Turvaistuimen asennus etupenkille E280 T vm.1997
Turvaistuimen asennus etupenkille E280 T vm.1997
Ohjekirjan mukaan lturvaistuimen voi asentaa etupenkille kasvot menosuuntaan, vaikka edessä onkin turvatyyny, jota ei saa kytkettyä pois päältä. Ohjeiden mukaisesti etuistuin tulee ensiksi laittaa ihan taka-asentoon , ja sen jälkeen turvaistuimen voi kiinnitttää etupenkille. Onkohan asia niin, että turvatyyny ei ylety lapseen???
En usko, että ohjekirja tarkoittaa, että saa asentaa turvaistuimen eteen jos tyyny on toimintatilassa, 99% varmuudellä näin ei saa koskaan menetellä. Sensijaan uskon, että ohjekirjanen tarkoittaa turvaistuimella Mersun "omaa" istuinta, jossa sensori deaktivoi turvatyynyn.
Ole varma asiasta ennenkuin lykkäät natiaisen eteen, ilman tyynyn poiskytkentää älä laita turvaistuinta eteen, ei koskaan.
Turvatyyny tappaa pienen ihmisen, siinä on valtava voima piilossa. Suosituksethan menee muistaakseni, että ~12v vasta saisi matkustaa edessä turvatyynyt aktivoituina.
Ole varma asiasta ennenkuin lykkäät natiaisen eteen, ilman tyynyn poiskytkentää älä laita turvaistuinta eteen, ei koskaan.
Turvatyyny tappaa pienen ihmisen, siinä on valtava voima piilossa. Suosituksethan menee muistaakseni, että ~12v vasta saisi matkustaa edessä turvatyynyt aktivoituina.
Tiedät paikan, kokeile
Sitäpä se taitaa tarkoittaa, ei mersu tunne muita turvaistuimia. Mutta n.12 vuotiaathan ajelee jo itse kännipäissään kaupungilla tupakki huulessa.Mariini kirjoitti:En usko, että ohjekirja tarkoittaa, että saa asentaa turvaistuimen eteen jos tyyny on toimintatilassa, 99% varmuudellä näin ei saa koskaan menetellä. Sensijaan uskon, että ohjekirjanen tarkoittaa turvaistuimella Mersun "omaa" istuinta, jossa sensori deaktivoi turvatyynyn.
MB W210 200cdi -01
Etupenkissä on tunnistimet, jotka huomaavat, jos lähistölle on Baby Smart-penkin sirut. Jos siru löytyy, turvatyynyt menevät pois päältä. Poiskytkeytymisen vahvistaa Airbag-valo, joka syttyy palamaan. Jos tämä valo ei pala, lastenistuimen ei ole hyvä olla etupenkillä.
Täällä ja täällä asiasta keskustelua. Poikani on istunut aina Mersu-merkkisessä penkissä, koska näin homma meni pommin varmasti ja pikkumies pääsi myös matkustamaan kaksipaikkaisella Mersulla.
Vaikka itse meninkin varman päälle, olen ymmärtänyt, että merkinnän ei olisi pakko olla BabySmart. Silloinkin, jos hommaat AKSE-merkinnöillä varustetun penkin (joita on ymmärtääkseni enemmän kuin BabySmart-penkkejä) Airbagin poiskytkennän pitäisi toimia. Rakkaalla lapsella on siis ymmrtääkseni tässäkin monta nimeä. Kannattaa kuitenkin tietysti kokeilla lastentarvikeliikkeen edessä ennenkuin maksaa tavaraa.
Insinööreille vielä postattakoon linkki tänne, missä okieslk-niminen BenzWorldin jäsen esittelee, kuinka BabySmart-penkin sirut voi asentaa ei-BabySmart-penkkiin.
Itse kokeilin joskus, miltä etäisyydeltä systeemi huomaa tunnistinsirut. Penkin ei tosiaankaan tarvitse olla istuimessa kiinni. Riittää kun sirut ovat jossain muutaman kymmenen sentin säteellä auton istuimesta.
Täällä ja täällä asiasta keskustelua. Poikani on istunut aina Mersu-merkkisessä penkissä, koska näin homma meni pommin varmasti ja pikkumies pääsi myös matkustamaan kaksipaikkaisella Mersulla.
Vaikka itse meninkin varman päälle, olen ymmärtänyt, että merkinnän ei olisi pakko olla BabySmart. Silloinkin, jos hommaat AKSE-merkinnöillä varustetun penkin (joita on ymmärtääkseni enemmän kuin BabySmart-penkkejä) Airbagin poiskytkennän pitäisi toimia. Rakkaalla lapsella on siis ymmrtääkseni tässäkin monta nimeä. Kannattaa kuitenkin tietysti kokeilla lastentarvikeliikkeen edessä ennenkuin maksaa tavaraa.
Insinööreille vielä postattakoon linkki tänne, missä okieslk-niminen BenzWorldin jäsen esittelee, kuinka BabySmart-penkin sirut voi asentaa ei-BabySmart-penkkiin.
Itse kokeilin joskus, miltä etäisyydeltä systeemi huomaa tunnistinsirut. Penkin ei tosiaankaan tarvitse olla istuimessa kiinni. Riittää kun sirut ovat jossain muutaman kymmenen sentin säteellä auton istuimesta.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]