Mittarivalo pimeenä
Mittarivalo pimeenä
vasen mittarivalo pimeenä, miten vaihdetaan? Pitääkö irroittaa mittaristo ja jos pitää, miten irtoo ehjänä. Auto 300 Ce -90. Vai onnistuuko alakautta? Millanen polttimo?
Ei ei ei
Niin älä sitä isoa ruuvia aukaise! Se koko etulevy lähtee pois ja pääset sit käsiksi kaikkiin valoihin. Siinä on radion yläpuolella levyn alla kaksi ruuvia, nämä pois ja nostamalla levy veks tietty ne puhaltimen nopeusvipu ja puhallussunnann vipu pitää olla irti myös.. Just väänsin uudet lamput itse, vaihan kerralla kaikki. Ongelma vaan tuli siinä kun otin apukuskin ilmanpuhallin ritilän irti nin kolme klipsua neljästä irtosi liitoksestaan ja nyt on sitten epoksiliimauskokeilu meneilläänstarliner kirjoitti:Thanks vinkistä, tarttee yrittää irroittaa ja vaihtaa.
Ja nyt meni jo apparin puolen lämpötilan säätimen valokin pimeeks.
Nyppäsin vivun irti ja alla mutteri, varmaan siitä purkee vai?
Täytyy yrittää kattoo ku kerkee, harmittaa ku ei pimeessä nää...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
onnistui
siis epoksiliimakokeilu eli otti seosliimalla tiukkaan ne metalliklipsut siihen muovikotelon kanteen ja meni paikalleen kuin veitsi sulaan voihin ja on tiukasti.
Nyt sitten yksi valo on pimeänä, huomasin tänään. Eli takakattovalo, kuinkas sen polttimon saa vaihdettua tai siis lähinnä kuinka se ehjänä ja siististi pitää irroittaa katosta ? Hieman sitä väänsin mutta tuntui olevan aika tiukka niin enpä sit viitsinyt väkisin sitä hajoittaa. Onko kokemuksia ?
Nyt sitten yksi valo on pimeänä, huomasin tänään. Eli takakattovalo, kuinkas sen polttimon saa vaihdettua tai siis lähinnä kuinka se ehjänä ja siististi pitää irroittaa katosta ? Hieman sitä väänsin mutta tuntui olevan aika tiukka niin enpä sit viitsinyt väkisin sitä hajoittaa. Onko kokemuksia ?
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Re: onnistui
Muistelen, että toisessa päädyssä työntävä jousi ja toisessa kynnetTipi kirjoitti:Nyt sitten yksi valo on pimeänä, huomasin tänään. Eli takakattovalo, kuinkas sen polttimon saa vaihdettua tai siis lähinnä kuinka se ehjänä ja siististi pitää irroittaa katosta ? Hieman sitä väänsin mutta tuntui olevan aika tiukka niin enpä sit viitsinyt väkisin sitä hajoittaa. Onko kokemuksia ?
autodidakti
Puhaltimen ja suuntauksen nupin takaa pitää ottaa ne mutterit irti ennenkuin irtoaa. Jos ruuveja ei radion yläpuolella ole paikallaan, levy lähtee alareunasta varovasti nostamalla pois. Lamput ovat sitten niiden läpinäkyvien muovien alla, ne lähtee helposti irti, huomaat kyllä mitenstarliner kirjoitti:Eipä siinä radion yläpuolella ollut ees ruuvit paikalla, tosin ei ainakaan
ihan pienellä voimalla se levy irronnut. Onkohan se niin että radio tarttee
irrottaa ensin? Vai pitäskö irtoo kun vaan lämpötilan säätimet on irti?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Re: hmm
Liekö joku aiemminkin ottanut vain ne alaruuvit irti ja sitten käyttänyt voimaa. Jääkö sulla ne puhaltimen ja suunnansäätönappien kupit kiinni katkaisijoihin? Ne kupit pitäisi olla kiinni paneelissa. Uudemmissa malleissa ei taida edes olla niitä ruuveja vaan koko hökötys pysyy kasassa noilla isoilla muttereilla.Tipi kirjoitti:Ei vaan meikän 124:ssa tarvitse niitä isoja muttereita irti ottaa![]()
t.
Risto
E500 – 211.070
- Ahonen V
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
- Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
- Viesti:
Ja kun vaihtelette niitä polttimoita niin laittakaa 0,4W eikä 1,2W polttimot, ettei paikat sula. Yleensä nuo pienet lasikantapolttimot on 1,2 wattisia mutta mersussa vähän pienempi tehoiset.Wikke kirjoitti:Puhaltimen ja suuntauksen nupin takaa pitää ottaa ne mutterit irti ennenkuin irtoaa. Jos ruuveja ei radion yläpuolella ole paikallaan, levy lähtee alareunasta varovasti nostamalla pois. Lamput ovat sitten niiden läpinäkyvien muovien alla, ne lähtee helposti irti, huomaat kyllä mitenstarliner kirjoitti:Eipä siinä radion yläpuolella ollut ees ruuvit paikalla, tosin ei ainakaan
ihan pienellä voimalla se levy irronnut. Onkohan se niin että radio tarttee
irrottaa ensin? Vai pitäskö irtoo kun vaan lämpötilan säätimet on irti?
-Ville
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
Olen havainnut että sinne puupaneelin alle kestää laittaa 1,2W. Jos laittaa 0,4W myös sinne paneelin alle, niin lämpötilan säätörullat ja hanikoiden ympäryssymbolit jäävät paljon himmeämmäksi kuin muu kojelaudan valaistus (lämpötiloista ei ainakaan saa selvää enää). 1,2W:lla lampulla valonkirkkaus on just oikea. Mutta siihen pyöritettävään nuolihanikkaan se 0,4, muuten se sulaa käsiin!Ahonen V kirjoitti:Ja kun vaihtelette niitä polttimoita niin laittakaa 0,4W eikä 1,2W polttimot, ettei paikat sula. Yleensä nuo pienet lasikantapolttimot on 1,2 wattisia mutta mersussa vähän pienempi tehoiset.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Nonni, lämmönsäätimen lamppu vaihtu mut mittarivalo ei, kun ei lähde
mittaristo irti. Tein koukut ja vedin minkä jaksoin, ei tulosta. Purin alakautta
alemman suojan irti (ylempi ei helposti edes lähde) ja tunnustelin mittarin
vaijeria, löysältä tuntu. Se menee johonkin putkeen sisään, mut sen minkä
käsi meni sinne ei työntäminen auttanut, mikä neuvoksi?
mittaristo irti. Tein koukut ja vedin minkä jaksoin, ei tulosta. Purin alakautta
alemman suojan irti (ylempi ei helposti edes lähde) ja tunnustelin mittarin
vaijeria, löysältä tuntu. Se menee johonkin putkeen sisään, mut sen minkä
käsi meni sinne ei työntäminen auttanut, mikä neuvoksi?
Jos sulla on jo koukut, niin vetoja vaan klo 10 ja 14 kohdilta.
Muistithan irroittaa mittarin vaijerin jalkatilassa olevan kannattimen päältä, jarrupolkimen takaa.
Itselläkin meinasi usko loppua ensimmäisellä kerralla. Auttoi, kun työnsin alareunasta ohuen pellin väliin.
Vedä molempia puolia aluksi vuoron perään ja jos joudut käyttämään suurta voimaa, olisi tärkeää olla koukut oikeassa kohdassa, ettei...
Muistithan irroittaa mittarin vaijerin jalkatilassa olevan kannattimen päältä, jarrupolkimen takaa.
Itselläkin meinasi usko loppua ensimmäisellä kerralla. Auttoi, kun työnsin alareunasta ohuen pellin väliin.
Vedä molempia puolia aluksi vuoron perään ja jos joudut käyttämään suurta voimaa, olisi tärkeää olla koukut oikeassa kohdassa, ettei...
autodidakti
Ohjuristarliner kirjoitti:No, niin mäkin aattelin, kuuluuks se putki mittaristoon vai onks vaan joku ohjurin virka sillä? Siis vaijeri liukuu putken sisällä?
Vaijerin kannatin on muistaakseni siinä potkumuovissa, joka on kiinni etureunastaan muoviruuvilla etujalkatilassa. Riittää, kun nostaa vaijerin pois kannakeen päältä.
Korjaamomanuaalin ohjeita tässä:
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
autodidakti
Mittarin saa helposti irti 124:ssa kun irrotttaa vasemman tuuletin aukon ja vetää sitten voimalla ja avittaa toisesta laidasta varovasti meisselillä. siinä pitää vetää tosiaan kovaa että irtoaa ja takaisin kasatessa mittarivaijerin saaminen takas kierteille on tosi vmäinen homma.. kädet melekeen verillä ku niin tiukilla että jalalla painaa jalkatilassa vaijeria että pysyy mahd. ylhäällä ja ahtaasta välistä koittaa saaha jengoille. hermot meinas mennä.. aattelin että uks kerta vielä ja jos ei mene niin toinen pää sitte irti mutta menipä sitte kuitenki..
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06