G-Mersu pakuksi?
G-Mersu pakuksi?
Nyt on tullut vaarallinen tauti, joka ei tunnu paranevan. Pitkään olen potenut, mutta oireet vaan pahenevat. Lääkettä on saatava.
Haluan G-Mersun. Vuosimallia 80-85. 300- diesel. Haku jostainpäin Eurooppaa.
Mitenkäs tuon ikäisen maasturin saa rekisteröityä pakettiautoksi vai saako ollenkaan?
Voi juma, että siinä on kyr..käs kakkosauto. Sopii parkkipaikalle ranskisten, spagettien ja sushien väliin todella hyvin.
Haluan G-Mersun. Vuosimallia 80-85. 300- diesel. Haku jostainpäin Eurooppaa.
Mitenkäs tuon ikäisen maasturin saa rekisteröityä pakettiautoksi vai saako ollenkaan?
Voi juma, että siinä on kyr..käs kakkosauto. Sopii parkkipaikalle ranskisten, spagettien ja sushien väliin todella hyvin.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
Noinhan se tosiaan näyttää menevän, kiitänajk1977 kirjoitti:Pakuksi ei saa, mutta 2-paikkaiseksi huoltoautoksi kyllä.
Vaatii työkalulaatikon, 80-kympin lätkän ja vaikka viilapenkin kiinteästi asennettuna.
Ja tietysti ensin takapenkit pysyvästi pois.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
- satakaksnelonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Su 19.03.2006 18:46
Ainakin kuvissa OK näköinen kampe, ja onpa saatu jeesusvarjele hintapyyntiä siihenkin -- ei silti, vaikka olisi rahan väärti. Tosin tuo on vielä alkupään 461-sarjaa eli lievästi sanoen työkoneempi ajaa ja matkustaa kuin 463-sarjalaiset. Myös maininta turbosta arveluttaa, liekkö jälkiasennuspuhallin tai tekniikanvaihto.satakaksnelonen kirjoitti:löytyi suomenmaaltakin hieno yksilö:

EDIT. Selvittäkää joku ny vielä laiskalle kahdella lauseella suomeksi, että miksei saa pakuksi?
Ei silti, ei noilla vanhemmilla G:illa kovin mieluusti yli kahdeksaakymppiä ajakaan, että ainakaan sillä määräytyvällä kattonopeudella ny ei ole juuri merkitystä.
Siitä olen kyllä yhtä mieltä, että tuo olis kyrväkäs vaikka ykkösautonakin, vielä kutosdieseli ja juuri tuollainen pitkä koppa. Nami!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
[quote="Aku P
ja onpa saatu jeesusvarjele hintapyyntiä siihenkin[/quote]
Ei ole mielestäni paha pyynti jos auto ei ole ruosteen raiskaama. Vähänkään asialliset, lyhyetkin vehkeet ovat Saksassa alkaen 5 teur. Siihen nouto ja katsastus kulunkia päälle niin samaan hintaan päädytään. Tosin kokemukseni mukaan huonokin saksalainen on koriltaan parempi kuin hyvä suomalainen tuossa ikäluokassa.
ja onpa saatu jeesusvarjele hintapyyntiä siihenkin[/quote]
Ei ole mielestäni paha pyynti jos auto ei ole ruosteen raiskaama. Vähänkään asialliset, lyhyetkin vehkeet ovat Saksassa alkaen 5 teur. Siihen nouto ja katsastus kulunkia päälle niin samaan hintaan päädytään. Tosin kokemukseni mukaan huonokin saksalainen on koriltaan parempi kuin hyvä suomalainen tuossa ikäluokassa.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
maasturi
Mites on jos tois vaikka G-maasturin tuliaisiks saksasta,jos siitä tekisi suoraan ns.huoltoauton ,tartteisko siitä maksaa ensin suomeen täysivero?
Ja mites toi 80-lätkä ,jos sattuis olemaan ABS ja turvatyyny?
Terveisin Jamppa
Ja mites toi 80-lätkä ,jos sattuis olemaan ABS ja turvatyyny?
Terveisin Jamppa
Maasturi asiaa
Overdrive -foorumilla on puitu näitä veroja...
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=75236
Eli kiteytettynä:
.
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=75236
Eli kiteytettynä:
Eli tuo vero lankeaa vastaavan Suomessa olevan auton markkinahinnan mukaan. Ja vanhemmista ei mitään veroja mene siis maahantuotaessaOverdrive.fi kirjoitti: Tullihallituksen tekemän selvityksen mukaan käytettynä verotettavan maastohenkilöauton veroprosenttina voidaan pitää
·14 %:ia, jos ajoneuvo on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.11.1983 - 31.7.1990 ja
·20 %:ia, jos ajoneuvo on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.8.1990 - 3.5.1993.

1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
maasturi
Terve
Eli selvennän hiukan.
Jos hakisin g-maasturin (tai vastaava)ja katsastaisin sen heti pakettiautoksi(jossa ei takapenkkejä ja on se ruuvipenkki siellä kiinni.
Verotetaaanko se suomessa suoraan pakuksi.
Ajatus olisi ,ehkä vähän tuoreempi kun-93
Terveisin Jamppa
Eli selvennän hiukan.
Jos hakisin g-maasturin (tai vastaava)ja katsastaisin sen heti pakettiautoksi(jossa ei takapenkkejä ja on se ruuvipenkki siellä kiinni.
Verotetaaanko se suomessa suoraan pakuksi.
Ajatus olisi ,ehkä vähän tuoreempi kun-93
Terveisin Jamppa
Re: maasturi
Tajusin itse vasta kun olin vastannut, että mitä ajoit takaa. Tuotas noin, milloinko ne pakettiautot alistettiin henkilöautoveron piiriin, se varmaan määrään tuon "pakuverovuosimallin", tais olla 1991 tai 1992, tällöin ainakin tuo jenkkipiilofarmarien tuonti loppui. Mutta, jos huoltoautoksi meinaat niin silloinhan se ei ole pakettiauto...joka tapauksessa 1993 tai uudempi ei kai mene halvalla verolla pakuksijamppa kirjoitti:Terve
Eli selvennän hiukan.
Jos hakisin g-maasturin (tai vastaava)ja katsastaisin sen heti pakettiautoksi(jossa ei takapenkkejä ja on se ruuvipenkki siellä kiinni.
Verotetaaanko se suomessa suoraan pakuksi.
Ajatus olisi ,ehkä vähän tuoreempi kun-93
Terveisin Jamppa

Mites ne kaiken maailman erikoisautot, lähinnä matkailuautot tms. , ei taida olla niiden veroasteesta apua tähän

Avantgarde, neuvoja kehiin...bongasin sinut tänään keskustassakin, eli ei siis kotikulmilla mikä on yleisempää

1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Kas! Enpä tiennyt, että G:tä on valmistettu kahdella eri koodilla. Miten nuo eroavat toisistaan? Muuttuiko G jonkin faceliftin yhteydessä niin radikaalisti, että jopa itse korin mallitunnus muuttui? Milloin ensimmäiset turbodieselmoottorit tulivat G:hen?Aku P kirjoitti:Ainakin kuvissa OK näköinen kampe, ja onpa saatu jeesusvarjele hintapyyntiä siihenkin -- ei silti, vaikka olisi rahan väärti. Tosin tuo on vielä alkupään 461-sarjaa eli lievästi sanoen työkoneempi ajaa ja matkustaa kuin 463-sarjalaiset. Myös maininta turbosta arveluttaa, liekkö jälkiasennuspuhallin tai tekniikanvaihto.
Hou!m4rcuz kirjoitti:Kas! Enpä tiennyt, että G:tä on valmistettu kahdella eri koodilla. Miten nuo eroavat toisistaan? Muuttuiko G jonkin faceliftin yhteydessä niin radikaalisti, että jopa itse korin mallitunnus muuttui? Milloin ensimmäiset turbodieselmoottorit tulivat G:hen?Aku P kirjoitti:Ainakin kuvissa OK näköinen kampe, ja onpa saatu jeesusvarjele hintapyyntiä siihenkin -- ei silti, vaikka olisi rahan väärti. Tosin tuo on vielä alkupään 461-sarjaa eli lievästi sanoen työkoneempi ajaa ja matkustaa kuin 463-sarjalaiset. Myös maininta turbosta arveluttaa, liekkö jälkiasennuspuhallin tai tekniikanvaihto.
Laiska mies vastaa linkillä:
http://www.g4rce.net/engl/models.html
Eli koodeja itse asiassa on neljää erilaista....
Taivaan kiitos G:n ulkomuoto ei sentään ole muuttunut miksikään.
Noin sivuhuomiona todettakoon, että olemuksessa ja käyttömukavuudessa edistystä on 25 vuoden aikana tapahtunut...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jännää.. Edellämainittu sivusto kertoo:
"1992 the W461 line of products replaced the W460. The new line of products which remained almost technically unchanged, stood out for itself by a clear reduction in the accessory options."
ja...
"In 1989 Mercedes-Benz introduced the new W463-models. They where the result of the fact, that the G had become more and more popular, and their owners where asking for much more Mercedes-typical comfort."
"1992 the W461 line of products replaced the W460. The new line of products which remained almost technically unchanged, stood out for itself by a clear reduction in the accessory options."
ja...
"In 1989 Mercedes-Benz introduced the new W463-models. They where the result of the fact, that the G had become more and more popular, and their owners where asking for much more Mercedes-typical comfort."
Vastaillanpa vanhaan topikkiin. Jokos Janne on saanu Geen hankittua?
Geetä ei saa pakettiautoksi, koska tavaratilan korkeuden tulisi olla vähintään 130 cm. Tämä korkeusvaatimus koskee ilmeisesti niitä autoja, jotka on aikoinaan tullut pienemmällä autoverolla. Voisi olettaa, että henkilöauton verolla höystetyn Geen saisi pakuksi samalla tavalla kuin farmariautonkin.
Huoltoautoksi rekisteröidessä ei täkäläinen katsastusmies vaatinut noitten takapenkkien kiinnikkeiden poistamista ja hyvä niin, koska sattuvat olemaan sen verran tukevia, että toimivat hyvin kuormansidontalenkkeinä.
Sen verran pitää vielä varoittaa, että se "huoltoauto" tuntuu tarkoittavan sitä, että autoa saa olla koko ajan huoltamassa
.
Geetä ei saa pakettiautoksi, koska tavaratilan korkeuden tulisi olla vähintään 130 cm. Tämä korkeusvaatimus koskee ilmeisesti niitä autoja, jotka on aikoinaan tullut pienemmällä autoverolla. Voisi olettaa, että henkilöauton verolla höystetyn Geen saisi pakuksi samalla tavalla kuin farmariautonkin.
Huoltoautoksi rekisteröidessä ei täkäläinen katsastusmies vaatinut noitten takapenkkien kiinnikkeiden poistamista ja hyvä niin, koska sattuvat olemaan sen verran tukevia, että toimivat hyvin kuormansidontalenkkeinä.
Sen verran pitää vielä varoittaa, että se "huoltoauto" tuntuu tarkoittavan sitä, että autoa saa olla koko ajan huoltamassa


Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)