Mersu ravistelee...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kape
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 24.11.2005 21:33
Paikkakunta: Alajärvi

Mersu ravistelee...

Viesti Kirjoittaja Kape »

Juu , yritin tossa söörtsiä käyttää, mutten ainakaan itse löytänyt vastausta.
Autona olis w124 300dtja ongelmana on ,että lämpösenä kun auton kierrokset päästetään tyhjäkäynnille se ravistaa niin maan vietävästi!
Oisko kellään antaa vähän vinkkejä ,mistä rupeen vikaa hakemaan?
hiivatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 29.10.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja hiivatti »

Miten olis moottorin kumit=iskunvaimentimet ? Tai sitten remmin yhteydessä oleva iskunvaimennin ?
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Mulla on väyrysessä aivan sama ongelma.

Vikaa on etsitty oikein urakalla eli jos vaan löydät vian niin kerro ihmeessä.

Haulla voit hakee mun jutun. Hae kirjoittajan mukaan.

Mulla laitettu pumppu, kansipahvi, nostajat ym. Eikä vika löydy.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Suutin hirttää. 2T-öljyä 2-5 dl tankkiin tankkauksen yhteydessä niin voi auttaa.
Kape
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 24.11.2005 21:33
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja Kape »

juu 2T öljyä on aina laiteltu... Söi 12 litraa sataselle, käytin vähän 2t öljyä talvinaftan seassa niin kulutus tippui tonne 8 tuntumiin.
Epäilen tosiaan josko suuttimissa olisi vikaa.. Tarttee varmaan ne napata irti ja vieedä pajalle.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Niistä varmaan kannattaa lähteä liikkeelle, kerta öljykin on autellut.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1291
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Lieneekö turha kommentti,kun itselläni bensavehje,mutta väärät seokset aiheutti aikanaan ihan samaa.Tosin se oli sellainen ohimenevä puistatus.Hetken kun oli tyhjäkäynnillä niin oli normaali.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Touring
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:32

Viesti Kirjoittaja Touring »

Yksi ehdokas lisää: Kaksoismassavauhtipyörä, jos siellä sellainen on. Onkos auto manuaalilaatikolla?

Aiheuttaa nimenomaan mieletöntä ravistelua tyhjäkäynnillä.
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Missäs tollanen kaksoismassavauhtipyörä on??
Onko automaattilootissa?
Miten toimii?
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Touring
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 23.05.2005 09:32

Viesti Kirjoittaja Touring »

Siellähän se on missä vauhtipyörä yleensä (kampiakselin päässä).

Poikkeaa normaalista vauhtipyörästä ainoastaan siinä että "puntti" on jaettu kahteen osaan jotka on kytketty jousisysteemillä toisiiinsa. Tällä haetaan parempaa vaimennuskykyä mottorista tuleville värinöille. Tarkoitus on pääasiassa kai vähentää pienilläkierroksilla vedätettäessä esiintyvää "jurinaa". --> ainakin laatikko pääsee näin helpommalla.

Lisää tietoa aiheesta löytyy seuraavasta linkistä. Sieltä pitäisi löytyä LUK:n osanumero myös MB:n koneisiin, mottorinumeron perusteella.

http://www.luk.de/content/en/products/d ... zms_sv.jsp

Olen kuvitellut että automaateissa olisi normaali yksiosainen vauhtipyörä, mutta tuon LUK:n katalogin vilkaisun jälkeen, en olekkkaan enää varma.
Automaatin nestekytkinhän vaimentaa jo luonnostaan noita värinöitä.
Soitto KL-Varaosaan antanee tuohon kysymykseen riittävän pitävän vastauksen.

Viallisessa kaksoismassavauhtipyörässä tärinän aiheuttaa se, että jousen päässä oleva "puntti" joutuu resonanssiin, tämä taas johtunee kuoleentuneesta ja/tai viallisesta jousisysteemistä.
Vastaa Viestiin