dieselvero

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Torkkeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa

dieselvero

Viesti Kirjoittaja Torkkeli »

Miten käy rästiverojen kanssa jos auto ei ole ollut käytössä. Voinko viedä kilvet pois ja veroja ei tartte maksaa muuten kuin ottaessa auton uudelleen käyttöön. Itellä on yksi projekti ja se askarruttaa sen laiton mielekkyys. Nämä uut vero jutut mulle vähän epäselvät
XUX63
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Rästiverot seuraa ja ainoastaan siltä ajalta veroja ei tule kun autosta on kilvet viety konttorille - seisontavakuutus ei siis riitä.
Torkkeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Torkkeli »

Tään tiedän mutta onko verot ajoneuvokohtaiset vai jos vien jälkeenpän kilvet pois niin tuleko mulle verosta perintä
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

Jos nyt olen ihan oikein ymmärtänyt, niin et pääse kilvistä eroon ennen kuin verorästit on hoidettu.
Tuolta löytynee lisää tietoa: www.ake.fi
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Leka »

RH kirjoitti:Jos nyt olen ihan oikein ymmärtänyt, niin et pääse kilvistä eroon ennen kuin verorästit on hoidettu.
Tuolta löytynee lisää tietoa: www.ake.fi
Mulla oli d-vero muutaman viikon osalta suorittamatta, kun vein kilvet. Sanoivat että summan voi maksaa sitten, kun rekisteröi auton taas uudelleen.
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja PK »

Kasvaakos maksamattoman veron korko miten? Jos vaikka ostan nyt auton projektiksi jossa edellisen omistajan maksamatonta veroa esim. 100€. Kuinka paljon se on vuoden tai kahden vuoden päästä? (oletettu projektin valmistumisajankohta)
Terho P
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Terho P »

en tiedä kasvaako se korkoa. mutta 5 vuoden päästä "rikos" vanhentuu ja verot nollaantuu :roll: en tiedä asian paikkaansa pitävyyttä mutta muistaakseni luin semmosta täältä joskus . kannattanee varmistaa asia.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Malm
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Malm »

Terho P kirjoitti:en tiedä kasvaako se korkoa. mutta 5 vuoden päästä "rikos" vanhentuu ja verot nollaantuu :roll: en tiedä asian paikkaansa pitävyyttä mutta muistaakseni luin semmosta täältä joskus . kannattanee varmistaa asia.
Jeps, viiden vuoden päästä tosiaan verot vanhentuu, itse akelta joskus kysyisin asiaa ja tälläinen vastaus tuli. :D

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja kekka »

Mites nykyään kun verot on henkilökohtaisia. Jos et maksa menee ulosottoon ja sitä rataa luottotietoihin merkintä...tunnetusti verottaja haluaa omansa.Tietysti autollakaan ei voi ajella tai katsastaa kun on veroja rästissä. :twisted: .
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
kuitsi
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

kekka kirjoitti:Mites nykyään kun verot on henkilökohtaisia. Jos et maksa menee ulosottoon ja sitä rataa luottotietoihin merkintä...tunnetusti verottaja haluaa omansa.Tietysti autollakaan ei voi ajella tai katsastaa kun on veroja rästissä. :twisted: .
Henkilökohtaisia kyllä, mutta ainoa vero jonka voi autoon liityen joutua maksamaan ja joka ei estä auton katsastusta ja käyttöä on LÖPÖn käytöstä tuleva vero, vai kutsutaankohan sitä edes veroksi vai mikä polttoainemaksu lienee. Se on täysin henkilökohtainen, ei autokohtainen
Vastaa Viestiin