W124 bensakoneet
W124 bensakoneet
Isäpappa on ajan hengen mukaisesti hankkimassa saksanmersua. Vaihtoehtoina olisivat lähinnä n. '90-'93 vuosien 200 E, 230 E tai 260 E.
2-venttiilimoottorithan tietääkseni uudistuivat juuri '90 ja vastaavasti 4-venttiilikannet tulivat '93, jolloin noita kahta isompaa moottorikaliiberia ei enää valmistettu. Ilmeisesti Mersun bensakoneet eivät ole samanlaisia ikuisia raksuttajia kuin dieselit, mutta onko noissa jotain erityisiä tyyppivikoja joita kannattaisi huomioida? Nokka-akselien kulumisesta olen kuullut, mutta joku kertoi että ongelma olisi korjattu jo näihin vuosimalleihin. Pitääkö tieto paikkansa?
'93-mallisesta 200 E:stä tai 220 E:stä joutuisi luultavasti maksamaan hieman reilummin veroja, mutta ovatko nuo uudet 4-venttiilimoottorit lisähinnan arvoisia, jos ajattelee luotettavuutta ja huoltokuluja?
2-venttiilimoottorithan tietääkseni uudistuivat juuri '90 ja vastaavasti 4-venttiilikannet tulivat '93, jolloin noita kahta isompaa moottorikaliiberia ei enää valmistettu. Ilmeisesti Mersun bensakoneet eivät ole samanlaisia ikuisia raksuttajia kuin dieselit, mutta onko noissa jotain erityisiä tyyppivikoja joita kannattaisi huomioida? Nokka-akselien kulumisesta olen kuullut, mutta joku kertoi että ongelma olisi korjattu jo näihin vuosimalleihin. Pitääkö tieto paikkansa?
'93-mallisesta 200 E:stä tai 220 E:stä joutuisi luultavasti maksamaan hieman reilummin veroja, mutta ovatko nuo uudet 4-venttiilimoottorit lisähinnan arvoisia, jos ajattelee luotettavuutta ja huoltokuluja?
Tere!
Hmn, mielestäni mitään radikaaleja uudistuksia ei tullut tuolloin '89 eli pahvikylkien myötä... tietty jos katin asennusta ei lasketa sellaiseksi. Neliventtiilimoottorit sai syksyllä 1992 -kolmilitraiseen tosin jo 1990.
Huhua on todellakin ollut liikkeellä, että nokka-akseli ei ole kestävimmästä päästä ennen vuotta 1989-1990 tehdyissä autoissa.. mene ja tiedä sitten. Usein on kyllä kieltämättä tullut vastaan autoja, joissa nokka (nokat) on uusittu jo parinsadan tuhannen tienoilla.
Hmn, mielestäni mitään radikaaleja uudistuksia ei tullut tuolloin '89 eli pahvikylkien myötä... tietty jos katin asennusta ei lasketa sellaiseksi. Neliventtiilimoottorit sai syksyllä 1992 -kolmilitraiseen tosin jo 1990.
Huhua on todellakin ollut liikkeellä, että nokka-akseli ei ole kestävimmästä päästä ennen vuotta 1989-1990 tehdyissä autoissa.. mene ja tiedä sitten. Usein on kyllä kieltämättä tullut vastaan autoja, joissa nokka (nokat) on uusittu jo parinsadan tuhannen tienoilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Itselläni on 200E -91, ajettu jo reilu neljännes miljoonaa ja hyvin pelittää, ei valittamista, mutta jos nyt olisin uutta Mersua ostamassa, niin noista kallistuisin 260E:n puoleen, sillä kutoskone istuu paremmin W124:n nokalle kuin nelipyttyinen.
Mitä olen foorumilaisten viesteistä havainnut, niin 260E kuluttaa maksimissaan saman verran kuin 200E, riippuen ajotavasta toki. Ehkäpä 2,6 litraisessa on sen verran enemmän vääntöä, että normaaliajoon riittää huomattavasti pienempi kaasunkäyttö kuin 2-2,3 litraisessa? Ei sikäli, että tuota kaksilitraistakaan tarvitsisi pohjaan polkea, suorituskyky on ainakin meikäläisen ajoihin vähintäänkin riittävä
Mitä olen foorumilaisten viesteistä havainnut, niin 260E kuluttaa maksimissaan saman verran kuin 200E, riippuen ajotavasta toki. Ehkäpä 2,6 litraisessa on sen verran enemmän vääntöä, että normaaliajoon riittää huomattavasti pienempi kaasunkäyttö kuin 2-2,3 litraisessa? Ei sikäli, että tuota kaksilitraistakaan tarvitsisi pohjaan polkea, suorituskyky on ainakin meikäläisen ajoihin vähintäänkin riittävä

BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Mun E200 -95 on mielestäni melkeen yhtä laiska kun mutsin 200-kaasari -89. Ainoa ero on korkeilla kierroksilla, neljäntonnin jälkeen tulee tässä uudemmassa potkua. Automaattilodjua suosittelen minä, ittellä kun on manuaali. 

"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Kiitoksia vastauksista. Tuo olikin tiedossa, että mikään noista vaihtoehdoista ei nyt järin suorituskykyinen ole. Yhtä 260 E:tä kävimmekin koeajamassa. Kutvonen kävi kyllä erittäin sivistyneesti, mutta osia ei näytä ainakaan saavan Motonetistä ja kaippa se kulutuskin on hieman kovempi nurkkarallissa.
Jotenkin tuntuu olevan hankalaa löytää webistä englanniksi tietoa moottoreihin eri vuosina tehdyistä muutoksista ja tyyppivioista. Johtuneeko sitten siitä, että jenkkimarkkinoille ei tietääkseni saanut lainkaan noita kahta pienempää luikkua.
Jotenkin tuntuu olevan hankalaa löytää webistä englanniksi tietoa moottoreihin eri vuosina tehdyistä muutoksista ja tyyppivioista. Johtuneeko sitten siitä, että jenkkimarkkinoille ei tietääkseni saanut lainkaan noita kahta pienempää luikkua.
Kyllä 260E:hen löytyy Motonetistä erittäin hyvin osia, lähes kaikki mitä normaaleissa huolloissa ja korjauksissa tarvitsee tehdä. Plussana vielä, että suurin osa osista, suodattimista jne. on ollut samoja tai jopa parempi laatuisia kuin "normaalissa" varaosaputiikissa ja vielä erittäin edulliseen hintaan.
Tekniikan esim. moottorin pisteosia siellä ei toki ole, mutta niitä nyt tarvitsee kyllä niin harvoin, että ne kyllä raaskii ostaa vähän kalliimmasta putiikista tarvittaessa.
Tekniikan esim. moottorin pisteosia siellä ei toki ole, mutta niitä nyt tarvitsee kyllä niin harvoin, että ne kyllä raaskii ostaa vähän kalliimmasta putiikista tarvittaessa.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: La 12.07.2003 12:07
- Paikkakunta: Norway
Halloota. Pienta listaa vioista mita on aikojen saatossa tullut vastaan.
-Kannentiivistevikoja bensa myllyss
-Venttiilinnostaja vikoja+ nokka vaurioita
-Venttiilin ohjurit+ kumet totaalin loppu jo 200 tkm
-Flektin antura rikki ja keittaa...
-Ke jetronic "soutaa" johtuen monesta eri jutusta esim huonot suuttimet ym.ym
-Nelimatic pirun kallis yllapitaa kun menee sarki
-Kansi halki
Eli mersun bensa moottori ei oo yhta kovaa rautaa ku riisseli (lahinna kansi) on huono ja nelimaatikkiin ei kannata sekaantua!!
-Kannentiivistevikoja bensa myllyss
-Venttiilinnostaja vikoja+ nokka vaurioita
-Venttiilin ohjurit+ kumet totaalin loppu jo 200 tkm
-Flektin antura rikki ja keittaa...
-Ke jetronic "soutaa" johtuen monesta eri jutusta esim huonot suuttimet ym.ym
-Nelimatic pirun kallis yllapitaa kun menee sarki
-Kansi halki
Eli mersun bensa moottori ei oo yhta kovaa rautaa ku riisseli (lahinna kansi) on huono ja nelimaatikkiin ei kannata sekaantua!!
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
höh?
Huh, Huh ,, Siis sieltä niitä varaosia nimenomaan löytää Motonetista,, (260 E)jpool kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Tuo olikin tiedossa, että mikään noista vaihtoehdoista ei nyt järin suorituskykyinen ole. Yhtä 260 E:tä kävimmekin koeajamassa. Kutvonen kävi kyllä erittäin sivistyneesti, mutta osia ei näytä ainakaan saavan Motonetistä .
saman osat kun 300 E :ssä .
Mistä moinen harhaluulo että ei saa osia ("hyllyt väärällään osia")
Oletko silmät kiinni käynyt siellä vai lukenut hinnastoa väärinpäin..?

Ja on halpaa!! Ja usein alkuperäisosia ..
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Re: höh?
Ok, kyllähän noita perusosia näköjään 260 E:henkin löytyy. Mutta katsoppa tarkemmin: 260 E:hen ei löydy Motonetista moottorin sisusromuja, esim. nokkaa, laakereita, venttiileitä, renkaita yms., kun taas noihin kahteen pienempään koneeseen löytyy. Noh, harvoinpa noita toivon mukaan tulisi tarvitsemaan.260 E Automatic kirjoitti: Huh, Huh ,, Siis sieltä niitä varaosia nimenomaan löytää Motonetista,, (260 E)
saman osat kun 300 E :ssä .
Mistä moinen harhaluulo että ei saa osia ("hyllyt väärällään osia")
Oletko silmät kiinni käynyt siellä vai lukenut hinnastoa väärinpäin..?![]()
Ja on halpaa!! Ja usein alkuperäisosia ..