W202 250D harkinnassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
AJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W202 250D harkinnassa

Viesti Kirjoittaja AJ »

Alkaa olemaan tuo nykyinen kulkine vähän heikossa kunnossa koriltaan ja kun työmatkaakin kertyy noin 170 km päivässä, niin dieselin hankinta olisi edessä. W202 korinen kiinnostaisi ja niistä erityisesti 250D, turbolla tai ilman. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota ehdokkaita tutkiessa ja käyttökokemuksia olisi mukava kuulla?
Toyota Hilux Doublecab -08
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
esprit911
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kiinnostaa myös

Viesti Kirjoittaja esprit911 »

Tervehdys!

Mielenkiinnolla seurailisin samoin mersumiesten kommentteja, kun itselläni on moinen kulkupeli alla. Itse tiedustelin parilta autoalan pitkän linjan mieheltä näitä samoja asioita. Toiselta ennen ostoa ja toisen puheilla olin kaupanteon jälkeen. Sain aika rohkaisevia kommentteja. Aika näyttää, pitävätkö ne sitten paikkansa. Kori ja ovet C-mallissa eivät kuulemma ole ihan yhtä alttiita ruostumiselle kuin rinnakkaismalleissa. Takaluukun lukon ympärystän ja ovien alareunat sain ohjeeksi tarkistaa, mutta ei niissä sanansijaa ollut, vaikka kulkupeli on jo yli 12-vuotta liikenteessä ollutkin. Toinen alanmies kurkkasi konehuoneeseen ja tokaisi: "Jaa, tässä on tää viisreikänen mylly Boschin pumpulla. Jos huollot tekee tinkimättä, niin tällä ajaa maailman tappiin".
Eihän tämä vapaasti hengittävä reilu 80-heppanen mikään raketti ole, mutta yli sadan kilometrin päivittäisessä matka-ajossa käypänen peli. Kilometrejä olen ajanut vasta kolmisenkymmentätuhatta, jonka aikana keskikulutus on ollut 6,8 litraa satasella. Mersuforumilta varmaan olet haeskellutkin hakusanoilla W202:een, C250:een liittyviä murheita. On tietenkin osattava tulkita asioita ja suhtauduttava varauksella ns.tietomiehiinkin. Vielä on sekin pointti, että kukapa tänne kovin mielellään on tulossa omaansa moittimaan. Asiat olisi joskus osattava lukea rivien välistäkin. Selvästi hakoteillä ollaan silloin, kun TEKNIIKKA palstalla puhutaan sinitarra asennuksista.
Huuhaat jätän omaan arvoonsa. Tekninen asia oikeilta ihmisiltä huomioidaan.
jmj
Sisäänajossa
Sisäänajossa

250D

Viesti Kirjoittaja jmj »

Ainakin tuossa mun 250D C-koppaisessa tietääkseni on rapiat 80 kW koneteho eli lienee n.114entivanahasta kaakkia. Auto on koneeltaan idioottivarma kuulemma. Takaluukun lukon ympärys noissa alkaa kukkimaan, vaikka auto muuten olisikin ehyt. Tuo minun mersuni on jo *vaihtotähti* eli menee liikkeeseen heti kun saavat minulle uuden enempi ajoihini soveltuvan joskus touko-kesäkuussa(ts. enempi maavaraa uudessa). Joku saa tuosta minun mersustani (Esprit) todella hyvän ja säännöllisesti huolletun kulkupelin kohtuukilometreillä ( nyt n.250 tkm). Hinnasta minkä liike autolle laittaa, ei minulla ole harmainta aavistusta.
esprit911
Sisäänajossa
Sisäänajossa

No onhan niitä hepoja

Viesti Kirjoittaja esprit911 »

Tervehdys!

Annoin väärää informaatiota. Tosiaankin ne 83 yksikköä on kilowatteja. Tuppaa aina kansanomaisesti heposet olla päällimmäisenä. Yllätyin vähän Espritin takaiskarien hinnan tultua ajankohtaiseksi, pyysivät melkein 500 ekua kappaleelta hydraulisista vaimentimista. Tämän asianhan ei välttämättä tarvitse olla sidoksissa voimanlähteeseen ja sen tilavuuteen. Toivon samaa, mitä jmj tarkoitti kuvailemallaan idiootti- sanalla moottorista.
Huuhaat jätän omaan arvoonsa. Tekninen asia oikeilta ihmisiltä huomioidaan.
h
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Kiinnostaa myös

Viesti Kirjoittaja h »

esprit911 kirjoitti:Tervehdys!

KLIPLKLIP Kori ja ovet C-mallissa eivät kuulemma ole ihan yhtä alttiita ruostumiselle kuin rinnakkaismalleissa. Takaluukun lukon ympärystän ja ovien alareunat sain ohjeeksi tarkistaa, mutta ei niissä sanansijaa ollut, vaikka kulkupeli on jo yli 12-vuotta liikenteessä ollutkin. KLIPKLIP
Ovet kannattaa käydä läpi tiivisteiden alta huolella ja ympäriinsä. Tunkinreikiä kannattanee myös vilkaista. Ja jos on oikein höveli myyjä niin ovilista on kiinni yhdellä ruuvilla...

Etupää natisee (tai sitten ei). Alapallojen jne. vaihdolla natina yleensä loppuu. Ei ihan hirveän kallista, kunhan ei mene Veholle. (Hakusana: w202, natina, alapallot...)

Mittaristosta voi kysyä melkein suoraan, mikä mittareista jumittaa. Oven lukot on hyvä testata myös avaimella (siis jos autossa on kaukolukitus) Vanhemmiten tuppaavat vaatimaan pientä laittoa. Nämä ovat kuitenkin pieniä asioita ja itse korjattavissa. (Ohjeet löytyvät haulla.)

Koneesta en osaa sanoa mitään, kun en siitä mitään ymmärrä. (Ymmärtämistä varten täällä päin on Ruuskanen ja Rolle )

Eli oman kokemukseni mukaan w202 on huollettuna perusluotettava peli. Ja ulkonäkökin ihan passeli.

/harri
"Pieni harmaa"
W202 -94 Sport
Vastaa Viestiin