W124 automaatin kummallisuudet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JKL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 04.08.2005 13:12
Paikkakunta: Hyvinkää

W124 automaatin kummallisuudet

Viesti Kirjoittaja JKL »

Kertokaahan viisaat, missä vika, kun välillä hiljaisesta vauhdista pintakaasulla kiihdytettäessä tuntuu kuin laatikossa ei olisi pykälää päällä ollenkaan. Kun sitten pitää vain kaasun asennossaa niin jossain vaiheessa reilun 2000RPm jälkeen oikein rytkäisee vaihteen päälle ja sitten mennään normaalilla tavalla :?:

Ei tee tätä aina, eikä paikaltaa lähdettäessä, mutta kun hidastaa ja yrität siitä uudelleen edetä, laatikko oikkuilee kuvaillulla tavalla :shock: .
MB 300CE 24V
MB ML320
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Ootko kattonut öljytason?
Avatar
JKL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 04.08.2005 13:12
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JKL »

Alle tuhannen kilsaa sitten vaihdettu kaikki suodattimineen. Laatikko on pari viikkoa sitten kokonaisena irrotettu kampuran stefan vaihdon tieltä. Voisikohan tässä olla syytä asiaan, vaikkakin homma teki kokenut asentaja ja kaikki letkut ja vaijerit laitettiin paikalleen huolellisesti samoin kuin olivatkin.
MB 300CE 24V
MB ML320
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1607
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Olisiko se vaijeri kuitenkin hieman löysällä? Kokeile vetää sitä hieman kireämmälle.

Meneekö bensakoneissa laatikon alipaineletku suoraan imusarjaan vai onko välissä joku säädin? Jos siinä on joku säädin niin sitä testailemalla voisi tulla jotain muutosta.
Avatar
JKL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 04.08.2005 13:12
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JKL »

Täytyy huomenna kurkata tuo vaijerin kireys. Epäilne sitä tässä itsekin.
MB 300CE 24V
MB ML320
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

nostaisin kyll älaatikon paineita.. mites muuten vaihdot menee?
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...veikkaan paine vuotoa ... :D
Avatar
JKL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 04.08.2005 13:12
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JKL »

Vaijeria kiristelty ja löystetty, mutta toimii aina vaan aika kummallisesti. Tänään tarkastettiin kaikki letkut ja liitokset, ei vuotoja. Laatikko ei vaihda pienemmällekään kun satunnaisesti vaikka yrittäisi ja silloinkin pitkällä viiveellä. Mielestäni myöskään KD ei toimi! Kaasuvivustossa on myös toinen säätöruuvi, mihin se vaikuttaa?

Laatikko toimi aivan moitteetta ennen tuota irtioloa, joten mikä h..vetti tässä nyt prakaa :evil: . Voiko laatikosta jotain rikkoontua takaisin asennettaessa :?:

Mistähän löytyis Hyvinkäätä lähin asiantuntija tsekkaamaan ja säätämään laatikkoa. :?:
MB 300CE 24V
MB ML320
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

JKL kirjoitti:
Laatikko toimi aivan moitteetta ennen tuota irtioloa, joten mikä h..vetti tässä nyt prakaa :evil: . Voiko laatikosta jotain rikkoontua takaisin asennettaessa :?:
Ei taida säätelyt auttaa.Jos turbiini ei ole ollut kunnolla paikallaan kun laatikko on asennettu paikalleen niin öljypumppu on voinut saada "kipeetä".Oireetkin vähän viittais siihen. Aika yleinen moka, kokeneillekin asentajille jos eivät ole paljon automaattien kanssa touhunneet.
Yhden pumpun kun rikkoo niin sen jälkeen yleensä muistaa....

JariN
Avatar
JKL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 04.08.2005 13:12
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JKL »

Noniin, säädöt takaisin alkuperäisissä, siis niissä joissa se aiemmin toimi. Tilanne on se että vaihtaa suoraan 3:lta 5:lle. Alaspäin vaihdot toimii, kun ollaan pienillä vaihteilla kickdownilla. 5:lta ei vaihda alas, ei edes kickdownilla.

Vaihtaa selvästi 3:lta suoraan vitoselle. :evil:
Mikä siis vikana kun nelonen puuttuu :?:

Jollain jenkkisaitilla oli tähän löydetty lääkkeet maadoiuspiuhojen kunnolla kiinnittämisellä, mutta missä tässä 722.5 laatikossa on maadoituspiuha :?:
MB 300CE 24V
MB ML320
rocketman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 19.11.2005 21:57
Paikkakunta: zadi

Viesti Kirjoittaja rocketman »

Zori...harvoin, hyvin harvoin käy niin onnellisesti että öljyjä, suodattimia tai maakaapeleita vaihtamalla automaattiongelmat poistuisivat. kytkinmäntä rikki, tai männän tiiviste särki tahi kuten sanottua öljynpaineongelma pumpusta, modulaattorista tms. Ota yhteyttä, jos haluat mersuforum-henkisen tarjouksen korjauksesta. www.nobull.fi
Vastaa Viestiin