W115:n öljynpainemittarille tulee ilmeisesti öljyputki konehuoneesta?
Nyt putkesta (tai jostain muualta) valuu öljyä, aika runsaasti.Öljynpainemittari toimii normaalisti. Olisiko kenelläkään kokemusta vastaavasta ,kiusallisesta ongelmasta( mustat housunlahkeet)? Meneekö esim. mittari uusiksi vai voiko jotain korjata. Vuoto oli aluksi lähes huomaamaton ja on lisääntynyt ajan kanssa.
Olisi vielä yksi minulle hieman mystinen ongelma: n.300 km ajon jälkeen auton peräpäästä alkaa kuulua kolkutusta, Tasaista semmoista. Vikaa on tutkittu Saksassa mm.MB:n korjaamolla mutta eivät osanneet paikallistaa paukkeen syytä.Voisiko syynä olla kuluneet vetonivelet? Ääni häviää auton seisottua esim yön yli. Tämmöisiä pulmia mersun taipaleella( jo 36 vuotisella), olisin erittäin kiitollinen mahd. vinkeistä!
Viimeksi muokannut V.pitkanen, Ti 18.04.2006 07:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V.pitkanen kirjoitti:Olisi vielä yksi minulle hieman mystinen ongelma: n.300 km ajon jälkeen auton peräpäästä alkaa kuulua kolkutusta, Tasaista semmoista. ...Voisiko syynä olla kuluneet vetonivelet? Ääni häviää auton sesisottua esim yön yli.
Eräs 123:nen oirehti juuri tällä tavalla, ja syyllinen oli tosiaan vaihtokuntoon kulunut vetonivel. Tasainen klonkotus oli aika kovaäänistäkin ja alkoi kuulua vasta pitemmän maantietaipaleen aikana, ilmiö tosin häipyi jo aika pienenkin kaffepaussin jälkeen. Vetoakselin vaihto ehjempään käytettyyn korjasi tilanteen.
V.pitkanen kirjoitti:W115:n öljynpainemittarille tulee ilmeisesti öljyputki konehuoneesta?
Nyt putkesta (tai jostain muualta) valuu öljyä, aika runsaasti.Öljynpainemittari toimii normaalisti. Olisiko kenelläkään kokemusta vastaavasta ,kiusallisesta ongelmasta( mustat housunlahkeet)? Meneekö esim. mittari uusiksi vai voiko jotain korjata. Vuoto oli aluksi lähes huomaamaton ja on lisääntynyt ajan kanssa.
W123:sta on kokemusta. Siihen vaihdettiin mittari vuodon takia.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Miusta tuntuu et tossa w 460 Geländevagenissa on sama vika. Mittaria tossa ei oo, mut öljynpainevalo sammuu vasta muutaman sekuntin kuluttua käynnistyksestä ja mittariston alareuna on melkosessa möhnässä. Täytyy tutkia jahka ehtii.
Joko mittaristossa öljynpaineen mittarin liitin on auki tai mittari on rikki. parhaiten selviää irroittamalla mittaristo. Jos liitin(kanta 10 mm) on sormikireydessä se on liian löysässä jos vaatii avaimella avaamisen on mittarissa vuoto. Myös putki kannattaa tarkistaa jos on vaikka menny rikki väärän asennuksen takia.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
Itselläni kävi hassusti viime talvena olin purkanut slc:tä ja ei tietenkään mittaristoa paikoillaan löin auton pimeässä tulille peruutin taaksepäin ja hyppäsin autosta ulos sitten katoin mitä helve'''ä ovessa oli öljyä ei muutakun auto sammuksiin ja kattomaan ympärilleen että mistä se vuoti no en älynnyt sitä vielä heti mistä se tihkutti ei muutakun auto käyntiin ja talliin sitten alko näkemään kun pääs valosaan että mistä se tulee siitähän se tuli kaikki sisälle öljynpainemittarin letkusta
Öljynpainemittari on tosiaan mekaaninen ja se voi vuotaa mittarista, liitoksesta tai putkesta. Putki on muovia, joten se on voinut kulua vuosikymmenten kuluessakin puhki jos mittarille ei ole tehty mitään.
Vetoakselin nivel paukkui pari vuotta sitten minullakin. Paukahti kuuluvasti joka kerran kun pyörä pyörähti kierroksen. Aluksi kuului vain tiukoissa vasemmanpuoleisissa kurveissa. Vetoakselin vaihdolla ääni hävisi. Nivelen voi myös purkaa, mutta helpommalla pääsee kun vaihtaa koko akselin.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96