinomaisuutta. Kun 210 tuli, hehkutettiin (ja hehkutetaan yhä) 124 parhaaksi mersuksi ikinä. (Miksei muuten 211 jälkeen 210 hehkutettu?! ) Näin se vain on että mersumiehiä vaivaa pappameininki (ei kyllä haittaa minua).
Sehän on vanha vitsi mersumiehillä tämä että edellinen malli oli parempi malli. Näin kävi aikanaan 124 aikoina, jolloin taksikopilla hehkutettiin 123 erinomaisuutta. Kun 210 tuli, hehkutettiin (ja hehkutetaan yhä) 124 parhaaksi mersuksi ikinä. (Miksei muuten 211 jälkeen 210 hehkutettu?! ) Näin se vain on että mersumiehiä vaivaa pappameininki (ei kyllä haittaa minua).