W124 ilmastoinnin tuuletin ei sammu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vilko77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 28.01.2006 20:09
Paikkakunta: Satakunta

W124 ilmastoinnin tuuletin ei sammu

Viesti Kirjoittaja vilko77 »

Terve
Olisko jollakin kokemuksia moisesta vaivasta. Eli näin kaikki alkoi:
Hankin auton n.2kk sitten (-86/87 300E) ja kun koneen kylki kerran oli öljyn peitossa niin menin sitten pesemään sen. Yritin kyllä kastella vain koneen kylkeä jossa öljyä oli, mut ilmeisesti joku muukin paikka sai vettä kun ilmastoinnin tuuletin (jäähdyttäjän etupuolella oleva) pyörii taukoamatta. Sammuu vain kun sytytys virta katkaistaan tai töpseli irroitetaan. Moottorin pesusta kulunut aikaa n.2vko ja joka päivä ajettu lämpimäks kahdesti (työmatka 30km/sivu), ei ol vielä kuivannu itseään.
Mikä siis olisi kastunut ja mitenkä se saatais kuntoon?

Eräs autokorjaamo tätä jo yritti tutkia tuloksetta, joten kysynkin nyt josko joku olisi törmännyt vastaavaan ongelmaan ja saanut sen korjattua.

Vastauksista kiitollinen: Tulokas
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Sille tuulettimelle pitäs olla kaks tunnistinta toinen on ilmaistointilaitteen
kuivaimen kylessä ja toinen on termostaatin lähellä mittaamassa nesteen
lämpötilaa.
kannattas varmaan tutkia nuo liittimet ensimmäisenä eli puhistella.
jos ei sillä korjaannu niin sitten antureita mittaileen.

edit: Mulla ainakin toimii sillä periaattella nuo tunnistimet että kun
johdon ottaa pois niin alkaa tuuletin pyöriä.
eli viittais vähän siihen että sielä ois huono kontakati jossain johossa.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Puolinopeuden ohjaus tulee paineanturilta, joka on lähellä kuivainta. Täyden puhalluksen ohjaus tulee sylinterikannen puolivälissä olevalta kaksinapaiselta anturilta. Kummallakin nopeudella on oma releensä releboxissa.

Voisit kokeilla vetää johdot irti siitä kannen puolivälissä olevasta anturista. Kierrä virrat päälle ja vieläkö pyörii? Pistä piuhat kiinni samoihin liittimiin.

Toinen paikka on vasemman ajovalon takana, kylmäaineputkessa olevat 2 anturia. Toinen ohjaa kompuran päälle kun riittävästi painetta ja toinen tuon puhaltimen alennetulla nopeudella. Sieltä vois nypätä piuhoja irti ja katsoa onko vaikutusta.

Kolmas vaihtoehto vois olla jompikumpi releistä jumissa.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Vastaa Viestiin