190E "löllyy"ja keinuu
190E "löllyy"ja keinuu
Aloitanpa alusta,eli:
Ensin meni etuiskari.Vaihdettiin käytetyt tilalle ja tuli parempi kuin koskaan.
Kohta meni etujousi poikki.Se korvattiin myös (käytetyllä.)
Sitten vaihdatin Bilsteinin takaiskarit(tällä kertaa uudet) ja ihan hyvä tuli,joskin pieni pettymys oli että ei ihan niin paljon jämäkkyyttä lisännyt kuin olin toivonut.Taitaa niillä jousilla olla suurempi merkitys tuossa jämäkkyydessä,tai ainakin yhtä paljon.
Siinä yhteydessä ilmeni että toinen takajousi poikki.
Eipä sen vaihdolla kiirusta,ennenkuin alkoi perä(?)tuntumaan omituisen
löysältä ja löllöltä.
Sitten laitettiin taas käytetty jousi tilalle,mutta viimeistään seuraavana päivänä huomasin että ihan yhtä huonolta tuntuu.
Siinä alkoi kauhea aprikointi:onko takajouset jotenkin "eri paria",eikö uudet iskarit pelitäkkään jne.?
Luonnollisesti noi osat oli ekana mielessä kun niitä on juuri vaihdeltu.
Kurkin auton alle ja voitonriemuisesti totesin että vaihdetun takajousen korokekumi oli asettunut päin persettä.Hieno homma,tämän korjaus ei paljon maksa!
Pettymys seurasi,kun Mersukorjaamon ammattimies olikin sitä mieltä,että vika ei siinä olisikaan.Kunhan perä ei ole mitenkään tippunut niin kyllä se jousi siellä asiansa ajaa.Aluksi oli vaikea uskoa,mutta uskottava kai on.
Eli vika muualla.
Ajo on tasaisella asfaltilla ihan ok,kulkee suoraan.Mutta jotain on kyllä pahasti pielessä kun muutoin keinahtelee ja tuntuu ihan kuin iskarit tai ehkä paremminkin jouset ois loppu.
Olisko sitten jokin tukitanko pielessä..voiko vaikuttaa noin paljon?
Noita tankoja ja pusliahan mersussa riittää,joten en odota mitään diagnoosia,kunhan kyselen onko kenelläkään ollut samantyyppistä vaivaa.
Mielestäni ongelma olisi peräpäässä,mutta kuka tietää?Ja tosiaan keinuminen ja jämäkkyyden poissaolo ovat kai ne adjektiivit millä tuota parhaiten kuvais.
Ensin meni etuiskari.Vaihdettiin käytetyt tilalle ja tuli parempi kuin koskaan.
Kohta meni etujousi poikki.Se korvattiin myös (käytetyllä.)
Sitten vaihdatin Bilsteinin takaiskarit(tällä kertaa uudet) ja ihan hyvä tuli,joskin pieni pettymys oli että ei ihan niin paljon jämäkkyyttä lisännyt kuin olin toivonut.Taitaa niillä jousilla olla suurempi merkitys tuossa jämäkkyydessä,tai ainakin yhtä paljon.
Siinä yhteydessä ilmeni että toinen takajousi poikki.
Eipä sen vaihdolla kiirusta,ennenkuin alkoi perä(?)tuntumaan omituisen
löysältä ja löllöltä.
Sitten laitettiin taas käytetty jousi tilalle,mutta viimeistään seuraavana päivänä huomasin että ihan yhtä huonolta tuntuu.
Siinä alkoi kauhea aprikointi:onko takajouset jotenkin "eri paria",eikö uudet iskarit pelitäkkään jne.?
Luonnollisesti noi osat oli ekana mielessä kun niitä on juuri vaihdeltu.
Kurkin auton alle ja voitonriemuisesti totesin että vaihdetun takajousen korokekumi oli asettunut päin persettä.Hieno homma,tämän korjaus ei paljon maksa!
Pettymys seurasi,kun Mersukorjaamon ammattimies olikin sitä mieltä,että vika ei siinä olisikaan.Kunhan perä ei ole mitenkään tippunut niin kyllä se jousi siellä asiansa ajaa.Aluksi oli vaikea uskoa,mutta uskottava kai on.
Eli vika muualla.
Ajo on tasaisella asfaltilla ihan ok,kulkee suoraan.Mutta jotain on kyllä pahasti pielessä kun muutoin keinahtelee ja tuntuu ihan kuin iskarit tai ehkä paremminkin jouset ois loppu.
Olisko sitten jokin tukitanko pielessä..voiko vaikuttaa noin paljon?
Noita tankoja ja pusliahan mersussa riittää,joten en odota mitään diagnoosia,kunhan kyselen onko kenelläkään ollut samantyyppistä vaivaa.
Mielestäni ongelma olisi peräpäässä,mutta kuka tietää?Ja tosiaan keinuminen ja jämäkkyyden poissaolo ovat kai ne adjektiivit millä tuota parhaiten kuvais.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
elkee tykätkö pahhaa, ei taida olla uudet jouset kuitenkaan niin kalliita että niissä säästämään kannattaisi ruveta, itse säästin 460 volvossa juuri jousissa ja tulos näkyi juuri vastaavana käytöksenä.
henk. koht. suosittelen kevyttä max.30 millistä madallus jousta, laadukasta sellaista, niistä on topicceja täällä, koska sulla on ilmeisen laadukkaat iskarit kuitenkin, mersun maavaralla tuollainen madallus ei normi käyttöä vaaranna, tai jos ei madallusta niin laatu kamaa kuitenkin jolloin voisi olettaa että jouset olisi tasalaatuisia.
henk. koht. suosittelen kevyttä max.30 millistä madallus jousta, laadukasta sellaista, niistä on topicceja täällä, koska sulla on ilmeisen laadukkaat iskarit kuitenkin, mersun maavaralla tuollainen madallus ei normi käyttöä vaaranna, tai jos ei madallusta niin laatu kamaa kuitenkin jolloin voisi olettaa että jouset olisi tasalaatuisia.
Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
Ihan totta.Joskus säästö osoittautuu kalliiksi.Sattui olemaan (puoli)tuttu mersumies,joka sai nopeasti alle korvaavaa kamaa.
Tosin en ole ollenkaan enää varma että vika jousissa.
En näin jälkikäteen huolisi käytettyä alle,mutta on niin paljon rahanmenoa ollut muutenkin viimeaikoina,että..
Mutta informoin kyllä sitten,jos ja kun vika selviää.Aika korjaamolle on vasta vapun tienoilla.
Siitä huolimatta otan kiitollisena vastaan muiden kokemuksia,vaikka näin yleisluonteinen vika onkin kyseessä.
Tosin en ole ollenkaan enää varma että vika jousissa.
En näin jälkikäteen huolisi käytettyä alle,mutta on niin paljon rahanmenoa ollut muutenkin viimeaikoina,että..
Mutta informoin kyllä sitten,jos ja kun vika selviää.Aika korjaamolle on vasta vapun tienoilla.
Siitä huolimatta otan kiitollisena vastaan muiden kokemuksia,vaikka näin yleisluonteinen vika onkin kyseessä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Älkäähän nyt.
Huomasin,että ruikutin aikanaan samaa vaivaa parissa kolmessakin topikissa,kun oli niin kova huoli ja hätä,heh.Yhden jutun päätin asianmukaisesti kertomalla,mikä oli vikana,mutta pari muuta unohtui.
Mutta antakaa nyt tunnustusta,että korjasin asian edes näin viiveellä.
Tämä tietysti niitä varten,jotka hakutoiminnolla löytävät nämä viestit.
Veikkaanpa,että aika monella olisi päivitettävää.
Huomasin,että ruikutin aikanaan samaa vaivaa parissa kolmessakin topikissa,kun oli niin kova huoli ja hätä,heh.Yhden jutun päätin asianmukaisesti kertomalla,mikä oli vikana,mutta pari muuta unohtui.
Mutta antakaa nyt tunnustusta,että korjasin asian edes näin viiveellä.
Tämä tietysti niitä varten,jotka hakutoiminnolla löytävät nämä viestit.
Veikkaanpa,että aika monella olisi päivitettävää.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)