W124 230 käynnistys- ja käyntiongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Odin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 06.10.2005 21:35

W124 230 käynnistys- ja käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Odin »

Kertokaapas te autoista jotain tietävät tällaiselle maallikolle arvioita ongelmani mahdollisista syistä. Auto on siis tällainen w124 -89 2.3 bensakoneella. Usein moottori hörähtää käyntiin heti avainta käännettäessä lämpötilasta riippumatta, mutta joskus saa jyystää jopa 5sek ja silloinkin käynti on kaikkea muuta kuin tasaista. Meinaa moottori tyhjäkäynnillä jopa sammua. Tämän jälkeen hitaassa ajossa saattaa ilmetä nykimistä ja hetkittäistä vedon katoamista, joka kuitenkin katoaa enempi kaasua ennettaessa. Tällaista toimintaa ei ole ilmennyt koneen ollessa kylmä, eikä muutenkaan kovilla pakkasilla ole ollut ongelmia.

Voisiko bensansyöttö jostain syystä takellella? Mitä pitäisi tehdä? Koskaan ei ole mersu pulaan jättänyt, enkä toivo näin tapahtuvan jatkossakaan.

Kiitän asiallisista vastauksista jo etukäteen!
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Milloin tulpat uusittu? Mittaa tulpan johtojen päistä vastus jos on sellanen mittari, jotai 1.4 oomin paikkeilla muistaakseni pitäis olla tai edes päälle yhden. jos ei pelaa nii voi koittaa varovasti pyörittää kannan irti johdosta, pitelee vaikka pihdeillä juuresta (kanta kierteillä kiinni johdossa) ja voi löytyä hapettumaa.. puhtaaksi ja jotai suihketta sekaan ja kiinni. tai jos ei viitsi vaivautua, ostaa uudet muttei kannata ostaa tarvikke värkkejä.. ei oo pitkäikäisiä yleensä. siinäpä jotai aluksi :arrow:
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Ensinnäkin, jos mittaat tulpanjohdot tulpanhattuineen niin vastus pitää olla 1k ohmi, tulpanhatussa on kilon vastus ja jos vastus on poikki ei ohmi mittari nätä kuin ääretöntä.
Alkuperäiset tulpanjohdot ovat kierrettäviä, mutta siinähän voi olla tarvikejohdot, jotka tulee irti vetämällä.
Lisäilmaluisti saattaa sinulla takellella, joka aiheuttaa sen, että saa liikaa ilmaa ja ei käynnisty. Putsaamisella yleensä korjaantuu.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Vastaa Viestiin