
Tasonsäädöstä
Tasonsäädöstä
Tervehdys Mersuilijat! Olen aloitteleva samanlainen ja kiikarissa on 230te -88.Kysyisinkin Teiltä enemmän tietävät ,perän tasonsäädöstä,että kuinka voin testata säädön toimivuuden?.Ajan auton lauantaina pukille että pääsen silmäilemään alustan.Voiko alhaalta silmämääräisesti todeta ko.järjestelmän kunnon? Käsittääkseni osat systeemiin ovat "suolaisissa" hinnoissa,joten auttakaa tietäväiset,kiitos. 

- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tasonsäädöstä
Saitkin jo hyvän vinkin. Katso myös konetilassa olevaa hydrauliöljysäiliötä. Edestäpäin katsottuna oikealla puolella varsin kookas kapistus. Eli onko siellä öljyä, onko suttuinen päältä (ollut esim. liian täysi). Kun saat auton pukeille, niin kts. että hydrauliikan ympäristö (takajousituksen yhteydessä) on kuiva. Ei saa olla öljyn kostuttama.Sepikate kirjoitti:Tervehdys Mersuilijat! Olen aloitteleva samanlainen ja kiikarissa on 230te -88.Kysyisinkin Teiltä enemmän tietävät ,perän tasonsäädöstä,että kuinka voin testata säädön toimivuuden?.Ajan auton lauantaina pukille että pääsen silmäilemään alustan.Voiko alhaalta silmämääräisesti todeta ko.järjestelmän kunnon? Käsittääkseni osat systeemiin ovat "suolaisissa" hinnoissa,joten auttakaa tietäväiset,kiitos.
Tuon MB:.n hydrauliikan parissa touhunnut asentaja tuumasi, että merkkiliike kyllä tarjoaa korjaukseksi koko järjestelmää, mutta järjestelmää on mahdollista korjata myös erillisillä osilla.
Olisiko ollut myös niin, että öljysäiliön pinnan tulisi auton käydessä ¨elää¨ hieman, josta voisi todeta öljyn liikkumisen systeemissä?
Omassani -86 laitteessa se säiliö on edestä katsottuna vas.puolella, pesusäilön vieressä.
Omassani -86 laitteessa se säiliö on edestä katsottuna vas.puolella, pesusäilön vieressä.
W209 240CLK -04
S204 220CDI -11
Exät MB:t:
S204 180CDI -12
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
S204 220CDI -11
Exät MB:t:
S204 180CDI -12
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Re: Tasonsäädöstä
Parhaiten sen voi todeta irroittamalla yhdystanko (ns. koiranluu) tasonsäädön venttiilistä, laitaa kone käymään ja nostaa venttiilin vipua ylöspäin, jos perä noisee, toimii systeemi.Sepikate kirjoitti:Tervehdys Mersuilijat! Olen aloitteleva samanlainen ja kiikarissa on 230te -88.Kysyisinkin Teiltä enemmän tietävät ,perän tasonsäädöstä,että kuinka voin testata säädön toimivuuden?.Ajan auton lauantaina pukille että pääsen silmäilemään alustan.Voiko alhaalta silmämääräisesti todeta ko.järjestelmän kunnon? Käsittääkseni osat systeemiin ovat "suolaisissa" hinnoissa,joten auttakaa tietäväiset,kiitos.
Perän vakiokorkeutta voi säätää pidentämällä tai lyhentämällä sitä yhdystankoa, pidentämällä perän korkeus laskee ja lyhentämällä nousee.
Re: Tasonsäädöstä
Uniball-tanko? ...tana nyt menee perheauton alusta asfalttia vasten!Mauri H. kirjoitti:Parhaiten sen voi todeta irroittamalla yhdystanko (ns. koiranluu) tasonsäädön venttiilistä, laitaa kone käymään ja nostaa venttiilin vipua ylöspäin, jos perä noisee, toimii systeemi.Sepikate kirjoitti:Tervehdys Mersuilijat! Olen aloitteleva samanlainen ja kiikarissa on 230te -88.Kysyisinkin Teiltä enemmän tietävät ,perän tasonsäädöstä,että kuinka voin testata säädön toimivuuden?.Ajan auton lauantaina pukille että pääsen silmäilemään alustan.Voiko alhaalta silmämääräisesti todeta ko.järjestelmän kunnon? Käsittääkseni osat systeemiin ovat "suolaisissa" hinnoissa,joten auttakaa tietäväiset,kiitos.
Perän vakiokorkeutta voi säätää pidentämällä tai lyhentämällä sitä yhdystankoa, pidentämällä perän korkeus laskee ja lyhentämällä nousee.

W201 ajo-ominaisuuksien puute
Vertaan W201 / 124: Kokemukseni W124 :stä 15 vuotta:
Tarkka kulmasäädöistä ja kronkeli renkaista .
Nivelet oltava tiukat ja laakerivälyksetkin kohdallaan,
Apusimpukkaankin tulee klappia, korjausarja n. 20 e , helppo asentaa , mutta katso miten puslat oli alunperin , ettei mene väärään järjestykseen.
Jos ohjausvaihdetta kiristetään liikaa se tahmoo keskiasennon kahtapuolen
ja tunne on kuin joku ulkopuolinen voima ohjaisi autoa.
Myös ohjauksen iskunvaimentajalla on osansa , kunto helppo todeta ..jos märkä niin sökö.
Yksi asia mitä ei ole ollut puheena on korin asento.
Jousien yläpään kumeja on 4 eri paksuutta.
Kokemukseni mukaan auton on oltvava vähän keula alempana, jollion myös sivutuuliherkkyys vähenee ..
Tarkka kulmasäädöistä ja kronkeli renkaista .
Nivelet oltava tiukat ja laakerivälyksetkin kohdallaan,
Apusimpukkaankin tulee klappia, korjausarja n. 20 e , helppo asentaa , mutta katso miten puslat oli alunperin , ettei mene väärään järjestykseen.
Jos ohjausvaihdetta kiristetään liikaa se tahmoo keskiasennon kahtapuolen
ja tunne on kuin joku ulkopuolinen voima ohjaisi autoa.
Myös ohjauksen iskunvaimentajalla on osansa , kunto helppo todeta ..jos märkä niin sökö.
Yksi asia mitä ei ole ollut puheena on korin asento.
Jousien yläpään kumeja on 4 eri paksuutta.
Kokemukseni mukaan auton on oltvava vähän keula alempana, jollion myös sivutuuliherkkyys vähenee ..