Kokemuksia 230E
Kokemuksia 230E
Moro
Kertoisitteko kokemuksia 230E vm-n.92-93 farkku automaatista!
Auto tulisi enempi emännän käyttöön mutta tulis sillä itsekkin joskus ajeltua.
Onko toi laiska tolla koneella vai riittäääkö koneen koko???
Mulla oli joskus itsellä 250d farkku automaatti eli auto on noin muuten tuttu
Kokeilin haku toimintoa muttei oikein löytynyt mitään mielenkiintoista
Kiitos etukäteen
Kertoisitteko kokemuksia 230E vm-n.92-93 farkku automaatista!
Auto tulisi enempi emännän käyttöön mutta tulis sillä itsekkin joskus ajeltua.
Onko toi laiska tolla koneella vai riittäääkö koneen koko???
Mulla oli joskus itsellä 250d farkku automaatti eli auto on noin muuten tuttu
Kokeilin haku toimintoa muttei oikein löytynyt mitään mielenkiintoista
Kiitos etukäteen
Se on vähän suhteellista että mikä on laiska ja mikä ei. Meillä on perheessä 230 TE -90 ja sen noin 130hv:lla auto liikkuu aivan tarpeeksi. Vielä ei ole tullut tilannetta eteen jossa auto tuntuisi laiskalta. Tosin taitaapa meilläkin vaimo enimmäkseen mersulla ajella ja lapset ovat jo hyvin sisäistäneet käsitteet "äitin auto" ja "isin röttelö (Ford Fiesta 1.1 -vm 86)"
Eikös 92- vuosimallista eteenpäin tuo ole jo 16 venttiili tekniikalla?
Eikös 92- vuosimallista eteenpäin tuo ole jo 16 venttiili tekniikalla?
230TE -90
Itselläni on 230 TE 5-v manuaalilla ja ainakin 1,6 Escortin jälkeen se tuntuu suht' rivakalta. Automaagiakin kokeilin lyhyesti ja ei se ainakaan kovin paljon tehoa tuntunut syövän. Kierroksia satasen vauhdissa oli toki enemmän kuin omassani, koska automaatin nelonen on suora ja manun viitonen ylivaihde. Mikään hirveä vääntökone M102 ei ole ja paras meno alkaa vasta jostain neljän tonnin jälkeen.
Tyypillisiä M102:n vikoja:
-Pakosarja halkeilee
-Vanhemmissa nokka-akseli kuluu -> voi joutua vaihtamaan
-Kannentiiviste voi vuotaa ööliä
Listaa varmaan voi jatkaa...
t.
Risto
Tyypillisiä M102:n vikoja:
-Pakosarja halkeilee
-Vanhemmissa nokka-akseli kuluu -> voi joutua vaihtamaan
-Kannentiiviste voi vuotaa ööliä
Listaa varmaan voi jatkaa...

t.
Risto
E500 – 211.070
hetkinen seis..
Onko tämä kuinka yleistä? Itsellä on kuulunut kohtuullisen kova kalina juuri tyhjäkäynnillä ja se kuuluu nimenomaan koneen keskeltä tai alhaalta, ei kannesta. Mikä mäntiä vaivaa äänen muodostuessa, kuluneet vai? Onko siihen muuta lääkettä kuin mäntien vaihto?timo230e kirjoitti:Männän helmat saattaa kalkattaa tyhjäkäynnillä. Ei haittaa mitään mutta ikävän kuullosta.
Ääni on kuin hakkaisi lohkon kylkeä pienellä teräsvasaralla!
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Enpä ole ennen mokomaa kuullut. Nokka-akselihan noissa voi naputella, ja tämä on ihan tunnettu tyyppivika. Tosin ainakaan omassa 260 tkm ajetussa ei napsuta.timo230e kirjoitti:Männän helmat saattaa kalkattaa tyhjäkäynnillä. Ei haittaa mitään mutta ikävän kuullosta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Moottoriin on suunniteltu lyhyet männänhelmat, joista se klopina saattaa kuulua. Asiasta oli juttua jossakin taannoisessa Tähdellisissä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niin ja tämmöisissä matalakitkakoneissa (ensimmäisiä tietokoneella suunniteltuja sylinteriryhmiä) kuten M102 tuo ominaisuus on aika yleistä noin 400.000 ajokilometrin kohdalla... kun alkaa mahdollisesti pientä väljyyttä esiintyä. Hyvien öljyjen käyttö saattaa ehkäistä tätä vaivaa. Voitaneen laskea kuitenkin tyyppiviaksi.
Toivottavasti Vesalla ei 230 E:ssä ole laakerit huonossa jamassa, saattahan tuo ääni toki tullakin juuri männistä. Äänihän voi olla vähän niinkuin nostajien naputus, mutta voimakkaampi. Ja luonnollisesti eri paikasta.
Toivottavasti Vesalla ei 230 E:ssä ole laakerit huonossa jamassa, saattahan tuo ääni toki tullakin juuri männistä. Äänihän voi olla vähän niinkuin nostajien naputus, mutta voimakkaampi. Ja luonnollisesti eri paikasta.
Minullahan oli myös puolisen vuotta 230E,automaatilla.Ei mikään tehokas,muttei mikään ihan laiskakaan...Bensa maistui aika reilustikin,oikeastaan vei vähintäänkin yhtäpaljon kuin tuo nykyinen 300TE manuaalilaatikolla.Jos minä saisin valita niin ostaisin ennemmin 300:sen,onhan tuo kutonen kuitenkin aina kutonen 
