Kesärengastestit 2006
Kesärengastestit 2006
Keräsin tähän kesärengastestien tuloksia muilta foorumeilta.
Kiitokset näistä http://www.ultimatevw.com foorumille!
ICRT:n 17" renkaiden testin koeautona oli C-mallin mese joten sille
voi antaa vähän enemmän painoarvoa. TM:n testi on taas kerran nostanut kritiikkiä.
============================================================================
Tuulilasi huhtikuu 2006
Vertailussa T-luokan kesärenkaat, koko 195/65 R 15, koeauto Skoda Octavia
9,0 Bridgestone B250
8,9 Nokian i3
8,8 Continental ContiEcoContact 3
8,6 Michelin Energy
8,5 BF Goodrich profiler2
8,3 Goodyear GT3
8,1 Barum Brillantis
7,9 Marangoni Vanto.
============================================================================
ICRT (International Consumer Research & Testing Ltd), julkaistu mm.: Kuluttaja 2/2006, 185/60R14H, VW Polo
(asteikko 0-5)
3,9 Bridgestone Turanza ER300
3,7 Nokian NRHi
3,6 Firestone Firehawk TZ 200
3,6 Uniroyal rallye 550
3,4 Kumbo KH15
3,4 Dunlop SP Sport 01
3,3 Pirelli P 6
3,2 Goodyear Excellance
3,0 Kleber Dynaxer HP2
3,0 Vredestein Hi-Trac
2,9 BF Goodrich Profiler 2
- - -
ICRT (International Consumer Research & Testing Ltd), julkaistu mm.: Kuluttaja 2/2006, 225/45R17W7Y, M-B C (testissä mukana myös kaksi ko. merkille valmistettua rengasta)
(asteikko 0-5)
4,2 Michelin Pilot Sport PS 2
4,0 Continental EcoContact 3
3,9 BF Goodrich G-Force Profiler
3,9 Bridgestone Potenza RE050A
3,7 Goodyear Eagle F1
3,7 Michelin Pilot Sport MO (M-B-versio)
3,7 Semperit Direction Sport
3,7 Uniroyal Rainsport1
3,4 Dunlop Sport Maxx
3,4 Nokian Z
3,4 Pirelli Pzero Nero
3,3 Hankook K105
3,3 Vredestein Ulltrac
3,1 Bridgestone Potenza RE050 MO (M-B-versio)
3,0 Fulda Carat Exelero
============================================================================
Tekniikan Maailma 5/2006
Audi A4
Nopeusluokka H
Rengaskoko 205/55 R16
Vredestein Hi-Trac ***** 9,1
Goodyear HydraGrip ***** 9,0
Continental ContiPremium Contact 2 ***** 8,8
Pirelli P7 ***** 8,8
Bridgestone Turanza ER3000 **** 8,4
Nokian NRHi **** 8,4
Michelin Energy **** 8,3
Dunlop SP Sport 01 ** 7,5
Barum Bravuris 7,4 **
Hankook Ventus Prime * 6,8
Testin painotukset:
15% ABS-jarrutus
15% Vesiliirto suoralla
10% Vesiliirto kaarteessa
5% Sivuttaispito
5% Käsittelyrata
20% Ajettavuus märällä
20% Ajettavuus kuivalla
5% Melu
5% Mukavuus
============================================================================
Aikaisempien vuosien rengastestejä voitte käydä vilkaisemassa
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=4063
Hakusanat: kesärenkaat, rengastesti, rengastestit
Kiitokset näistä http://www.ultimatevw.com foorumille!
ICRT:n 17" renkaiden testin koeautona oli C-mallin mese joten sille
voi antaa vähän enemmän painoarvoa. TM:n testi on taas kerran nostanut kritiikkiä.
============================================================================
Tuulilasi huhtikuu 2006
Vertailussa T-luokan kesärenkaat, koko 195/65 R 15, koeauto Skoda Octavia
9,0 Bridgestone B250
8,9 Nokian i3
8,8 Continental ContiEcoContact 3
8,6 Michelin Energy
8,5 BF Goodrich profiler2
8,3 Goodyear GT3
8,1 Barum Brillantis
7,9 Marangoni Vanto.
============================================================================
ICRT (International Consumer Research & Testing Ltd), julkaistu mm.: Kuluttaja 2/2006, 185/60R14H, VW Polo
(asteikko 0-5)
3,9 Bridgestone Turanza ER300
3,7 Nokian NRHi
3,6 Firestone Firehawk TZ 200
3,6 Uniroyal rallye 550
3,4 Kumbo KH15
3,4 Dunlop SP Sport 01
3,3 Pirelli P 6
3,2 Goodyear Excellance
3,0 Kleber Dynaxer HP2
3,0 Vredestein Hi-Trac
2,9 BF Goodrich Profiler 2
- - -
ICRT (International Consumer Research & Testing Ltd), julkaistu mm.: Kuluttaja 2/2006, 225/45R17W7Y, M-B C (testissä mukana myös kaksi ko. merkille valmistettua rengasta)
(asteikko 0-5)
4,2 Michelin Pilot Sport PS 2
4,0 Continental EcoContact 3
3,9 BF Goodrich G-Force Profiler
3,9 Bridgestone Potenza RE050A
3,7 Goodyear Eagle F1
3,7 Michelin Pilot Sport MO (M-B-versio)
3,7 Semperit Direction Sport
3,7 Uniroyal Rainsport1
3,4 Dunlop Sport Maxx
3,4 Nokian Z
3,4 Pirelli Pzero Nero
3,3 Hankook K105
3,3 Vredestein Ulltrac
3,1 Bridgestone Potenza RE050 MO (M-B-versio)
3,0 Fulda Carat Exelero
============================================================================
Tekniikan Maailma 5/2006
Audi A4
Nopeusluokka H
Rengaskoko 205/55 R16
Vredestein Hi-Trac ***** 9,1
Goodyear HydraGrip ***** 9,0
Continental ContiPremium Contact 2 ***** 8,8
Pirelli P7 ***** 8,8
Bridgestone Turanza ER3000 **** 8,4
Nokian NRHi **** 8,4
Michelin Energy **** 8,3
Dunlop SP Sport 01 ** 7,5
Barum Bravuris 7,4 **
Hankook Ventus Prime * 6,8
Testin painotukset:
15% ABS-jarrutus
15% Vesiliirto suoralla
10% Vesiliirto kaarteessa
5% Sivuttaispito
5% Käsittelyrata
20% Ajettavuus märällä
20% Ajettavuus kuivalla
5% Melu
5% Mukavuus
============================================================================
Aikaisempien vuosien rengastestejä voitte käydä vilkaisemassa
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=4063
Hakusanat: kesärenkaat, rengastesti, rengastestit
Viimeksi muokannut joltcola, To 13.04.2006 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Hyvä kooste. Tulokset luonnollisesti vaihtelevat testiolosuhteiden, painotusten, käytettävien autojen ja kuskienkin mukaan. Tosin muutamia isohkoja erojakin löytyy, vaikka periaatteessa homma kovin tasaista onkin.
Uutta on se, että ns. huonommatkin merkit alkavat olla lähempänä parhaita renkaita kuin vielä muutama vuosi sitten.
Olisiko niin, että valinnalla ja testituloksella ei enää kauheasti ole väliä? Varsikin keskiluokassa erot ovat marginaalisia, eikä renkaan kaikkia viimeisiä ominaisuuksia jouduta ehkä koskaan "ottamaan käyttöön".
Toisaalta kun huippurengas ostetaan vanhaan autoon, niin alustan kuluneisuus tasaa äkkiä parempien renkaiden hyvyyden keskinkertaiselle tasolle. Huono rengas taas ei ainakaan parane elähtäneessä alustassa.
Muuttujia tavallista arkikäyttäjää ajatellen on viittä vaille pirusti - valinta vaikeutuu entisestään.
Uutta on se, että ns. huonommatkin merkit alkavat olla lähempänä parhaita renkaita kuin vielä muutama vuosi sitten.
Olisiko niin, että valinnalla ja testituloksella ei enää kauheasti ole väliä? Varsikin keskiluokassa erot ovat marginaalisia, eikä renkaan kaikkia viimeisiä ominaisuuksia jouduta ehkä koskaan "ottamaan käyttöön".
Toisaalta kun huippurengas ostetaan vanhaan autoon, niin alustan kuluneisuus tasaa äkkiä parempien renkaiden hyvyyden keskinkertaiselle tasolle. Huono rengas taas ei ainakaan parane elähtäneessä alustassa.
Muuttujia tavallista arkikäyttäjää ajatellen on viittä vaille pirusti - valinta vaikeutuu entisestään.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
en nyt muista kumpaa mieltä oli. mutta sano ettei suostu pistään niitä vanteille. että poliisitkin vois muka sakottaaAM kirjoitti:Eikö muka renkaiden kantavuus riitä..vai oliko sitä mieltä etteivät vaan sovellu painavaan autoon.
No,enpä olisi minäkään tuon kokoisia renkaita laittanut...oikeampi profiili 55 tai 60?Väykyt tuntevat kertokoon...

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
225 leveet tossa oli ennen kesäkumeina... 225 / 55 ja nyt olis pistetty 215 45, mutta ei sitten käynyMiika H. kirjoitti:Jos sakotushommiksi menisi, niin on varmaan kyse kantavuusluokista. Eemelin vakiorengaskoko on mielestäni 215/55R16 (vai oliko se 205/55R16). 205/60R15 käynee myös.
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Ne jos laittaa, niin ei todennäköisesti ainakaan kovin huonot voi olla.peehoo7 kirjoitti:Osuuspankin sivuilla näky olevan kanssa useampia rengastestejä koottu vertailtavaksi. Se pisti silmään, että Continentaalit on pärjänny hyvin kaikissa testeissä.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC