ASD STRESSI
ASD STRESSI
No niin nyt vaihdoin jarrukatkaisian ja valo palaa edelleen... voisko joku kertoa kuuluuko penkin takapenin alla olevaan mang.venttiilin pistokkeeseen tulla täys jännite auton käydessä? ja sit nollat ku painaa jarrua? minulla tulee nollat mutta täys jännite on hukassa.. mystinen juttu. onko tälle olemassa mitään pikku relettä? muutakin kuin se iso akun vieressä.
MB 124 230e vm:88 miesten AUTO
Re: ASD STRESSI
Ainakin jossain versiossa (-91) homma menee näin. Ylijännitesuojalta (rele, jossa on sulake/sulakkeita päällä) virta menee jarrukatkaisijalle, sieltä venttiilille ja lopuksi boksille. Eli boksi maadoittaa venttiilin toisen pään, jolloin solenoidi vetää. Jos sinulla on kaksi- tai useampisulakkeinen ylijännitesuoja, ovatko kaikki sulakkeet ehjiä. Solenoidille ja itse boksille taitaa virta mennä eri sulakkeiden kautta. Tuleeko kahdelle katkaisijan navalle jännite, kun virta on päällä (punainen/sininen, musta/punainen/violetti)?Korpi kirjoitti:No niin nyt vaihdoin jarrukatkaisian ja valo palaa edelleen... voisko joku kertoa kuuluuko penkin takapenin alla olevaan mang.venttiilin pistokkeeseen tulla täys jännite auton käydessä? ja sit nollat ku painaa jarrua? minulla tulee nollat mutta täys jännite on hukassa.. mystinen juttu. onko tälle olemassa mitään pikku relettä? muutakin kuin se iso akun vieressä.
Jonkinlainen kytkis löytyy täältä (75 MB).
t.
Risto
E500 – 211.070
ASD STRESSI 2
JOKU aika sit tuskailin sen asd kanssa. vika koodi vilkutti kasia ja kaikki on käyty läpi. sit kokeilin kaverilta sitä punaista relettä jossa on kaksi kympin sulaketta päässä. niin vika korjautui asd valo sammu. sit tilasin käytetyn uuden releen niin sillä ei valo sammukkaan. PITIKÖ SE VIKA JOTENKIN NOLLATA VAI ONKO TUO RELE SIT KANS RIKKI.
MB 124 230e vm:88 miesten AUTO
ensin pitää lukea vikakoodi ja heti perään koittaa nollata....siiis peräkkäin muuten ei välttämätä nollaa...AM kirjoitti:Vika pitää nollata.Tosin tuon releen irroittamisen pitäsi se nollata,aina ei kuitenkaan niin tee.Testipistokkeesta 1 ja 5 napa yhteen johdolla yli 20sekunnin ajaksi ja johan nollaantuu.
Itse tein ja säästin