Tuossa tuli mieleen, että olikohan itselläni alunperinkin oma 124:n automaatti säädetty pieleen, kun tuntui seuraavan pienen toimenpiteen jälkeen kulkevan mukavammin ja vääntöä tuntui löytyvän enemmän.
Eli säädin sitä vipua sopivasti lyhemmäksi (ehkä noin 1 cm lyhyemmksi) , joka menee sylinterinkannen yli kaasuvaijerilta automaattilaatikolle. Nyt tuntuu, että auto kulkee melkein "pelkällä pintakaasulla" eikä tarvitse maantieajossakaan pumpata poljinta turhan syvälle. Täytyy katsoa onko tuolla mitään vaikutusta kulutukseen. Ottaa selvästi paremmin kierroksia ja vaihtaa pienemmälle huomattavasti ripeämmin kuin ennen. Onkohan tuommoisesta operaatiosta haitta laatikolle/koneelle?
Alla on hieman tökerö kuva tilanteesta, mutta toivottavasti selvittää hieman
