2.6 190 käynistys propleemia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
janipetteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 03.07.2005 01:36
Paikkakunta: kotka

2.6 190 käynistys propleemia

Viesti Kirjoittaja janipetteri »

Eli lisä kysymyksiä.

Auto 2,6 190e vm 91 ke-jetronik ruisku.
Seisoi talven ja sen jälkeen alkoi ongelmat.
Nyt vaihdettu v-jakajan kans pyörijä johdot tulpat laitettu forttea putsattu ilmamäärämitsku sun muuta.

Mutta autoa saa sahata käyntiin noin 15-30 min ja kun käy röpöttämään siis melkein käy niin saa lipsuttaa kaasua oikein tosissaan et alkaa käymään kunnolla,kun lämpenee käy nätisti ei pätki ynm,mut kun sammutat niin taas saa sahata.

Niin vaihdettu bensan ja ilman suodin,pitäiskö vaihtaa bensahöyryjen aktiivihiilisäiliö ??? voisko olla vika siinä tai missä,

APUVA kaipaillaan.... :cry:

Koht on kai pakko luovuttaa ja viedä veholle....ei innostais...


Lisäys:Eiks mersuis pitäis olla sellanen systeemi että kun starttaat ja auto käynnistyy niin kierrokset pitäis nousta 1500 ja sit kun auto käy niin laskea tyhjäkäynti tasolle,eli750..
J mulla ei tee niin,röpöttää ja pätkii 500 korvilla,sit kun antaa kaasua ja nostaa kierrokset 2-3000 ja antaa moottorin lämmetä noin 80 niin käy ja kukkuu,mut kun sammutat niin ei meinaa käynnistyy millään,saa taas sahata ja herätellä kaasun lipsuttelulla ,varovasti....NEUVOJA...onks kellää ollu vastaavaa,bensapumppu toimii...

Kuka kotkassa hyvä liike tutkii moista vikaa,muu kuin veho..
Viimeksi muokannut janipetteri, Ke 29.03.2006 21:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Onko seisonutta bensaa yhä tankissa?
Bensiini alkaa sakkaantuu n.3kk
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Polttoaineen siirtopumppu jumahtanut. Kun laitat virran päälle niin toinen kaveri kuuntelee oikean takapyörän kohdalla, että suriseeko pumppu. Usein auttaa alkuhätään se, että koputtelee pumppua kevyesti. Pumppu on taka-akselin edessä muovihyllyllä.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

tarkotat varmaan että pitää sahata 15-30sekuntia ei minuuttia
:shock:
Jos kerran lähtee sitten sahaamalla jotenkin käymään, niin lienee bensan saannissa häiriötä. Lämmin konehan tarvii vähemmän kakkua, joten se varmaan selvittänee miksi käy lämpimänä paremmin.

Bensan syöttä järjestelmän tuotto kannattaa tarkastaa, niin voi rajata vian konehuoneeseen :
-polttoaine putki irti jakajasta
-putkenpää n.2litran purkkiin
-yhdistä pumpun releeseen tulevasta liittimestä 30 ja 87 navat jolloin pumppu saa virtaa.
-annat bensan valua purkkiin minuutin ajan. Pitäsi tulla vähintään 1,5litraa

Jos tuotto ok:

-mittaa moottorin lämpötunnistimen sisäinen vastus -> 0 asteessa 6Kohm
-käynnistys suuttimen lämpöaika katkaisimen lämmityskäämin vastus -> 93ohm
-Kylmäkäynnistys suuttimen toiminta ajat : -20 astetta -> 12sekuntia
0astetta -> 1,5sekuntia
3astetta -> 0,5 sekuntia

Siinä nyt jotain vinkkiä...toivottavasti vika löytyy
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Nykypäivän bensoilla on ongelmana tuo vanheneminen. En nyt muista mikä se ainesosa oli (hartsi?) joka alkaa kristallisoitumaan bensan seisoessa ja tukkii paikkoja. Ja se perhana kun ei enää liukene käytön alkaessa uudelleen. Tuohonkin ongelmaan muistaakseni oli jokin aine olemassa, jota pulautetaan tankkiin ennen talviseisotusta.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Marde kirjoitti:Nykypäivän bensoilla on ongelmana tuo vanheneminen. En nyt muista mikä se ainesosa oli (hartsi?) joka alkaa kristallisoitumaan bensan seisoessa ja tukkii paikkoja. Ja se perhana kun ei enää liukene käytön alkaessa uudelleen. Tuohonkin ongelmaan muistaakseni oli jokin aine olemassa, jota pulautetaan tankkiin ennen talviseisotusta.
Varmaan puhutaan samasta aineesta mitä on tapana laittaa mopottimien tankkiin talveksi. Säilyy pentsiini parempana ja keväällä pitäisi olla vähemmän ongelmia... Älkääkä kysykö mitä se aine oli... :oops:
Vastaa Viestiin