210 -2000vm 270cdi piristystä...
210 -2000vm 270cdi piristystä...
jep elikkä alotetaas jo tehdyillä muutoksilla...
-karalan tekemä lastu ahdot 1,4
-turbon viereinen katti poistettu
nyt tarttis tietoo ainakin uuden turbon valinnassa, olisko 320cdi:n ahdin sopiva?sitten ois suunnitteilla vielä pakoputkiston huohotuksen parantelu sekä suutin kärkien vaihtoo... ja kaikkee mitä mieleen juolahtaa:)
ideat ja kokeilut otetaan ilomielin vastaan!!!
-karalan tekemä lastu ahdot 1,4
-turbon viereinen katti poistettu
nyt tarttis tietoo ainakin uuden turbon valinnassa, olisko 320cdi:n ahdin sopiva?sitten ois suunnitteilla vielä pakoputkiston huohotuksen parantelu sekä suutin kärkien vaihtoo... ja kaikkee mitä mieleen juolahtaa:)
ideat ja kokeilut otetaan ilomielin vastaan!!!
Re: 210 -2000vm 270cdi piristystä...
Lastun merkityksen kyllä ymmärrän, mutta miksi tuo ensimmäinen katti poistettiin?cdi270 kirjoitti:karalan tekemä lastu ahdot 1,4
-turbon viereinen katti poistettu
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
ennemmin se sauhu putkea pitkin ulos tulee kun helevetin moisen tiheikön läpi:)kai???Juu ja auton pohjas kun putkisto haarautuu kahdeksi niin on sellaset pikku "pöntöt" molemmissa ja varaosien mukaan kyseiset pöntöt olisivat jonkin laisia katteja. Jostain olisin kuullut että 320:sen ahdin on muuten kiinnityksiin sopiva mutta "savun" poistopuoli on joitain asteita eri kulmassa eli putkea modaamalla onnistuu...
Tehoista en osaa sanoa muuta kuin että aivan on kyllä eri meininki kuin vakiona. ja sauhuakin tulee:) mut lisää lääkettä pönttöö ni eiköhän se siitä sitte...
Tehoista en osaa sanoa muuta kuin että aivan on kyllä eri meininki kuin vakiona. ja sauhuakin tulee:) mut lisää lääkettä pönttöö ni eiköhän se siitä sitte...
Re: 210 -2000vm 270cdi piristystä...
Tervetuloa vaan foorumille !cdi270 kirjoitti:jep elikkä alotetaas jo tehdyillä muutoksilla...
-karalan tekemä lastu ahdot 1,4
-turbon viereinen katti poistettu
nyt tarttis tietoo ainakin uuden turbon valinnassa, olisko 320cdi:n ahdin sopiva?sitten ois suunnitteilla vielä pakoputkiston huohotuksen parantelu sekä suutin kärkien vaihtoo... ja kaikkee mitä mieleen juolahtaa:)
ideat ja kokeilut otetaan ilomielin vastaan!!!
Onkos joku aikaisempi omistaja lastuttanut, kun ei lappua ole.
Noin kaksisataa todellista horsea taitaa olla.
320cdi,n ahdin on aivan pienillä muutoksilla sopiva.
Suurin ero eri ahtimien välillä on pakoputken lähdössä, niitä on kahta erinlaista mallia.
http://i2.tinypic.com/vfvzvq.jpg, tai
http://i2.tinypic.com/vfw0ly.jpg
Suuntauskin on eri kokoisissa hiukan eri suuntaan, mutta ei juuri haitaa asentamista, laittaa koroketta ensimmäisen tuen alle kytkinkoppaan.
Helppo juttu.
Mulla ei järjestelmä hyväksynyt 320,sen ahdinta, kun ahtopaine jäi liian pieneksi, toistaiseksi on palattu takaisin 270,sen ahtimeen.
En kehdannut temppuilla.
Sulla varmaan ei sitä ongelmaa ole.
Ahtimen voi vaihtaa hetikin, mutta viimeistään suuttimien vaihdon jälkeen.
Jos sulla on 1350bar järjestelmä, niin siinä on edc-15 boxi, johon vielä taitaa saada sopeutettua "suuremman" mapin, eli ahtoja lisää. Ilman "voimistelua".
GT23,lla pääsee 1,7kg.
Suuttimia ei enää tarvi ostaa kokonaan, vaan sen kärkiosan voi vaihdattaa.
Esim. Hämeen diesel taitaa olla lähellä. (Olikohan Eero Karttunen)
Pakoputki pitää olla koko matkan vähintään kolmetuumaista, mielummin 3,5.
Katista elä enää uneksi.
Pakokaasujen kierrätys pois.
Paikkojen puhdistus.
Kierrätyksen "sisääntulokohta" on tehty siten, että se ahdistaa kovasti ilman kulkua. -> uuden osan teko.
Näillä eväillä tehoa yli 50hv/syl. Reilustikkin.
Jos huolella hyvistä osista, niin varmaankin 60hv/syl on realistista.
Ilma täytyy saada kiertämään moottorin läpi ilman esteitä, se on tärkeää.
Sitä ei voi korvata, eikä korjata suurellakaan ahtopaineella.
Ahtopainemittari on pakollinen, sekä pakopaineiden ja -lämpöjen mittaus.
Manuaalin kytkin voi 500nm kestääkkin, mielummin vähän alle.
Jos ahtoja nostetaan, niin coolerin vaihto on jossain kohden edessä.
Muutama tonni menee rahaa, riippuen miten hyvistä osista rakennat.
Karala hoitaa ohjelmat tekniikan kestävään kuntoon.
Myös alusta, sekä renkaat ja jarrut täytyy olla kunnossa. !!!
Ihan ensimmäiseksi kannattaisi tutustua perusteellisesti toimintaperiaatteeseen, jotta ymmärtää mitä muutetaan ja miksi.
Niin ei ole sitten koko ajan toisten taluteltavissa, niinkuin pässiä narussa.
Toivotan mitä suurinta menestystä projektin parissa.
Olisi mukava saada jo viimeinkin toinenkin tollo testaamaan eri juttuja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kiitoksia kiitoksia!
Eli tarkennetaan vielä siten että:
täysin vakiosta on lähetty liikkeelle...
imusarja on tullut puhistettua sekä kierrätys on pois käytöstä ohjelmallisesti sekä vielä tukittu mahdollisen ohivuodon estämiseksi... katin korvasin juuri sillä 3,5tuuman rosteri putkella ja olis tarkotus viedä sitä taka-akselistolle saakka...sieltä varmaan 2,5 molemmille sivuille, katsotaan nyt....
alustaan pulttasin kiinni kw:n (variant 2) nurkissa on 19" pallot...
-miten ootte mieltä tosta ulko ilman pääsystä turbolle? rupeeko ahistaa suodattimen kohdilta?... jos jollain on 320:senahdinta niin tarjotkaa ihmeessä... ahtomittari on mietintä vaiheessa....onkos ton sähkösen automaatin kestävyydestä tietoo???
Eli tarkennetaan vielä siten että:
täysin vakiosta on lähetty liikkeelle...
imusarja on tullut puhistettua sekä kierrätys on pois käytöstä ohjelmallisesti sekä vielä tukittu mahdollisen ohivuodon estämiseksi... katin korvasin juuri sillä 3,5tuuman rosteri putkella ja olis tarkotus viedä sitä taka-akselistolle saakka...sieltä varmaan 2,5 molemmille sivuille, katsotaan nyt....
alustaan pulttasin kiinni kw:n (variant 2) nurkissa on 19" pallot...
-miten ootte mieltä tosta ulko ilman pääsystä turbolle? rupeeko ahistaa suodattimen kohdilta?... jos jollain on 320:senahdinta niin tarjotkaa ihmeessä... ahtomittari on mietintä vaiheessa....onkos ton sähkösen automaatin kestävyydestä tietoo???
.
Ilmanputsarin ja ahtimen välistä voi alipainetta mitata, vaikkapa siitä huohottimen putken kautta. Mitattavaa alipinetta ei saisi olla.
Vakioputsari riittää varmaan aika pitkälle ja vieläpä puhdistaakin ilmaa.
Ahtopaine ja pakopainemittarit on pakolliset, jos tosissaan meinaat moottorin ja ahtimen sielunelämää tarkkailla. Samoin pakokaasujen lämpö.
Pakopuolella ne täytyy laittaa/laitattaa ahtimen laipasta kiinni.
Kato tosta mun topiikista kuvat.
Tietysti, voi ne laittaa pakosarjaankin.
Mutta helpompi ahtimeen, kun se on vielä irrallaan.
Jos et muualta löydä ahdinta, niin kysy yv,nä vaikka TDIfreakilta, hyvällä tuurilla se vois pystyä välittämään.
Ilmanputsarin ja ahtimen välistä voi alipainetta mitata, vaikkapa siitä huohottimen putken kautta. Mitattavaa alipinetta ei saisi olla.
Vakioputsari riittää varmaan aika pitkälle ja vieläpä puhdistaakin ilmaa.
Ahtopaine ja pakopainemittarit on pakolliset, jos tosissaan meinaat moottorin ja ahtimen sielunelämää tarkkailla. Samoin pakokaasujen lämpö.
Pakopuolella ne täytyy laittaa/laitattaa ahtimen laipasta kiinni.
Kato tosta mun topiikista kuvat.
Tietysti, voi ne laittaa pakosarjaankin.
Mutta helpompi ahtimeen, kun se on vielä irrallaan.
Jos et muualta löydä ahdinta, niin kysy yv,nä vaikka TDIfreakilta, hyvällä tuurilla se vois pystyä välittämään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kyllähän se vakio ahdin on myynnissä kun vaan saan isomman ensin tilalle kun ei viitsi seisottaa autoa `turhaan`:)
nyt on sain ahto mittarille vedettyä letkun mutta vielä odottaa liitintä imusarjaan...jonka ajattelin laittaa ennen imusarjaa olevaan kierrätys venttiilin tilalle, sain käsiini hajonneen venttiilin josta pitäis saaha sisukset pois ja sitte jollekin alumiinin hitsaajalle ni saa ylimääräset reijät tukittua... äkkiä pitäis päästä konttorille ku toi vakio takapönttö joutaa kyllä heti hyllylle pölyttymään, jotain kivaa tilalle mutta ei mitään simonssia kuitenkaan:)
nyt on sain ahto mittarille vedettyä letkun mutta vielä odottaa liitintä imusarjaan...jonka ajattelin laittaa ennen imusarjaa olevaan kierrätys venttiilin tilalle, sain käsiini hajonneen venttiilin josta pitäis saaha sisukset pois ja sitte jollekin alumiinin hitsaajalle ni saa ylimääräset reijät tukittua... äkkiä pitäis päästä konttorille ku toi vakio takapönttö joutaa kyllä heti hyllylle pölyttymään, jotain kivaa tilalle mutta ei mitään simonssia kuitenkaan:)
Mielenkiintoinen projekti ! Vaimentimina kannattaa käyttää isoja kammiovaimentimia. Noiden joissa reikä suoraan läpi kanssa menee vain hermot (ja kuulo) jos auto arkikäytössä.
Turboja kannattaa kysellä myös tuolta nimimerkillä "Turbo-eemeli" täällä kirjoittelevalta ammattilaiselta.
Turboja kannattaa kysellä myös tuolta nimimerkillä "Turbo-eemeli" täällä kirjoittelevalta ammattilaiselta.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"