Tervehdys,
tekniikka (dieselauton osalta) ei ole vahvimpia lajeja joten kysymys voi herättää hilpeyttä.
Vm-97 vito 108D, ajettu 311 tkm, sammuu mielestäni tosi rumasti rynkähtämällä, ei siis lainkaan pehmeästi. Tuntuu kuin polttoaineen saanti tavallaan loppuisi kesken, kertaheitolla. Muita ongelmia toiminnassa ei ole, tyhjäkäynti on ehkä hiukan matalalla tosin tällä hetkellä.
Onkos tuollainen nyt niin kovin normaalia vai murehdinko suotta?
Vito sammuu "rumasti"
Eihän se Diesel muuten sammu kuin syötön katkaisulla. Vielä rumemmin sammuisi jos vedellä sammuttaisi.
Erään sukulaiseni vanhassa pakettimersussa löi vaihdekeppi kipeästi keskipaikalla istuvan polveen sammutettaessa. Pari kertaa kyydissä olleena osasi jo vähän siirtää koipiaan tieltä pois.
Erään sukulaiseni vanhassa pakettimersussa löi vaihdekeppi kipeästi keskipaikalla istuvan polveen sammutettaessa. Pari kertaa kyydissä olleena osasi jo vähän siirtää koipiaan tieltä pois.
Suomalainen häviää aina!
Joo, toi vedellä sammuttaminenkin on kokeiltu. Palokunnalla kesti kuusi minuuttia saapua paikalle sen jälkeen kun soitin ja ensimmäiset liekit oli havaittu. Ajossa alkoi transit käryämään ja voin kertoa, että odottavan aika oli pitkä. Ja rumaa jälkeä tuli kun vedellä sammutti. Tosin tää on nyt jo hiukan eri juttu. 
Ja vielä kun kone on pitkittäin, niin koko koppa heilahtaa. Luulisi, että poikittaiskoneen tärähtely ottaisi kovemmin koneen kiinnikkeisiin ym. kun kori ei lähde mukaan liikkeeseen "helposti", kuten pitkittäiskoneessa.JuMu S kirjoitti:
Erään sukulaiseni vanhassa pakettimersussa löi vaihdekeppi kipeästi keskipaikalla istuvan polveen sammutettaessa. Pari kertaa kyydissä olleena osasi jo vähän siirtää koipiaan tieltä pois.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97





