3,2 bensakoneen pakokaasuarvot päin p:tä.
joo, aamulla pajalle mittarin kanssa ruuvailemaan sitä. Toivottavasti nyt saadaan se iskuun. Tulpat sinne vaihdoin ja ilmanputsarin. Ja öljyt.
Eikö venttiilien kantamisen kuule koneen äänestä? Eikö se tarkoita sitä että venttiilien välys on liian suuri? Onko ne säädettävissä?
Öljyä tuo lykkää kanssa siitä ketjukopan tiivisteestä. Muualta ei.
Muutenkin kone käy siististi. Ja ei kuulemma ainakaan öljyä pölläyttele kovassakaan kiihdytyksessä. Omasta mielestä käy siisteimmin kuin muut mitä olen käynyt katsomassa ja kokeilemassa. (4kpl ja oma uusi on tietysti paras)
Huono vähän kun Rollen tähtihuolto on lomalla enkä itse tiedä muutakaan paikkaa minne viedä niin täytyy ihan tuohon lähimpään automestaan viedä.
Eikö venttiilien kantamisen kuule koneen äänestä? Eikö se tarkoita sitä että venttiilien välys on liian suuri? Onko ne säädettävissä?
Öljyä tuo lykkää kanssa siitä ketjukopan tiivisteestä. Muualta ei.
Muutenkin kone käy siististi. Ja ei kuulemma ainakaan öljyä pölläyttele kovassakaan kiihdytyksessä. Omasta mielestä käy siisteimmin kuin muut mitä olen käynyt katsomassa ja kokeilemassa. (4kpl ja oma uusi on tietysti paras)
Huono vähän kun Rollen tähtihuolto on lomalla enkä itse tiedä muutakaan paikkaa minne viedä niin täytyy ihan tuohon lähimpään automestaan viedä.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Vena välykset ei ole säädettävissä (hydrauliset) ja kantavia venoja on tosi paha kuulla käynnissä ollessa.vinski kirjoitti:joo, aamulla pajalle mittarin kanssa ruuvailemaan sitä. Toivottavasti nyt saadaan se iskuun. Tulpat sinne vaihdoin ja ilmanputsarin. Ja öljyt.
Eikö venttiilien kantamisen kuule koneen äänestä? Eikö se tarkoita sitä että venttiilien välys on liian suuri? Onko ne säädettävissä?
Öljyä tuo lykkää kanssa siitä ketjukopan tiivisteestä. Muualta ei.
Muutenkin kone käy siististi. Ja ei kuulemma ainakaan öljyä pölläyttele kovassakaan kiihdytyksessä. Omasta mielestä käy siisteimmin kuin muut mitä olen käynyt katsomassa ja kokeilemassa. (4kpl ja oma uusi on tietysti paras)
Huono vähän kun Rollen tähtihuolto on lomalla enkä itse tiedä muutakaan paikkaa minne viedä niin täytyy ihan tuohon lähimpään automestaan viedä.
Kun vena välys on suuri niin silloin sen kuulee kyllä käynnistä raklattavana äänenä. Ja sillon ne venttiilit ei kanna.
Ootko kattonut että se öljy ei tule kuitenkaan sieltä kannen ja lohkon välistä?
Se vuotaa siitä ketjunkiristäjän kohdalta (vänkärin puoli).
Näkee paremmin kun katot taskulampulla.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Nyt on mittarissa 205000km:äävinski kirjoitti:Ei siitä oikein saanut mitään tolkkua, siitä kopasta ainakin on tullut.
Oliko sulla tulpat karstaiset?
Paisarissakaan ei näkynyt öljyä.
Minkä verran sun vehkeellä on ajettu?
No sehän vaikuttaa sitten ihan hyvälle jos ei vuoda vielä.
Tahtoo olla tyyppivika.
Ei mulla tulpat mitenkään erikoiset ole ollut. Ihan normaalin kahvin ruskeet niinkun niitten pitääkin.
Joo, auto on nyt pajalla. Ite ihmettelin pari tuntia vieressä. Ei ollut minun säätämisestä kiinni ne päästöt. Ei saatu tippumaan vaikka kuinka ruuvasi. Löydettiin yksi halkinainen letku mikä vuoti, tyhjäkäyntimoottorilta imusarjaa menevä. Se keskimmäinen. Sen korjaaminen ei kumminkaan muuttanut niitä arvoja. Veholta tuolle letkulle toimitusaika noin 1 viikko.
Ja hetken räpelöitiin ja yritettiin säätää niitä seoksia niin kuului pieni tussahdus ja auto sammui. Hukkui bensaan. 2 tulpat tapettiin. Eikä millään käymään.
Jokin muu letku kaiketi sieltä ruiskusyteemi alta petti. Kaveri jäi purkamaan sitä ruiskusysteemiä pois.
Mikähän siinä on...
Ja hetken räpelöitiin ja yritettiin säätää niitä seoksia niin kuului pieni tussahdus ja auto sammui. Hukkui bensaan. 2 tulpat tapettiin. Eikä millään käymään.
Jokin muu letku kaiketi sieltä ruiskusyteemi alta petti. Kaveri jäi purkamaan sitä ruiskusysteemiä pois.
Mikähän siinä on...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kun niitä seoksia säätelette niin elkää painako kovin kovaa sitä säätöruuvia.vinski kirjoitti:Joo, auto on nyt pajalla. Ite ihmettelin pari tuntia vieressä. Ei ollut minun säätämisestä kiinni ne päästöt. Ei saatu tippumaan vaikka kuinka ruuvasi. Löydettiin yksi halkinainen letku mikä vuoti, tyhjäkäyntimoottorilta imusarjaa menevä. Se keskimmäinen. Sen korjaaminen ei kumminkaan muuttanut niitä arvoja. Veholta tuolle letkulle toimitusaika noin 1 viikko.
Ja hetken räpelöitiin ja yritettiin säätää niitä seoksia niin kuului pieni tussahdus ja auto sammui. Hukkui bensaan. 2 tulpat tapettiin. Eikä millään käymään.
Jokin muu letku kaiketi sieltä ruiskusyteemi alta petti. Kaveri jäi purkamaan sitä ruiskusysteemiä pois.
Mikähän siinä on...
Silleen ihan nätisti omalla painollaan se kuuskolo siihen ja säätämään.
Muuten se saa liikaa bensaa kun avaimella painaa vahingossa liikaa.
Ja kun säädätte jonkun verran niin sit avain pois ja katotte onko vaikutusta kaasuihin.
Tahtoo vaikuttaa se kuuskolon painokin seoksiin (kuuleman mukaan).
hmm... Siis joo, siis auto ei käy vieläkään. Siihen vaihdettiin pyörijä ja virranjakajan kansi.
Eli siis kuinka tuo säätö tapahtuu? Eli tällä hetkellä tilanne on se että auto ei käynnisty. Vaihdettu 2 tulpat. Eikä silti. Voiko ne tulpat mennä rikki bensakylvystä?
Asentaja purki siitä sen koko ruisku mokkulan irti ja putsasi sen kaasuläpän ympäristön karstasta. Siellä ei mitään letkua irti eikä muutakaan näkyvää vikaa.
Kuuluuko sen imuilman "kellon" tippua noin 10mm alaspäin kun konetta aletaan startata? Ilman kaasua.
Onko siihen seoruuviin jotain perusasetusta? Autodatasta ei löytynyt ja se väitti muutenkin että HC päästö ei ole säädettävissä.
Mikä anturi voisi aiheuttaa yhtäkkisen pimenemisen?
Onko pakoputkessa jotain suoja anturia Lambdalle ja Katille? Ajattelin vaan että jos se estäisi nyt sen käynnistymisen? Siis raa an bensan esto.
Eli siis kuinka tuo säätö tapahtuu? Eli tällä hetkellä tilanne on se että auto ei käynnisty. Vaihdettu 2 tulpat. Eikä silti. Voiko ne tulpat mennä rikki bensakylvystä?
Asentaja purki siitä sen koko ruisku mokkulan irti ja putsasi sen kaasuläpän ympäristön karstasta. Siellä ei mitään letkua irti eikä muutakaan näkyvää vikaa.
Kuuluuko sen imuilman "kellon" tippua noin 10mm alaspäin kun konetta aletaan startata? Ilman kaasua.
Onko siihen seoruuviin jotain perusasetusta? Autodatasta ei löytynyt ja se väitti muutenkin että HC päästö ei ole säädettävissä.
Mikä anturi voisi aiheuttaa yhtäkkisen pimenemisen?
Onko pakoputkessa jotain suoja anturia Lambdalle ja Katille? Ajattelin vaan että jos se estäisi nyt sen käynnistymisen? Siis raa an bensan esto.
Viimeksi muokannut I550, Ti 21.03.2006 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
vinski kirjoitti:hmm... Siis joo, siis auto ei käy vieläkään. Siihen vaihdettiin pyörijä ja virranjakajan kansi.
Eli siis kuinka tuo säätö tapahtuu? Eli tällä hetkellä tilanne on se että auto ei käynnisty. Vaihdettu 2 tulpat. Eikä silti. Voiko ne tulpat mennä rikki bensakylvystä?
Asentaja purki siitä sen koko ruisku mokkulan irti ja putsasi sen kaasuläpän ympäristön karstasta. Siellä ei mitään letkua irti eikä muutakaan näkyvää vikaa.
Kuuluuko sen imuilman "kellon" tippua noin 10mm alaspäin kun konetta aletaan startata? Ilman kaasua.
Onko siihen seoruuviin jotain perusasetusta? Autodatasta ei löytynyt ja se väitti muutenkin että HC päästö ei ole säädettävissä.
Mikä anturi voisi aiheuttaa yhtäkkisen pimenemisen?
Onko pakoputkessa jotain suoja anturia Lambdalle ja Katille? Ajattelin vaan että jos se estäisi nyt sen käynnistymisen? Siis raa an bensan esto.
Ei ole putkessa eikä katissa mitään suojaa mikä estäisi sen käynnistymisen.
Ja HC arvot on säädettävissä jos seoksiakin pystyy säätämään.

Jos se nyt on tukehtunut bensaan niin tulpat irti ja paineilmalla varovasti kuivattelemaan pyttyjä ja tulppia.
Ei tulpien bensaa pitäis säikkyä.
Jos sitä seosruuvia ootte menny hakkaamaan tai kovaa painamaan niin sitten voi olla että se ruisku ei pelaa.
Se imuilmanläppä on todella herkkä ja jos sitä käynnissä ollessakin painaa esim. 1-3mm alaspäin niin varmana kone sammuu.
Sitä en ole tutkinu että liikkuuko imuilmanläppä startatessaa noin paljoo.
Jonkun verran se liikkuu mutta 10mm?
Voi ollakin että se liikkuu sen verran.
Sillen seosruuville on tehdasasetus minkä ne siellä tehtaalla laittaa mutta kun sitä käy vuosien mittaan pyörittelemässä joka kylän jannu niin se siitä.
On siihen varmaan joku ns. "sääntö" paljonko seosruuvia pitää pyörittää auki kun se on täysin kiinni?

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Happianturi ja lambda-anturi on sama asia. Ja se sijaitsee pakoputkessa aika lähellä pakosarjaa.Gate kirjoitti:Tyhmä kysymys mutta siis "happi anturin"?miikka kirjoitti:Noniin arvot on taas kohdallaan, kun vaihdoin Boschin anturin. En suosittele tarvikeosia, kun ei kestänyt Motonetin osa vuottakaan.
Sen tehtävä on haistella jäännös happea pakokaasuista ja sen mukaan yrittää säätää seosta.
Jep, kun lambda ei toimi käy moottori liian rikkaalla, palamatonta kamaa tupruttaa pakoputkesta ja samalla likaantuu katalysaattorin lamellit. Kestää taas jonkin aikaa että ne puhdistuvat ja katalysaattori toimii kunnolla. Polttoaineen kulutus on aivan huomattavasti suurempi, kun happitunnistin ei toimi, Mun tapauksessa pääsee 150-200km pitemmälle tankillisella nyt kun moottori toimii taas oikein.
S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"