w124 230TE -88 Käyntihäiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AnttiAhonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 12.04.2006 21:29

w124 230TE -88 Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja AnttiAhonen »

Ongelma seuraava.:
Starttaa kuin palmun alta ja pyörii erittäin hyvin ja tasaisesta kylmänä (n.1000 kierrrosta min.) kunnes lähdet ajamaan ja moottori lämpiää. Tulet ekoihin liikenne valoihin, laskee kierrokset ensin 500 ja nousee 1000 ja sammuu :shock: (jos et paikkaa kaasulla)
Noh uudelleen käyntiin, pyörii n. 500 ja saattaa sammua. Viimeistään silloin jos hipaiset kaasua. mutta pysyy käynnissä kyllä pienellä kaasulla.
Eli oire ainoastaan lämpimänä.

Uutta on jakajan kansi ja tulpat.
Epäilen imuvuotoa, mutta mitäpä tuota turhaa purkamaan jos joku osaisi sanoa viisaampana mistä vikaa etsiä
Kiitos!!!
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Morjens, tervetuloa forumille.

Hakutoiminnollakin tästä löytynee jotain, mutta aloitetaanpa tiedustelemalla että onko autossa katalysaattori vaiko ei?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Otappas akunkengät irti hetkeksi,en tiedä kauanko tarvitsee olla mutta jos nyt muutaman tunnin varmuuden vuoksi... :roll: Nollaa kai jotenkin ruiskun ja alkaa luultavasti toimimaan..Kunnes taas joskus tekee saman :roll:

Ja jos ei auta niin...Kiinnostaa parilla pienellä kokeella testata onko sama vika kuin minullakin..itsekään en tiedä mikä tuon tekee,mutta kuullostaa ihan samalle kuin mikä minun autoa on vaivannut kaksi kertaa..Mitään vikaa en ole vielä löytänyt..
AnttiAhonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 12.04.2006 21:29

Viesti Kirjoittaja AnttiAhonen »

juu. eli autossa on katti.
Epäiletkö lamdavikaa?
W124 230TE
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

AnttiAhonen kirjoitti:juu. eli autossa on katti.
Epäiletkö lamdavikaa?
Tuli siitä ekana mieleen, kun vaan lämpimällä mosalla tökki.
Koitas ottaa lambdan johdot kokeeksi irti ja ajele auto lämpimäksi ja havannoi, joko pelaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
AnttiAhonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 12.04.2006 21:29

Viesti Kirjoittaja AnttiAhonen »

Juhuu :D
Vika taisi löytyä!
Eli vika oli vissiin kaasuvivuston tunnistimessa. Eli kyseessähän on tunnistin, joka napsahtaa kaasuvivuston ottaessa siihen kiinni kun pedali lasketaan ylös.
Ei ottanut vivusto siihen kiinni, ja patentti viitonen kehiin ja eikun pelittää!!! :mrgreen:
W124 230TE
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jaa että vika ilmenikin vain tyhjäkäynnillä,käsitin ettei toimi isommallakaan kaasun painalluksella...

Kolffissa oli muuten fiksumpi systeemi,siinä oli ruuvi säätö sille katkaisijalle..ei tarvinnut patentoida.
AnttiAhonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 12.04.2006 21:29

Viesti Kirjoittaja AnttiAhonen »

juu aika hanurista tuo nappi juttu sillä jos vaikka vivusto tai itse napin rulla kuluu, ei vivusto yllä ottamaan katkaisimeen kiinni!
ei kun vuolin mattopuukolla muovinapukkaa ohuemmaksi joka "keskittää" katkaisimen, jotta sain sen liikkumaan hieman eteenpäin ja katkaisimen napin ja vivun väliin, yllätys yllätys: ERKKARIA!!! :D :D

Onko kellään tietoa ns. vakiovioista joita ilmenee n.90% takkuudella kyseisessä automallissa? esim. nokkaviat, öjypumppu or something?
W124 230TE
Vastaa Viestiin