Moi kaikille!
Semmoinen kysymys, että kuinka paljon on eroa 300 Bensa Coupe mersun ( vm -92 ) ja 300 DT:n ( vm -89 ) laatikoissa. Kumpainenkin on 722.3 ja jotain, mutta bensan laatikossa on sähkoinen sport / economy valitisin. Saako bensan laatikkoa kuinka hyvin pelaamaan dieselin perässä, jos laittaa dieselin turbiinin.
Ja mihin tulee johtojen toinen pää siitä sport kytkimeltä.
Kiitos kaikille jo etukäteen.
-samuli-
Automaattilaatikoiden erot bensa / Diesel
käsittääkseni yksi/mahdollisesti ainoa ongelma on, että täyskaasukiihdytyksessä vaihtaa isomman vaihteen huomattavasti myöhempään.
joka tulee suureksi ongelmaksi, ellei vetäviä kierroksia ole rajattu ylemmäs, ja luonnollisesti soppaa saatu pumpusta lisää kunnolla, että jaksaa kiertää ylemmäs.
vaihtaa vasta jossain 5000-5500rpm:ssä. joka vakio dieselille on aika paha saavutus, varsinkin kovemmissa nopeuksissa.
joka tulee suureksi ongelmaksi, ellei vetäviä kierroksia ole rajattu ylemmäs, ja luonnollisesti soppaa saatu pumpusta lisää kunnolla, että jaksaa kiertää ylemmäs.
vaihtaa vasta jossain 5000-5500rpm:ssä. joka vakio dieselille on aika paha saavutus, varsinkin kovemmissa nopeuksissa.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Saattaa jopa olla että täyskaasu kiihdytyksessä joutuu hölläämään kaasua että vaihtaa isompaa vaihdetta. Mutta tuon saattaa saada säätämällä ihan kohtuullisesti toimivaksi.
Käsitääkseni siitä sport kytkimeltä menee johto magneettiventtiilille, joka ohjaa alipainetta vaihdelaatikon vaijerissa olevalle alipainesäätimelle. Eli kun venttiili on auki niin alipaine vetää vaijeria hieman tiukemmalle
vaihtokohta nousee korkeammalle.
Käsitääkseni siitä sport kytkimeltä menee johto magneettiventtiilille, joka ohjaa alipainetta vaihdelaatikon vaijerissa olevalle alipainesäätimelle. Eli kun venttiili on auki niin alipaine vetää vaijeria hieman tiukemmalle
