Kokemuksia 230E

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Rauno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Pe 14.11.2003 19:17
Paikkakunta: SIIVIKKALA

Kokemuksia 230E

Viesti Kirjoittaja Rauno »

Moro
Kertoisitteko kokemuksia 230E vm-n.92-93 farkku automaatista!
Auto tulisi enempi emännän käyttöön mutta tulis sillä itsekkin joskus ajeltua.
Onko toi laiska tolla koneella vai riittäääkö koneen koko???
Mulla oli joskus itsellä 250d farkku automaatti eli auto on noin muuten tuttu
Kokeilin haku toimintoa muttei oikein löytynyt mitään mielenkiintoista
Kiitos etukäteen
janmun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 14.02.2006 22:28
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja janmun »

Se on vähän suhteellista että mikä on laiska ja mikä ei. Meillä on perheessä 230 TE -90 ja sen noin 130hv:lla auto liikkuu aivan tarpeeksi. Vielä ei ole tullut tilannetta eteen jossa auto tuntuisi laiskalta. Tosin taitaapa meilläkin vaimo enimmäkseen mersulla ajella ja lapset ovat jo hyvin sisäistäneet käsitteet "äitin auto" ja "isin röttelö (Ford Fiesta 1.1 -vm 86)"

Eikös 92- vuosimallista eteenpäin tuo ole jo 16 venttiili tekniikalla?
230TE -90
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

9/1992 eteenpäin malli korvattiin 220 TE:llä, jossa M111-neliventtiilinelonen ja 150 hv.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Jees kyllä 230:lläkin(M102) ehtii hyvin, mutta kyllä tuo uudempi M111 220:nen on kaikilta ominaisuuksiiltaan, myös siis teholtaan, kehittyneempi motti. Toki siinä on ne omat "pikku" tyyppiongelmat.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
sokkim
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 21.05.2005 13:37

Viesti Kirjoittaja sokkim »

Vaihdon tuossa tammikuussa 260E manuaalin vuosimallia 1989
vuosimallin 1991 230E automaattiin. Oletin että tuo neloskone olisi ihan nuhapumppu, mutta eipä tuo ero nyt niin merkitävä olekaan...
MB E230 W124 -91
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Itselläni on 230 TE 5-v manuaalilla ja ainakin 1,6 Escortin jälkeen se tuntuu suht' rivakalta. Automaagiakin kokeilin lyhyesti ja ei se ainakaan kovin paljon tehoa tuntunut syövän. Kierroksia satasen vauhdissa oli toki enemmän kuin omassani, koska automaatin nelonen on suora ja manun viitonen ylivaihde. Mikään hirveä vääntökone M102 ei ole ja paras meno alkaa vasta jostain neljän tonnin jälkeen.

Tyypillisiä M102:n vikoja:
-Pakosarja halkeilee
-Vanhemmissa nokka-akseli kuluu -> voi joutua vaihtamaan
-Kannentiiviste voi vuotaa ööliä

Listaa varmaan voi jatkaa... :D

t.
Risto
E500 – 211.070
Rauno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Pe 14.11.2003 19:17
Paikkakunta: SIIVIKKALA

Viesti Kirjoittaja Rauno »

Kiitos vastauksista.
On yksi 230TE vm-92 automaatti ja ilmastointi ym... jo kiikarissa
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Männän helmat saattaa kalkattaa tyhjäkäynnillä. Ei haittaa mitään mutta ikävän kuullosta.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 829
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

hetkinen seis..

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

timo230e kirjoitti:Männän helmat saattaa kalkattaa tyhjäkäynnillä. Ei haittaa mitään mutta ikävän kuullosta.
Onko tämä kuinka yleistä? Itsellä on kuulunut kohtuullisen kova kalina juuri tyhjäkäynnillä ja se kuuluu nimenomaan koneen keskeltä tai alhaalta, ei kannesta. Mikä mäntiä vaivaa äänen muodostuessa, kuluneet vai? Onko siihen muuta lääkettä kuin mäntien vaihto?

Ääni on kuin hakkaisi lohkon kylkeä pienellä teräsvasaralla!
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

timo230e kirjoitti:Männän helmat saattaa kalkattaa tyhjäkäynnillä. Ei haittaa mitään mutta ikävän kuullosta.
Enpä ole ennen mokomaa kuullut. Nokka-akselihan noissa voi naputella, ja tämä on ihan tunnettu tyyppivika. Tosin ainakaan omassa 260 tkm ajetussa ei napsuta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Moottoriin on suunniteltu lyhyet männänhelmat, joista se klopina saattaa kuulua. Asiasta oli juttua jossakin taannoisessa Tähdellisissä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Niin ja tämmöisissä matalakitkakoneissa (ensimmäisiä tietokoneella suunniteltuja sylinteriryhmiä) kuten M102 tuo ominaisuus on aika yleistä noin 400.000 ajokilometrin kohdalla... kun alkaa mahdollisesti pientä väljyyttä esiintyä. Hyvien öljyjen käyttö saattaa ehkäistä tätä vaivaa. Voitaneen laskea kuitenkin tyyppiviaksi.

Toivottavasti Vesalla ei 230 E:ssä ole laakerit huonossa jamassa, saattahan tuo ääni toki tullakin juuri männistä. Äänihän voi olla vähän niinkuin nostajien naputus, mutta voimakkaampi. Ja luonnollisesti eri paikasta.
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Rollelta joskus kysyin, väitti melkein joka toisesta koneesta kuuluvan kolkutusta mutta ei kuulemma kone hajoa siihen.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minullahan oli myös puolisen vuotta 230E,automaatilla.Ei mikään tehokas,muttei mikään ihan laiskakaan...Bensa maistui aika reilustikin,oikeastaan vei vähintäänkin yhtäpaljon kuin tuo nykyinen 300TE manuaalilaatikolla.Jos minä saisin valita niin ostaisin ennemmin 300:sen,onhan tuo kutonen kuitenkin aina kutonen 8)
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Niin minäkin ottaisin jos nyt ostaisin
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Rauno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: Pe 14.11.2003 19:17
Paikkakunta: SIIVIKKALA

Viesti Kirjoittaja Rauno »

Ostin sittenkin hienon 300Te 24 Valven hyvillä varusteilla.
Onneksi se 230Te mitä olin suunnitellut oli huono enkä sitä sitten ostanut.
Koska toi kone tuntuu aikas mukavalta tohon koppaan.
Antaa se vaan vanhaksi autoksi ittumaisen kyydin :D :D
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Uskoisin että se antaa hyvän kyydin 8)
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No niin,onhan tuo vähän eri kuin 230 :D Ei ala nyt sitten jälkeenpäinkään harmittamaan vajaa kone...
Vastaa Viestiin