Nyt on ongelma, pöyhin ja imeskelin noita alipaineletkuja ja löysin yhden mustan letkun jota imemällä ilmaa tuli ihan esteettä?
Konehuoneesta menee viisi letkua ohjaamon puolelle, virtalukolle kaksi ruskeaa toisessa sin. raita. Toiset kaksi letkua menee ajovalojen korkeussäädölle viininpunaiset toisessa kelt. raita.
MUTTA sitten tämä yksi letku, se on musta väriltään, eikä mitään hajua minne se kuuluu, otin mittariston pois ja sielähähän se pää näkyy. Letku tulee noin 20 cm rintapellistä, ja siinä on kumiletkun pätkä, eli johonkin se tökätään mutta mihin se kuuluu.
Olen yrittänyt tiirailla ja kokeilla käsikopelolla sille paikkaa mutta tuloksetta. Mikä muu aparaatti tarvitsee alipainetta, kuin nuo em. paikat?
Sitten, mikä se anturi on, joka on kannessa 1. ja 2. sylinterien välissä (vihreää muovia ja metallirunko)? Siihen tulee alipaineletku alipainepumpulta, ja anturilta letku lähtee haarottuen ja yksi letku menee ruiskupumpun alipainesäätimen kylkeen (mikähän toiminta?).
Tämä salaperäinen musta letku myös tulee tämän anturin kautta.
Mitä nämä kirkkaasta muovista tehdyt "venttiilit" näitten alipaineletkujen välissä oikein ovat, miten kuuluu toimia?
Tässä oli paljon asiaa, auttakaa miestä mäessä!
Alipaineletkun arvoitus ja mikäs anturi tuo on??
Väittäisin että se on se tuuletusletku joka menee sisätiloihin. Omassa niitä on kaksi, niiden ei kuulukaan mennä mihinkään liittimeen kojelaudan sisällä.
Ja tuo anturi johon letkut tulee on todennäköisesti lämpöventtiili joka sulkeutuu kun kone lämpiää ja katkaisee lisäkaasun joka alipaineella antaa pumpulle lisää peruskaasua kylmällä koneella.
Ja tuo anturi johon letkut tulee on todennäköisesti lämpöventtiili joka sulkeutuu kun kone lämpiää ja katkaisee lisäkaasun joka alipaineella antaa pumpulle lisää peruskaasua kylmällä koneella.
Mauri H. kirjoitti:Väittäisin että se on se tuuletusletku joka menee sisätiloihin. Omassa niitä on kaksi, niiden ei kuulukaan mennä mihinkään liittimeen kojelaudan sisällä.
Ja tuo anturi johon letkut tulee on todennäköisesti lämpöventtiili joka sulkeutuu kun kone lämpiää ja katkaisee lisäkaasun joka alipaineella antaa pumpulle lisää peruskaasua kylmällä koneella.

Sinullahan on diiseli?


Hyvät on perät.......
Auti
No huh huh! Luulin että alkaa oikein purkutalkoot, että se letkun paikka löytyisi.
Niin vielä noista kirkkaasta muovista tehdyistä potikoista, noissa alipaineletkujen välissä.
Onko ne takaiskuventtiileitä, vai jotain kuristimia? Kun imeskelee pää punasena, niin kyllähän niistä juuri ja juuri ilma kulkee läpi, samalla lailla molempiin suuntiin, tosin aika nihkeesti.
Niin vielä noista kirkkaasta muovista tehdyistä potikoista, noissa alipaineletkujen välissä.
Onko ne takaiskuventtiileitä, vai jotain kuristimia? Kun imeskelee pää punasena, niin kyllähän niistä juuri ja juuri ilma kulkee läpi, samalla lailla molempiin suuntiin, tosin aika nihkeesti.