ASD STRESSI

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Korpi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

ASD STRESSI

Viesti Kirjoittaja Korpi »

No niin nyt vaihdoin jarrukatkaisian ja valo palaa edelleen... voisko joku kertoa kuuluuko penkin takapenin alla olevaan mang.venttiilin pistokkeeseen tulla täys jännite auton käydessä? ja sit nollat ku painaa jarrua? minulla tulee nollat mutta täys jännite on hukassa.. mystinen juttu. onko tälle olemassa mitään pikku relettä? muutakin kuin se iso akun vieressä.
MB 124 230e vm:88 miesten AUTO
Roisto
Mersumies
Mersumies

Re: ASD STRESSI

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Korpi kirjoitti:No niin nyt vaihdoin jarrukatkaisian ja valo palaa edelleen... voisko joku kertoa kuuluuko penkin takapenin alla olevaan mang.venttiilin pistokkeeseen tulla täys jännite auton käydessä? ja sit nollat ku painaa jarrua? minulla tulee nollat mutta täys jännite on hukassa.. mystinen juttu. onko tälle olemassa mitään pikku relettä? muutakin kuin se iso akun vieressä.
Ainakin jossain versiossa (-91) homma menee näin. Ylijännitesuojalta (rele, jossa on sulake/sulakkeita päällä) virta menee jarrukatkaisijalle, sieltä venttiilille ja lopuksi boksille. Eli boksi maadoittaa venttiilin toisen pään, jolloin solenoidi vetää. Jos sinulla on kaksi- tai useampisulakkeinen ylijännitesuoja, ovatko kaikki sulakkeet ehjiä. Solenoidille ja itse boksille taitaa virta mennä eri sulakkeiden kautta. Tuleeko kahdelle katkaisijan navalle jännite, kun virta on päällä (punainen/sininen, musta/punainen/violetti)?

Jonkinlainen kytkis löytyy täältä (75 MB).

t.
Risto
E500 – 211.070
Korpi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

ASD STRESSI 2

Viesti Kirjoittaja Korpi »

JOKU aika sit tuskailin sen asd kanssa. vika koodi vilkutti kasia ja kaikki on käyty läpi. sit kokeilin kaverilta sitä punaista relettä jossa on kaksi kympin sulaketta päässä. niin vika korjautui asd valo sammu. sit tilasin käytetyn uuden releen niin sillä ei valo sammukkaan. PITIKÖ SE VIKA JOTENKIN NOLLATA VAI ONKO TUO RELE SIT KANS RIKKI.
MB 124 230e vm:88 miesten AUTO
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Vika pitää nollata.Tosin tuon releen irroittamisen pitäsi se nollata,aina ei kuitenkaan niin tee.Testipistokkeesta 1 ja 5 napa yhteen johdolla yli 20sekunnin ajaksi ja johan nollaantuu.
petska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petska »

AM kirjoitti:Vika pitää nollata.Tosin tuon releen irroittamisen pitäsi se nollata,aina ei kuitenkaan niin tee.Testipistokkeesta 1 ja 5 napa yhteen johdolla yli 20sekunnin ajaksi ja johan nollaantuu.
ensin pitää lukea vikakoodi ja heti perään koittaa nollata....siiis peräkkäin muuten ei välttämätä nollaa...
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin