Dodii..
Aamulla sitten päätti kaukosäädin hajota ja mistään ei saa niin vanhaa Defan kaukosäädintä. Voi vattu!
Kyselin jo yhdeltä firmalta että paljon ne ottaisi purkamisesta...~100e tulis maksamaan.
Onnistuuko purkaminen helposti itse ja mitä pitää ottaa huomioon? Muuten homma olisi helppo mutta jännittää vähän tuo ajonestolaite ettei se vain jää päälle!
Olis vähän kiire että pääsee joskus vielä autolla liikenteeseen
Tarviiko sitä sieltä pois purkaa? Ottaa vaan virtajohdot irti. Kytkee varmuudeksi "ajoneston" johdot yhteen. (Defassa "ajonesto" on tehty vain kahdella johdolla. nämä yhteen)
joo ajon esto on tehty usein sillai että on katkastu startin heräte tai joku muu johto joka estää käynnistymisen ja yhdistetty kulkemaan hälyttimen kautta se jossa on "kytkin" joka yhdistää sen johdon kun hälytin otetaan pois päältä...helppo sanua ku ton homman on teheny tai asentanu sen hälyn..toivottavasti tajusit. nii ja sitä hälyä ei muuten tartte purkaa jos ei meinaa uutta laitella.
Mika.T kirjoitti:Tarviiko sitä sieltä pois purkaa? Ottaa vaan virtajohdot irti. Kytkee varmuudeksi "ajoneston" johdot yhteen. (Defassa "ajonesto" on tehty vain kahdella johdolla. nämä yhteen)
MIstähän nuo ajoneston piuhat pitää kytkeä yhteen? sireeniltä vai sieltä hälyn "keskukselta"? vai kenties jostain muualta. Tutkimalla kyllä varmaan selviäisi mutta jos teiltä tulee apua niin säästyy hiukan aikaa
Kannattaisikohan nämä hälytinkeskustelut käydä yksityisviestein... ainakin jos hyvin yksityiskohtaisiin osien sijainteihin ym. mennään?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Rassaaja kirjoitti:Hajosiko se kauko varmasti ihan lopullisesti? Eli millä tavalla?
Onko hälyttimen pin-koodi tallessa?
Se on ihan tsökö...oli arvattavissakin että se hajoo kun sen kuoret on joskus liimattu kii ja se nappikin on ihan viturallaan Toinenkin kauko siihen on mutta se on rikki kokonaan kun koira söi sitä
Timo L. kirjoitti:Kannattaisikohan nämä hälytinkeskustelut käydä yksityisviestein... ainakin jos hyvin yksityiskohtaisiin osien sijainteihin ym. mennään?
Ei kai. Silloin kun yritin myydä omaani, jossa varashälytin on, niin tämä ostajakandidaatti totesi vuorenvarmasti, että mitä sillä tekee ku ei näitä kuitenkaan kukaan varasta tai halua.
Timo L. kirjoitti:Kannattaisikohan nämä hälytinkeskustelut käydä yksityisviestein... ainakin jos hyvin yksityiskohtaisiin osien sijainteihin ym. mennään?
Olen kyllä samaa mieltä tästä asiasta.. Kohta rupee mersut lähteen pihasta..
Mitäs väliä tällä on? Hälytin huutaa toimiessaan jokatapauksessa ennen kuin sen osiin päästään käsiksi.
Järkeä saa käyttää...
Ompahan neuvona tuleville hälytin murheille.
Ammattimaiset autovarkaat tietävät kyllä miten hälyt ohitetaan.
Kunhan ei kerro omasta autostaan rekisterikilven kanssa, miten mikäkin on kytketty, saa aika rauhassa foorumilla vaihtaa ajatuksia niistä.
Erään nimeltä mainitsemattoman 2005-mallin auton hälyttimen käytöstä poistoon meni 10 sekuntia. Toki siinä sitten erillinen ajonesto on.