Kokemuksia näistä alustasarjoista?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
colera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 16.02.2006 14:52
Paikkakunta: Satakunta

Kokemuksia näistä alustasarjoista?

Viesti Kirjoittaja colera »

Olen nyt kuumeisesti miettinyt minkä alustasarjan hommaisi, ja kyselisin näistä kokemuksia:

INXX Sport -alustasarja, autovaruste kaupittelisi 559 euron hintaan. onko mitään virkaa, ja onko edes tuttu merkki?

FK-AUTOMOTIVE HIGH TEC -alustasarja, myöskin autovarusteella 551 euroa hinta, liekö completoksella edullisempi?

Em: sarjat itselle täysin tuntemattomia,mutta miksei voisi vaikka harkitakin!
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

itse ostin pari vuotta sitten seattiin fk alustasarjan ja toista kertaa en osta.
VNE-vaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 13.03.2006 12:16
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja VNE-vaba »

käyppäs katsomassa www.fahrwerk-billiger.de sieltä saa mm. 300D h&r -60/40 sarjan 409€ plus toimituskulut... Eli on edullinen. Sieltä tilasin just kymmenen minuuttia sitten itellekin.
Avatar
colera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 16.02.2006 14:52
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja colera »

mikäs kw:ssä sitten huonoa oli?

Katselin tuolta em.sivulta noita H&R sarjoja, mutta kumpi noista 60/40 sarjoista on oikea 200D mersuun? mitäs toimitus maksaa, ja mitkä ovat maksutavat? visa electron tuskin käy?
VNE-vaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 13.03.2006 12:16
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja VNE-vaba »

Toimitus maksaa muistaakseni jotain 9€, sarjan hinta oli omaani 409 ja loppusummaksi tuli nettisivun mukaan 417.8 tai jotain sinnepäin... Maksuvälineenä hyväksytään ainoastaan visa tai mastercard, tietääkseni... En kyl oo ihan varma, ite maksan visalla. Ja siinähän lukee sarjan tiedoissa että mihin se käy...
Avatar
colera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 16.02.2006 14:52
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja colera »

No jokos on paketti saapunut ja asennettu saksanmaalta?
mitä tuli maksamaan suomeen toimitettuna kuluineen?
Avatar
Rynzky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 27.03.2006 18:36
Paikkakunta: Vaasa/Lappajärvi

Viesti Kirjoittaja Rynzky »

Tänne tulossa,vielä valmistusuunissa....Bocen iskarit ja eibachin jouset...Jos ne nyt kirjoitetaan noin....Hinta ei ollut kovinkaan kova kun yhdellä foorumilla huudeltiin porukkatilausta niin sai huomattavasti halvemmalla....Hinta oli 555€,saas nähdä kuinka toimii sitten kun saa alle,n.kolmen viikon päästä...Ja samaan rytäkkään pitäisi laittaa 18" vanteetkin...Pikkasen meinaa tuo lumentulo vielä hidastaa tätäkin projektia....
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

Mulla on KW ja erittäinkin mukavalta vaikuttaa. Ei mitään huonoa sanottavaa. Mukava ja sopivan pehmeä ajaa. Ei putoo hampaat suusta..
Avatar
colera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 16.02.2006 14:52
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja colera »

Nyt sain sitten laitetuksi alle Konin säädettävät joka kulmaan ja n.30mm madaltavat jouset.. Ajanut tosin vasta n.20 kilometriä,mutta kyllä sen eron huomaa, MAHTAVAT! On muuten suht iisi vaihtaa iskarit ja jouset, vaikka tuli sekin pihalla tehtyä, ilman mersun omia jousenpuristimia... I Like It!
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

colera kirjoitti:Nyt sain sitten laitetuksi alle Konin säädettävät joka kulmaan ja n.30mm madaltavat jouset.. Ajanut tosin vasta n.20 kilometriä,mutta kyllä sen eron huomaa, MAHTAVAT! On muuten suht iisi vaihtaa iskarit ja jouset, vaikka tuli sekin pihalla tehtyä, ilman mersun omia jousenpuristimia... I Like It!
Minkä valmistajan jouset? :shock:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
colera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 16.02.2006 14:52
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja colera »

etujouset ovat ainakin konin omat (tekeekö itse?) Ja takajousetkin muistaakseni...
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

jousien vaihto

Viesti Kirjoittaja koyama »

colera kirjoitti:Nyt sain sitten laitetuksi alle Konin säädettävät joka kulmaan ja n.30mm madaltavat jouset.. Ajanut tosin vasta n.20 kilometriä,mutta kyllä sen eron huomaa, MAHTAVAT! On muuten suht iisi vaihtaa iskarit ja jouset, vaikka tuli sekin pihalla tehtyä, ilman mersun omia jousenpuristimia... I Like It!
paljastatko jousien vaihto tekniikan ?Vai onko liian vaarallista suurelle kansalle.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
colera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 16.02.2006 14:52
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja colera »

No voinhan mä sen paljastaa, vaikka siitä varmaankin tulee sanomista täällä :wink:

eli iskarin yläpää, tai koko iskari pois (vaihdoin samalla) kallistuksenvakaaja auki tukivarresta, en tiedä onko pakollinen, ja sitten vaan tunkkia löysään, joka on tukivarren alapuolella, siinä tukivarressa on reikä, niin siitä kohdin oli hyvä nostaa, ja sitten kun jousen jännitys "vapautunut" niin kevyesti nyppäsemällä se sieltä lähti. uusi jousi kohdilleen ja varovasti lähtee tunkilla nostamaan, ja kun tarpeeksi ylhäällä niin iskari vaan kiinni, ja taas varovasti vapautetaan tunkki alas... Koitin mä siinä oikein jousipuristimiakin, mutta eipä niillä paskaakaan tehnyt... eri joku macperssoni... Jaa niin ja irrotin mä jarrusatulan, ettei jarruletkuun tullut turhaa rasitusta...

Eka kertaa vaihdoin mersuun iskareita ja jousia, ja aikaa meni edessä vajaa tunti per puoli ja takana about puolet siitä ajasta. Eli tosi iisi homma, ja jos vähänkin pysyy räikkä kädessä, niin mielestäni turhaa viedä mihinkään korjaamoon.. Eikä mulla ainakaan tullut mitään kauhun hetkiä yms.. kunhan vaan oli huolellinen, tietty laillinen puristin on varmasti paras ratkasu
Avatar
reimah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Su 29.01.2006 15:15
Paikkakunta: Puuppola

Viesti Kirjoittaja reimah »

colera kirjoitti:No voinhan mä sen paljastaa, vaikka siitä varmaankin tulee sanomista täällä :wink:

eli iskarin yläpää, tai koko iskari pois (vaihdoin samalla) kallistuksenvakaaja auki tukivarresta, en tiedä onko pakollinen, ja sitten vaan tunkkia löysään, joka on tukivarren alapuolella, siinä tukivarressa on reikä, niin siitä kohdin oli hyvä nostaa, ja sitten kun jousen jännitys "vapautunut" niin kevyesti nyppäsemällä se sieltä lähti. uusi jousi kohdilleen ja varovasti lähtee tunkilla nostamaan, ja kun tarpeeksi ylhäällä niin iskari vaan kiinni, ja taas varovasti vapautetaan tunkki alas... Koitin mä siinä oikein jousipuristimiakin, mutta eipä niillä paskaakaan tehnyt... eri joku macperssoni... Jaa niin ja irrotin mä jarrusatulan, ettei jarruletkuun tullut turhaa rasitusta...

Eka kertaa vaihdoin mersuun iskareita ja jousia, ja aikaa meni edessä vajaa tunti per puoli ja takana about puolet siitä ajasta. Eli tosi iisi homma, ja jos vähänkin pysyy räikkä kädessä, niin mielestäni turhaa viedä mihinkään korjaamoon.. Eikä mulla ainakaan tullut mitään kauhun hetkiä yms.. kunhan vaan oli huolellinen, tietty laillinen puristin on varmasti paras ratkasu
Minäkin olen huomannut tämän tavan erittäin toimivaksi ja tehokkaaksi.. ilman mitään kauhunhetkiä 8)
Vito 134 cdi
w212
Avatar
colera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 16.02.2006 14:52
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja colera »

joo, eka aattelin että se jousen vaihto itse on varma itsemurha, kun täällä niitä on tuntunut lentelevän pitkin poikin tallia kuin ohjukset irakissa, mutta ei tullut kyllä kylmä hiki siinä hommassa, hiki tosin kun oli ulkona niin lämpönen keli :lol:
Sami201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 18.07.2005 13:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sami201 »

Onko jollain kokemuksia tosta h&r:n cup-kitistä?

http://www.fahrwerk-billiger.de/ListVie ... folder=135

Noi 300:seen tarkotetut palikat varmaan sopii 320:seenki? 124:sta siis kyse.. :roll:
W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
Vastaa Viestiin