Mb w110 projekti
Mb w110 projekti
Hommasin Mb 190 D-65:sen,korimalli w110, ilman konetta ja kauppaan sisälty paljon ruostetta, etulattioita ei ole lainkaan ja takalatttiat melkein yhtä pahat, ulkohelmat menee uusiksi,niistä ei ole jäljellä kuin ruoste pöly, eli töitä on paljon mutta mersumiehenä siitä vielä auto tulee, siihen pitäs asentaa 280 6-pyttynen mylly korimallista w116 ja jos se ei passaa niin pistetään 230 w110 korisen 6 sylinterinen mylly. auto on muuten kompletti mutta pientä puutetta on mutta onneksi kaverillani ruotsissa on 50-70 luvun mersuja noin 40 kpl, 30 kpl purettuna,eli osista ei tule varmaan mitään puutetta koska niitä löytyy, jopa 200 neliön talli jossa on noin 50% uusia osia näihin vanhoihin helmiin pitää ottaa huomenna kuva tosta uudesta projektista niin saatte nähä mikä helmi tämä mersuni on.
onko kukaan muu tehny koskaan tollasesta ruoste helmestä autoa vai onko projektit tyssäny heti hitsaus vaiheessa ?
Kyllä mersu miehen tiellä pitää !
onko kukaan muu tehny koskaan tollasesta ruoste helmestä autoa vai onko projektit tyssäny heti hitsaus vaiheessa ?
Kyllä mersu miehen tiellä pitää !
Osien myyntipalsta on aivan toisaalla,kun oldtimer osastolla.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Ei onnaa toi tvinkämin laitto tuohon knappisilmään. Daazi sen joskus valaisi että kaasariversio m110:kin on 156heppa, joka on yli 20% suuree, mitä 2.3litran w110:n aikaisessa kuutoses oli...
111:een taas saisi laittaa vaikka minkälaisen hirviö moottorin, mutta se ei kuulemma käy vertailukohteeksi 110:lle.s-a-i-r-a-s-t-a. Mullon toi oma rotjake tuos tellingillä nytte, vois kokeilla jos huomenna sais kuvamateriaalia esille. tuolis pari paikkaa esille.
Sitten. MInua ei ainakaan haittaisi yhtään, jos täälä kaupataan vanhoihin autoihin osia. Onko sisusta osaa.. Hakusessa olis koko sisusta.
Sitten. MInua ei ainakaan haittaisi yhtään, jos täälä kaupataan vanhoihin autoihin osia. Onko sisusta osaa.. Hakusessa olis koko sisusta.
So long and thanks for all the fish
Noniin, nyt on muutamia kuvia rapsitty auton pohjasta. Ei pahus tullu otettua kuvia ennen tervausta, mutta onneksi noi mun hitsaamat saumat paistaa läpi vaikka risukasan alta. Kuten huomaatte niin ei ole montaa paikkaa minne se velj. keskisiltä ostettu 100€ mikki EI ole kajonnut. Lankaa meni useita kiloja, koska olen huono hitsauksen lisäksi myös palojen leikkuussa. Toi että siellä on pieniäkin paloja saattaa johtua siitä, varsinkin tunkki kohdissa että sielä oli pystyvahvikkeita ja täten niitä ei olisi saanut hitsattua pohjaan kiinni jos siihen olis lintannu vaan päälle palaa. Itse lattiassahan ei ole alkuperäistä kuin 2/3 osaa apparin jalkatilasta. Kuskin laattia ja takalaattiat ovat sitten 2mm kyva-levyä, taka levyihin painoin pilteman rässillä uraa. Ei oo kuvia näistä, mutta lisäksi ainakin mulla oli taka kurakaaren aivan puhki, takaiskarien ylä-jutut oli läpimädät, tankki oli niinkuin kastelukannu(omavalmistetankkikuvassa) ja sitten sieltä a-pilarien juuressa oli mulla ainakin ylläri. Sitten lisäksi tietty ovien alareunat ja takakaaret(paloistakuneisaamistäänenääkorjauspaloja).
Toivottavasti sullon parempi lähtökohta, koska noi mätähitsaukset ei varmaan kovin monen lempipuuhastelua ole.
Näytti toi tektyyli purkis aivan mustalta, mutta se onkin tollasta ruskeaa. Onneksei näy
Kuvat on kirpparin alpuumis
Toivottavasti sullon parempi lähtökohta, koska noi mätähitsaukset ei varmaan kovin monen lempipuuhastelua ole.
Näytti toi tektyyli purkis aivan mustalta, mutta se onkin tollasta ruskeaa. Onneksei näy
Kuvat on kirpparin alpuumis
Terve Taas !
joo,pahalta näytti noi hitsisaumat, lankaa on varmaan menny enemmän kuin laki sallii,itse otin tänäään pari kuvaa tosta helmestäni. sain myös hommattua ton 220 tuplakaasari koneen tohon meseen, nyt pitäs vaan asentaa ja vaihdella vähän osia että saa noi välityksen kohdalleen kun se on rekisteriltään diesel. (Auto on ruotsin rekisterissä ja sen saan kilville ilman mitään muutoksia,ruotsissa on Eu katsastus ja jos korimallia on tehty 6-sylinterisellä niin mitään estettä ei ole,sen voi katsastaa vaikka v8 koneella mutta silloin pitää jarrurummut edestä vaihtaa jarrulevyihin ja vaihtaa w111 tehostaja) katsoppa kuvat. lattias on aikalailla hommia mutta ei ruoste ole koskaan mikään este, sen voi aina korjata kun vain jaksaa värkätä, sain eilen ruotsista hintatietoja lattiapelleistä, niin hinta etu ja takalatttia (yhtenäyinen pelti) olis noin 150€/kpl. 300 euron kauppa ois mutta pitäs vielä saada noin helmapellit jotka maksaa saman verran. no katotaan mitä rompetoreilta löytyy oulusta 18 päivä kesäkuuta.
ootteko muuten käyny paljon kauppaa rompetoreilla vai onko siellä pelkkiä haaveilijoita paikalla ?
pistäkää email osote niin laitan helmestä muutaman kuvan tulemaan.
joo,pahalta näytti noi hitsisaumat, lankaa on varmaan menny enemmän kuin laki sallii,itse otin tänäään pari kuvaa tosta helmestäni. sain myös hommattua ton 220 tuplakaasari koneen tohon meseen, nyt pitäs vaan asentaa ja vaihdella vähän osia että saa noi välityksen kohdalleen kun se on rekisteriltään diesel. (Auto on ruotsin rekisterissä ja sen saan kilville ilman mitään muutoksia,ruotsissa on Eu katsastus ja jos korimallia on tehty 6-sylinterisellä niin mitään estettä ei ole,sen voi katsastaa vaikka v8 koneella mutta silloin pitää jarrurummut edestä vaihtaa jarrulevyihin ja vaihtaa w111 tehostaja) katsoppa kuvat. lattias on aikalailla hommia mutta ei ruoste ole koskaan mikään este, sen voi aina korjata kun vain jaksaa värkätä, sain eilen ruotsista hintatietoja lattiapelleistä, niin hinta etu ja takalatttia (yhtenäyinen pelti) olis noin 150€/kpl. 300 euron kauppa ois mutta pitäs vielä saada noin helmapellit jotka maksaa saman verran. no katotaan mitä rompetoreilta löytyy oulusta 18 päivä kesäkuuta.
ootteko muuten käyny paljon kauppaa rompetoreilla vai onko siellä pelkkiä haaveilijoita paikalla ?
pistäkää email osote niin laitan helmestä muutaman kuvan tulemaan.
- Vaihtotähti
- Mersumies

Moi, mulla itellä on 190 bensa vm 65.
Uskoisin, ettei tuollaisessa kunnossa olevien elvytyksessä paljon
järkeä ole. Nimittäin kun ehjätkin pelit ovat hinnoiltaan muutamissa tonneissa. Ja loppujen lopuksi ns. korjatulla autolla ei juuri ole muuta arvoa kuin
käyttöarvo. Tämän olen vuoden aikana oppinut huomaamaan, kun olen omaani yrittänyt myydä.
Tälläisilla vanhoilla meseillä ja osilla käydään mielestäni kauppaa
kahdella tavalla:
A. ammattiostajat ostavat eivätkä maksaisi juuri mistään mitään
B. ammattimyyjät myyvät ja kiskovat käytetyistä osista huippuhinnat
C. tavikset ihmettelevät ja odottavat seuraavia rompepäiviä
T: Aki
Uskoisin, ettei tuollaisessa kunnossa olevien elvytyksessä paljon
järkeä ole. Nimittäin kun ehjätkin pelit ovat hinnoiltaan muutamissa tonneissa. Ja loppujen lopuksi ns. korjatulla autolla ei juuri ole muuta arvoa kuin
käyttöarvo. Tämän olen vuoden aikana oppinut huomaamaan, kun olen omaani yrittänyt myydä.
Tälläisilla vanhoilla meseillä ja osilla käydään mielestäni kauppaa
kahdella tavalla:
A. ammattiostajat ostavat eivätkä maksaisi juuri mistään mitään
B. ammattimyyjät myyvät ja kiskovat käytetyistä osista huippuhinnat
C. tavikset ihmettelevät ja odottavat seuraavia rompepäiviä
T: Aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...
Itsehän en ole autoa entisöimässä, nimittäin autoon on tulossa 2.3 pensanelonen(m102). Ei oo viälä motti kiinni, mutta saas nähdä kuinka se tykkää sinne reikään upota. Noo jos ei se mee sinne niin se itkee ja menee sinne. Kuten saatattoittekin jo arvata, en tosiaan ole myymässä autoa.
Joo no noista ruotsin käytännöistä en kyllä tiedä mitään, mutta olen ollut siinä uskossa 63 vuoden jälkeisissä mersuissa olisi levyjarrut edessä. Toki kaiken maailman intternet huuhaaseen ei välttämättä ole uskominen.
EDIT:
Joo no noista ruotsin käytännöistä en kyllä tiedä mitään, mutta olen ollut siinä uskossa 63 vuoden jälkeisissä mersuissa olisi levyjarrut edessä. Toki kaiken maailman intternet huuhaaseen ei välttämättä ole uskominen.
EDIT:
Mieluummin roisisti ajoon pelastettuna, kuin paalina.Uskoisin, ettei tuollaisessa kunnossa olevien elvytyksessä paljon
joo, ei noita helmiä paalun kannata pistää, eihän noita enään joka nurkalta löydy, löysin eilen 220S-63 mallin mesen,siinä on ne perus paikat missä ruoste lymyää, eli takalokarin sisä ja ulkokaaret, muuten iha ok,auto ollut liikenteessä viimex vuonna 1975,eli aika helmi on,ajettu alle 100 000km, mutta laittoa on ihan runsaasti, kuten noi ruosteet ja sitten kromit sekä maalaus,sisusta ihan ok paitsi takapenkki jonka aurinko on polttanut ihan hajalle. ihan kuin hiiri olisi käynyt asioilla. mites muuten tähän viestiin saa lisättyä kuvia ? ajattelin ostaa lisää projekteja talvex ettei tarvi löhötä sohvalla koko talvea ja kuunnella naisten kälkätystä! onko teillä sama homma että nainen ei lainkaan tykkää noista projekteista ?