w210 väyrysen mittarivalojen vaihto?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

w210 väyrysen mittarivalojen vaihto?

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Onko tuohon w210 väyryseen vaikea vaihtaa mittarivalot ja voiko niitä itse vaihtaa ja onnistuuko ylensäkkään ilman erikoistyökaluja?
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Alfamerin oppaan perusteella systeemi lienee samantapainen, kuin vanhemmissakin malleissa, sillä erotuksella että ohjauspyörä pitää irroittaa, jos se ei ole korkeussäädöllistä mallia.
Eli alapuolen verhoilu pois ja kädellä työnnetään mittaristo ulos.

Mittariston liittimessä on lukitus, joka on avattava (käännettävä) ennen liittimen irroitusta.

Huomaa kuitenkin, että jos ohjauspyörässä on airbag, se on saatettava ensin toimintakyvyttömäksi operaation ajaksi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Ari66 kirjoitti:Alfamerin oppaan perusteella systeemi lienee samantapainen, kuin vanhemmissakin malleissa, sillä erotuksella että ohjauspyörä pitää irroittaa, jos se ei ole korkeussäädöllistä mallia.
Ei tarvi irroittaa rattia kummassakaan mallissa,tulee sieltä ratin ja koelaudan välistä ihan hyvin pujottamalla.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

jytäkkä kirjoitti:Ei tarvi irroittaa rattia kummassakaan mallissa,tulee sieltä ratin ja koelaudan välistä ihan hyvin pujottamalla.
Hyvä niin.
Opas vaan varoitti tuosta asiasta.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Ari66 kirjoitti:Alfamerin oppaan perusteella systeemi lienee samantapainen, kuin vanhemmissakin malleissa, sillä erotuksella että ohjauspyörä pitää irroittaa, jos se ei ole korkeussäädöllistä mallia.
Eli alapuolen verhoilu pois ja kädellä työnnetään mittaristo ulos.
Ja mittariston saa vedettyä ulos samanlaisilla ulosvetimillä kun w124 (ja melkeen muissakin malleissa), ettei tarvi purkaa noita alapaneeleitakaan.

Tähtiklubin vinkkipalstalla oli tälläisestä kuvakin.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Juhis. kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:Alfamerin oppaan perusteella systeemi lienee samantapainen, kuin vanhemmissakin malleissa, sillä erotuksella että ohjauspyörä pitää irroittaa, jos se ei ole korkeussäädöllistä mallia.
Eli alapuolen verhoilu pois ja kädellä työnnetään mittaristo ulos.
Ja mittariston saa vedettyä ulos samanlaisilla ulosvetimillä kun w124 (ja melkeen muissakin malleissa), ettei tarvi purkaa noita alapaneeleitakaan.

Tähtiklubin vinkkipalstalla oli tälläisestä kuvakin.
Jep,ainakin omien kokemusten perusteella on
helpompi kun ottaa noi pari ruuvia alapaneelin kulmasta auki nopeammin kuin
ährää noilla työkaluilla yleensä tiukkaa mittaristoa.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Vastaa Viestiin