mihin kytketään helpoimmin vesipumpun ja lämmityslaitteen puhaltimen piuhat ? luulisi toimivan mersun omalla sähköpumpulla? moneen automalliin olen löytänyt netistä mallikohtaiset asennusohjeet ,mutta en w210-220d:n. lämmitin on webasto thermo top c/z. maahantuoja ja piirimyyjä ei anna tietoja yksityiselle. ootellaan vinkkejä. kiitos vinkeistä webasto rupesi toimimaan. ppj50
Viimeksi muokannut ppj50, La 15.11.2003 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainakin -98 cdi:ssä puhallimen ohjauksen johto on valmiina kuljettejan oven kynnyslistan alla. Liitimessä on kolme tai neljä johtoa joista kaksi tai kolme jatkaa eteenpäin ja yksi johto on tyhjä. Puhaltimen ohjaus kytketään juuri tähän tyhjään johtoon, mutta kun autossasi on jo taukolämmitin, niin juuri tähän liittimeen on kytketty se taukolämmittimen karva joka käynnistää puhaltimen. Kiertovesipumpun vieressä on liitin (jossa 2 pyöreää liitintä), mersuun tehdyssä sarjassa on liittimet jotka käyvät tämän liittimen väliin ja syöttävät virtaa pumppuun. Oletkos hankkinut juuri mersuun tarkoitetun johtosarjan, vai yleismallin c-kitin, vai rakenteletko koko sarjan itse? Tuossa mersuun tarkoitetussa sarjassahan tulee lämpöanturikin, jota ei c-kitissä käsittääkseni ole. Itse tilasin sarjan kl-varaosasta, maksoi 425€, mutta onpahan ainakin sellainen kello, joka mahtuu siististi sinne omalle paikalleen kannen alle. Siis näin se kytketään cdi:ssä, en sitten tiedä että onko vanhempi malli samanlainen.